اختلاف در مدارس فلوریدا؛ ماسک بزنیم یا نزنیم؟!

اختلاف در مدارس فلوریدا؛ ماسک بزنیم یا نزنیم؟!

مجادله سیاسی بر سر ماسک زدن یا نزدن دانش‌آموزان علاوه بر فلوریدا در بقیه نقاط آمریکا هم به جنجالی جدید بر سر سیاست‌های مقابله با کرونا و خاکریزی تازه برای صف‌آرایی‌های سیاسی شده است؛ آن هم تنها چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر آمریکا.

کد خبر : ۹۷۱۸۲
بازدید : ۲۲۲۳

در حالی که تنها چند روز تا بازگشایی مدارس فلوریدا باقی‌مانده، اختلاف نظر میان مقام‌های سیاسی این ایالت و اتحادیه‌های صنفی معلمان بر سر ماسک زدن دانش‌آموزان و خطرات گسترش سویه دلتا برای معلمان، بالا گرفته است.

فرماندار فلوریدا تهدید کرده مدارسی را که ماسک زدن را اجباری کنند از بودجه ایالتی محروم خواهد کرد، اما اتحادیه معلمان دومین ناحیه بزرگ آموزش و پرورش فلوریدا، روز جمعه - ۱۳ اوت- با اعلام درگذشت ۴ معلم تنها طی ۲۴ ساعت، مخالفت ۱۰۰ درصدی خود با تصمیم فرماندار را اعلام کرده است.

خبر فوت این چهار معلم در ناحیه آموزش و پروزش بِراورد فلوریدا و تنها ۵ روز قبل از تاریخ رسمی بازگشایی مدارس - ۱۸ اوت - در سال تحصیلی جدید در فلوریدا اعلام شده است.

سه نفر از این معلمان که طی ۲۴ ساعت -روز‌های سه شنبه و چهارشنبه گذشته- درگذشته‌اند واکسن کرونا دریافت نکرده بودند و هنوز معلوم نشده که نفر چهارم واکسن دریافت کرده بود یا نه.

هیچ کدام از این چهار نفر اخیرا در ساختمان مدرسه حضور فیزیکی نداشتند، اما اتحادیه معلمان ناحیه براورد می‌گوید با بازشدن مدارس به طور حضوری و اجباری نبودن ماسک زدن برای دانش‌آموزان، نگران است که معلمان بیشتری در معرض سرایت سویه جدید دلتا قرار گیرند.

این ناحیه میزبان حدود ۲۷۲ هزار دانش آموز است و از این نظر ششمین ناحیه بزرگ آموزشی در کل آمریکاست.

شورای تصمیم‌گیری در این ناحیه آموزشی چند روز پیش به اتفاق آرا تصویب کرد که ماسک زدن دانش‌آموزان در محوطه مدارس این ناحیه الزامی خواهد بود. مصوبه‌ای که مخالفتی کامل با حکم ران دسنتز، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا بود. آقای دسنتز تهدید کرده بودجه مدارس و حقوق مدیرانی که ماسک زدن را برای دانش‌آموزان الزامی کنند قطع خواهد کرد.

این منازعه میان نهاد‌های آموزشی و سیاسی در فلوریدا در حالی بالا گرفته که منطقه برارد در حد فاصل سوم تا نهم ماه اوت جاری بالاترین آمار پذیرش بیمارستانی مرتبط با کووید در کل آمریکا را داشته است. میامی-دید، ناحیه مجاور این منطقه هم رتبه سوم میزان ابتلا و بستری در کل کشور را دارد و به این لحاظ این دو منطقه مجاور بالاترین آمار‌ها کرونا در یکی دو هفته گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

فلوریدا و تگزاس در مجموع ۴۰ درصد از آمار‌های مربوط به ابتلا و بستری کرونا در کل آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. هر دو ایالت به لحاظ سرانه واکسیناسیون هم کمتر از میانگین ملی هستند.

مجادله سیاسی بر سر ماسک زدن یا نزدن دانش‌آموزان علاوه بر فلوریدا در بقیه نقاط آمریکا هم به جنجالی جدید بر سر سیاست‌های مقابله با کرونا و خاکریزی تازه برای صف‌آرایی‌های سیاسی شده است؛ آن هم تنها چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر آمریکا.

روز پنجشنبه - ۱۲ اوت - مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که سویه دلتا اکنون مسئول ۹۰ درصد ابتلا‌ها در آمریکاست.

راشل واانسکی، مدیر این مرکز همزمان خبر داد که هم اکنون به طور متوسط روزانه ۱۱۳ هزار نفر در ایالات متحده به ویروس کرونا - اکثرا سویه دلتا - مبتلا می‌شوند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید