درمان خانگی خشکی لب در پاییز

درمان خانگی خشکی لب در پاییز

لب‌های ترک خورده عموما بیشتر در فصل پاییز و زمستان که هوا خشک است در بین افراد مختلف مشاهد شده و ایجاد مشکل می‌کند.

کد خبر : ۹۹۷۸۳
بازدید : ۴۲۳۲

ترک خوردن لب‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که هوا سرد یا خشک است یا بدن شما دچار کم‌آبی می‌شود و برای رهایی از این مشکل، توصیه می‌شود از دستورالعمل‌های طبیعی برای مرطوب کردن لب‌های خشک استفاده کنید.

ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا دارای مولکول‌هایی به نام پلی ساکاریدهاست که به مرطوب شدن پوست و لب‌ها کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود روزانه ژل آلوئه‌ورا را روی لب‌ها قرار دهید تا نتیجه مثبت آن را ببینید البته در افرادی که از واکنش‌های آلرژیک رنج می‌برند، بهتر است از مصرف آلوئه‌ورا اجتناب کنند.

عسل

عسل به مرطوب کردن لب‌ها و پوست و همچنین عفونت ناشی از این ترک‌ها کمک می‌کند، زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین توصیه می‌شود، پنبه‌ای تمیز را در عسل آغشته کنید و روی لب‌ها بگذارید. این کار را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام دهید و سپس عسل را پاک کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است و به مرطوب شدن پوست و لب‌ها کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود آن را با مقداری شکر مخلوط کرده تا لبی نرم داشته باشید.

شکر

هنگامی که سلول‌های مرده پوست روی لب‌ها جمع می‌شوند، مانع رسیدن رطوبت مورد نیاز به لب‌ها می‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود با قرار دادن یک قاشق غذاخوری شکر با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا عسل در یک کاسه، لب‌ها را لایه‌برداری کنید.

مخلوط را روی لب‌ها بمالید و آن را به صورت دورانی مالش دهید، سپس لب‌ها را بشویید و مقداری وازلین یا مقداری روغن نارگیل برای مرطوب کردن لب‌ها بگذارید.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید