«دن کیشوت» برای انبساط خاطر سلطان مواد مخدر!

مسئولان زندانی که «ال چاپو» در آن محبوس است، برای آن‌چه "رفع خستگی و افسردگی" این قاچاقچی و جنایتکار معروف عنوان شده، کتاب «دن کیشوت» را در اختیارش قرار داده‌اند.

کد خبر : ۹۶۶۵
بازدید : ۱۵۱۳
مسئولان زندانی که «ال چاپو» در آن محبوس است، برای آن‌چه "رفع خستگی و افسردگی" این قاچاقچی و جنایتکار معروف عنوان شده، کتاب «دن کیشوت» را در اختیارش قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به گفته رییس زندانی که «ال چاپو» در آن محبوس است، نسخه‌ای از کتاب «دن کیشوت» شاهکار میگوئل دو سروانتس برای بزرگ‌ترین قاچاقچی مواد مخدر مکزیک فرستاده شده چون او پس از دستگیری "خسته و افسرده" شده است.

«فئودور داستایوفسکی» رمان‌نویس بزرگ روس، این کتاب را "بزرگ‌ترین و آخرین ابراز ذهنیات بشری" خوانده و «کولریج» شاعر انگلیسی معتقد بوده، سروانتس به "بالاترین درجه خلق یک شاهکار" دست پیدا کرده است.

حماسه هجوآمیز این نویسنده بزرگ اسپانیایی قرن‌هاست به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ ادبیات جهان محسوب می‌شود و حالا خبر رسیده برای رفع "خستگی و افسردگی" سلطان قاچاق مواد مخدر مکزیک، در اختیار او قرار گرفته است.

خواکین گازمن که چندی پیش با «شون پن» بازیگر سرشناس هالیوودی ملاقاتی داشت و مصاحبه اختصاصی و محرمانه‌شان در نشریه «رولینگ استون» به چاپ رسید، اوایل ماه جاری میلادی پس از شش ماه فرار، توسط نیروهای امنیتی مکزیکی و آمریکایی در خانه‌اش واقع در سینالوآ دستگیر شد و حالا دوران حبسش را در زندان مکزیک سپری می‌کند.

«ادواردو گوئررو» رییس این زندان درباره وضعیت ال چاپو گفت: وقتی رسید خیلی غمگین بود، خیلی بیشتر از غمگین. او خسته بود، خسته از همیشه در فرار بودن. ما نسخه‌ای از «دن کیشوت» را به او دادیم چون معتقدیم این کتاب فوق‌العاده‌ای است. باید چنین تفکراتی را در اختیارش بگذاریم.

به گزارش گاردین، بنابر گزارش نیروهای پلیس، در زمان دستگیری گازمن، کتاب «سه صفر» نوشته «روبرتو ساویانو» روزنامه‌نگار ایتالیایی در مخفی‌گاهش پیدا شد. این اثر درباره قاچاق کوکایین است که در آن به سیر به قدرت رسیدن ال چاپو هم اشاره شده است.

ال چاپو با نام اصلی «خواکین گازمن لوئرا» یکی از بزرگ‌ترین تاجران مواد مخدر مکزیک و از قدرتمندترین رهبران جرایم سازمان‌یافته جهان، از رهبران کارتل سینالوآست، این کارتل بزرگترین شبکه قاچاق مواد مخدر است که مسئول سرازیر شدن مقدار زیادی کوکائین، ماری جوانا و آمفتامین به آمریکای شمالی است. قاچاق این مواد بیشتر از طریق دریا، هوا و تونل‌های زیرزمینی انجام می‌گیرد و تخمین‌زده شده‌ است که این کارتل در ۵۰ کشور مختلف عضو دارد. مجله «فوربز» او را در سال‌های 2009 تا 2011 به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد دنیا و با رتبه‌های 41، 60 و 55 معرفی کرده است. او همچنین دومین مرد قدرتمند مکزیک است و به لرد مواد مخدر تمام تاریخ معروف است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید