(تصاویر) پهپادی با قابلیت تبدیل به هواپیمای باربری، پستی و مسافربری

(تصاویر) پهپادی با قابلیت تبدیل به هواپیمای باربری، پستی و مسافربری

این پرنده حداکثر گنجایش هشت سرنشین را دارد و با حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت مقصد پرواز می‌کند. سیگما – ۶ می‌تواند به طور جداگانه و ضمن تعویض قطعات به پرنده باری، هواپیمای مسافری و هواپیمای پستی تبدیل شود.

کد خبر : ۱۲۱۰۴۹
بازدید : ۶۷۴۰

کمپانی فناوری‌های تجربه فضای هوایی دیترویت یک نمونه اولیه از پلتفرم هواپیمای ماژولار (ساخته شده از قطعات کوچک) برقی عمود پرواز خود را به نام «سیگما - ۶» ارائه کرده است، یک بدنه هواپیمای نوآورانه که دارای فضا‌های قابل تعویض بار و مسافر و یک روبات اسکیت برد کاربردی برای بارگیری و تخلیه آن‌ها است.

به نقل از نیواطلس، این پرنده حداکثر گنجایش هشت سرنشین را دارد و با حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت مقصد پرواز می‌کند. سیگما - ۶ می‌تواند به طور جداگانه و ضمن تعویض قطعات به پرنده باری، هواپیمای مسافری و هواپیمای پستی تبدیل شود.

علاوه بر این، با تعویض قطعات و محفظه‌ها کابین‌ها، این پرنده قابلیت شرکت در ماموریت‌های دفاعی را نیز خواهد داشت.

(تصاویر) پهپادی با قابلیت تبدیل به هواپیمای باربری، پستی و مسافربری

در چند سال گذشته، طرح‌هایی به منظور ساخت هواپیما‌های برقی عمود پرواز در همه جا وجود داشته است، اما اکثر آن‌ها یا طرح‌های آسانسور و کروز، با سیستم‌های رانش افقی و عمودی مجزا، یا طرح‌های رانش بردار هستند که سیستم‌های رانش خود را مستقل از بال‌ها به کار می‌اندازند.

طراحی‌های بال کج بسیار کمتر رایج شده‌اند، شاید به دلیل نگرانی از این که بال‌های عمودی در موقعیت شناور باد زیادی می‌گیرند و باعث می‌شوند هواپیما برای حفظ سطح و موقعیت خود در آسمان دچار وضعیت سختی شود.

(تصاویر) پهپادی با قابلیت تبدیل به هواپیمای باربری، پستی و مسافربری

مفهوم بال کج به عنوان مبنای طراحی سیگما - ۶ به کار رفته است. کل مجموعه بال کج و بال‌های کوچک عقب به شکل V با پهنای ۱۱.۶ متر، با شش پایه دارای قطر بزرگ با مجموعه‌ای از ابزار‌های فرود در سمت عقب کابین‌ها و محفظه‌های جدا شونده حمل مسافر و بار، تکمیل می‌شود. محفظه‌ها و کابین‌های این پرنده برای انجام هرماموریتی قابلیت تعویض و جا به جایی دارند.

کابین‌ها و محفظه‌های این پرنده در زمینه بازار نوظهور «عمود پروازان برقی» بسیار بزرگ هستند. محفظه‌های باری محموله قابل توجه ۹۰۷ کیلوگرمی را حمل می‌کنند و کابین‌های مسافری شش تا هشت نفره با حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت هوا را می‌شکافند.

هنگامی که سیگما - ۶ فرود آمد، محفظه‌ها و کابین‌ها از بدنه هواپیما جدا می‌شوند و روی یک شاسی اسکیت بورد الکتریکی مستقل کوچک با چرخ‌های تمام متحرک که قابلیت تغییر مسیر در همه جهات را دارند در اطراف مکان فرود سیگما - ۶ می‌چرخند. همین روبات‌های اسکیت برد می‌توانند در صورت لزوم کل هواپیما را بلند کرده و حرکت دهند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید