قیمت جهانی طلا، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

قیمت جهانی طلا، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۶ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۶۸ دلار رسید.

کد خبر : ۹۹۷۶۰
بازدید : ۴۰۸۴

فرادید | نوسان قیمت طلا در کانال ۱۷۶۰ ادامه دارد. امروز ۲۶ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۰۲ درصد به ۱۷۶۸ دلار رسید.

طلا هفته گذشته را با آرامش آغاز کرد و دو روز اول معاملاتی را با نوسان در محدوده محدود بالای ۱۷۵۰ دلار سپری کرد. با این حال، با کاهش شدید بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده، XAUUSD روز چهارشنبه روند صعودی خود را راه انداخت و تقریباً ۲ درصد افزایش یافت و قبل از افزایش صعود به بالاترین سطح ماهانه خود در روز پنجشنبه، به بالای ۱۸۰۰ دلار رسید.

در آستانه تعطیلات آخر هفته، طلا بار دیگر با افزایش بازدهی اوراق قرضه T آمریکا معکوس شد و بیشتر سود هفتگی خود را حذف کرد و در حدود ۱۷۷۰ دلار قرار گرفت. قیمت اونس طلا در سطح ۱۸۰۰ دلار با مقاومت شدیدی روبروست که روز جمعه باعث عقب نشینی ۳۰ دلاری این فلز ارزشمند شد.

به گزارش فرادید، تحلیلگران می‌گویند تا زمانی که علاقه کافی برای خرید وجود نداشته باشد تا موانع فنی کلیدی شکسته شود، طلا صعود قابل توجهی نخواهد نداشت.

دارین نیوسام کارشناس طلا گفت: با وجود افت اخیر طلا در اواخر هفته گذشته، به نظر می‌رسد قرارداد ماه دسامبر همچنان در روند صعودی کوتاه مدت در نمودار روزانه خود قرار دارد. این همزمان با روند نزولی کوتاه مدت در دلار آمریکا است. با توجه به این موضوع، هفته آینده می‌توان شاهد افزایش مجدد طلا بود.

آدام باتون نیز اظهار کرد:با وجود یک هفته چشمگیر برای طلا، این روند همچنان در بازدهی اوراق قرضه بالاتر است. این امر تا پایان سال تغییر می‌کند، اما فعلا، معامله‌گران باید منتظر کاهش قیمت برای ورود به بازار باشند.

به طور کلی عاملی که روی قیمت طلا تاثیر گذاشت، دورنمای اقتصادی بهتر از حد مطلوب پس از انتشار گزارش خرده فروشی قوی آمریکا بود. قرارداد‌های دسامبر طلا در معاملات کامکس همان روز ۱.۶۱ درصد سقوط کرد و به ۱۷۶۹ دلار عقب نشینی کرد. این واکنش بازار روند صعودی که طلا اواسط هفته تحت تاثیر رشد نرخ تورم داشت و تا مرز ۱۸۰۱ دلار پیش رفته بود را ضعیف کرد.

بسیاری از تحلیلگران فضای طلا را با وجود عقبگرد‌هایی که داشته است، مثبت مشاهده می‌کنند و انتظار دارند تقاضا برای این فلز ارزشمند افزایش پیدا کند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز در این باره گفت: عمده ضعفی که در حال حاضر در بازار طلا وجود دارد را می‌توان به تحولات فنی نسبت داد. طلا از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور نکرده است. این فلز به بالای ۱۷۹۶ دلار صعود کرد که میانگین قیمت ۲۰۰ روزه بود، اما نتوانست بالای این قیمت بماند و باعث شد همه فروشنده شوند.

ناکامی طلا برای صعود به بالای یک سطح فنی کلیدی و رشد بازده اوراق قرضه محرک فروش گسترده در بازار شد. ارزش دلار آمریکا هم بهبود یافت.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید