قیمت طلا و دلار به کدام سو می‌رود؟

قیمت طلا و دلار به کدام سو می‌رود؟

با وجود اینکه دلار در هفته‌های گذشته تمایل به رشد خود را از دست داده، اما همچنان طرف فروش در بازار تقویت نشده است. از این رو قیمت اسکناس آمریکایی فعلا قصد ترک کانال ۲۷ هزار تومان را ندارد. اما برخی از کارشناسان بازار معتقدند در صورتی که در هفته جاری، مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی به ایران سفر کند و توافق‌های جدیدی صورت بگیرد، دلار افت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

کد خبر : ۹۸۷۲۱
بازدید : ۴۴۵۷
فرادید | برخلاف روند صعودی دو ماه اخیر در بازار ارز، در حال حاضر قیمت اسکناس آمریکایی در کانال ۲۷ هزار تومان به ثبات نسبی رسیده است. در بازار سکه و طلا نیز به دنبال ریزش قابل توجه انس جهانی طلا، قیمت‌ها در این بازار تعدیل شدند.

به گزارش فرادید؛ نرخ دلار هم اکنون به ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که در روز‌های پایانی هفته گذشته قیمت اسکناس آمریکایی به پله بالاتر از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان دست یافته بود. از این رو معامله گر پیش بینی می‌کردند که قیمت دلار و سایر ارز‌ها دوباره روند صعودی به خود بگیرد.

اما برخلاف انتظار‌ها دلار از سطح ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان بار دیگر عقب نشینی کرد تا معامله گران در موضع فروش قرار بگیرند.

تغییر رویکرد در بازار ارز پس از آن رخ داد، که خبری مبنی بر احتمال برگزاری مذاکرات میان چهار به علاوه یک، در نیویورک منتشر شد. این خبر درحالی میان فعالان بازار ارز دست به دست شد که در طول هفته‌های اخیر برخی معامله‌گران عنوان می‌کردند که آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای، دشوار خواهد بود.

علاوه بر این تحریم‌های جدید آمریکا نیز چنین تصوری را در بازار تقویت کرد.

البته شایعه احتمال معرفی علی طیب نیا، وزیر اسبق اقتصاد در دولت نخست روحانی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی نیز برای ساعاتی معامله گران را به سوی فروش برد، اما با کاهش این احتمال، بار دیگر دلار سمت و سوی صعودی به خود گرفت.
قیمت طلا و دلار به کدام سو می‌رود؟

دلار به مسیر نزولی بر می‌گردد؟

با وجود اینکه دلار در هفته‌های گذشته تمایل به رشد خود را از دست داده، اما همچنان طرف فروش در بازار تقویت نشده است. از این رو قیمت اسکناس آمریکایی فعلا قصد ترک کانال ۲۷ هزار تومان را ندارد.

اما برخی از کارشناسان بازار معتقدند در صورتی که در هفته جاری، مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی به ایران سفر کند و توافق‌های جدیدی صورت بگیرد، دلار افت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

علاوه بر این چنانچه اولین نشست امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه با وزرای خارجه کشور‌های طرف برجام شکل بگرید، احتمال ریزش دلار به کانال‌های پایین‌تر وجود دارد.

البته اگر دو این احتمال به وقوع نپیوندد، دلار به سوی مقاومت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی حرکت می‌کند. اما تا زمانی که دلار نتواند خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت کند، خریداران پرقدرتی وارد بازار نخواهند شد.
قیمت طلا و دلار به کدام سو می‌رود؟

بازار سکه و طلا؛ چشم انتظار قیمت دلار و انس جهانی

قیمت انس جهانی طلا در حالی که ابتدای ماه جاری در کانال ۱۸۰۰ دلار قرار داشت، رفته رفته سیر نزولی به خود گرفت و حالا تا سطح ۱۷۵۸ دلار عقب نشینی کرده است. این افت قیمت در انس جهانی طلا باعث شد تا سکه امامی تا خط حمایتی حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را لمس کند.

البته براساس گفته تحلیل‌گران فنی، فلز گران‌بهای داخلی در هفته‌های اخیر بار‌ها در برابر شکسته شدن محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی مقاومت کرده است. اما در صورت از دست رفتن این حمایت، میزان فروش‌ها در بازار به شکل معناداری بیشتر خواهد شد.

اما در حال حاضر سکه بازان در شرایط کنونی تا حدی با امید به افزایش قیمت دلار با قدرت زیاد در موقعیت فروش قرار نگرفته‌اند. در چنین شرایطی اگر قیمت دلار سمت و سوی نزولی به خود بگیرد. بازار سکه و طلا تحت تاثیر این موضوع با ریزش مواجه خواهد شد.

علاوه بر این با افزایش بازده اوراق قرضه و بهبود ارزش دلار آمریکا، بی میلی سرمایه‌گذاران در بازار طلا تشدید شده است. فعالان بازار طلا معتقدند برای جذب دوباره علاقه سرمایه‌گذاران، باید قیمت هر اونس طلا به بالای ۱۸۳۰ دلار برگردد.

تحلیلگران بین المللی پیش بینی می‌کنند که در روز‌های آینده افت ۴۰ دلاری انس جهانی طلا در روز‌های اخیر آهسته آهسته جبران شود. در چنین شرایطی بازار سکه و طلا نیز روند صعودی به خود خواهد گرفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید