قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۷

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۷

امروز ۲۷ مهرماه قیمت بیت کوین با ثبت افزایش ۰.۸ درصدی نرخ به ۶۱,۹۴۰ دلار معادل ۱,۶۹۳,۳۹۷,۸۶۴ دلار رسید

کد خبر : ۹۹۸۰۲
بازدید : ۴۴۹۰

فرادید | علیرغم افزایش ۰.۰۸ درصدی بیت کوین، اما همچنان رمز ارز اول بازار در کانال ۶۱ هزار دلار قرار دارد. قیمت بیت کوین امروز ۲۷ مهرماه به ۶۱,۹۴۰ دلار معادل ۱,۶۹۳,۳۹۷,۸۶۴ دلار رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۴.۷۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۵ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

به گزارش فرادید؛ در روز‌های آخر هفته، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر راه اندازی اولین ETF آتی بیت کوین در ایالات متحده، قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید و در حدود ۶۳,۰۰۰ دلار قرار گرفت.

ساعات پایانی روز شنبه و اوایل یکشنبه قبل از اینکه خرس‌ها دوباره به بازی برگردند، چشم انداز این ارز آرام به نظر می‌رسید. ولی در عرض چند ساعت، بیت کوین چندین هزار دلار افت کرد و به زیر ۵۹,۰۰۰ دلار کاهش یافت.

پس از این اصلاح اساسی، وضعیت بار دیگر تغییر کرد. قیمت بیت کوین به سرعت افزایش یافت و با رشدی در حدود ۴,۰۰۰ دلار، دوباره به ۶۳,۰۰۰ دلار نزدیک شد. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمتی بالاتر از ۶۱,۰۰۰ دلار در حال ترید شدن است. ارزش بازار آن به بیش از ۱.۱۵۰ تریلیون دلار افزایش یافته است و چیرگی آن بر آلت کوین‌ها ۴۷ درصد است.

آلسیو راستانی، معامله گر و تحلیلگر ارز رمزنگاری شده معتقد است که بیت کوین (BTC) در حال ورود به آخرین مرحله بازار فعلی گاوی (صعودی) است، که ارز دیجیتال پیشرو را به هدف قیمتی ۱۰۰ هزار دلار می‌رساند.

این در حالی است که ممکن است گرایش بازار بیت کوین (BTC) پس از ثبت روند‌های قوی صعودی بیش از ۸۰ درصد سقوط کند. این بر اساس گزارش جدیدی است که توسط صندوق ریسک مستقر در کالیفرنیا Pantera Capital منتشر شده است. به طور مفصل، این گزارش اشاره می‌کند که دوره‌های اخیر کاهش قیمت BTC نسبت به گذشته کمتر شدید بوده است.

به عنوان مثال، در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۵ و ۲۰۱۷-۲۰۱۸، بیت کوین پس از پشت سر گذاشتن به ترتیب نزدیک به ۱۱۱۱ دلار و ۲۰.۰۸۹ دلار، ۸۳ درصد سقوط کرد. به طور مشابه، روند صعودی این ارز رمزنگاری شده در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ و ۲۰۲۰-۲۰۲۱ منجر به اصلاح گسترده قیمت شد. با این وجود، مقیاس عقب نشینی آن‌ها بعداً -۶۱ درصد و -۵۴ درصد، بود.

البته باید در نظر داشت که روند صعودی سال ۲۰۲۱ شاهد رشد نقدینگی بیت کوین بود. این بدان معناست که بیت کوین‌های بیشتری در آدرس‌های شخصی نسبت به کیف پول‌های صرافی‌ها وجود دارند.

علاوه بر این، با کاهش موجودی صرافی‌ها به کمترین مقدار و هزینه کردن رمزارز‌های جوانتر، سنتیمنت نگهداری بیت کوین در بین هولدر‌ها بیشتر از سایر رمزارز‌ها است. این امر موجب افزایش ذخیره ارزش بیت کوین می‌شود. همچنین، انتظارات بالای بازار از بیت کوین را نیز برجسته می‌سازد.

با این وجود، با خوش بینی می‌توان گفت، سیگنال‌هایی از رشد در بازار وجود دارد.

کارشناسان معتقدند در صورتی که بیت‌کوین بتواند از سطح ۶۵ هزار دلاری عبور کند رسیدنش به کانال ۶۸ هزار دلاری چندان دور از دسترس نخواهد بود. از منظر تکنیکال، سطح حمایتی ۵۹ هزار دلاری هم یک حمایت معتبر برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید