امارات رکورد گینس را شکست؛ افتتاح بزرگترین دیتاسنتر دنیا

امارات رکورد گینس را شکست؛ افتتاح بزرگترین دیتاسنتر دنیا

این مرکز داده برای بخش‌های امنیت سایبری، میزبانی ابری و پشتیبان‌گیری خدمات نسل بعدی ارائه خواهد کرد.

کد خبر : ۱۲۳۸۴۳
بازدید : ۳۳۸

کتاب رکوردهای گینس تأیید کرد که بزرگ‌ترین دیتاسنتر «سبز» جهان با مساحت بیش از ۱۶ هزار متر مربع، در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم دبی که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک خورشیدی تک سایتی جهان یاد می‌شود، راه‌اندازی شده است.

براساس گزارش‌های محلی، شرکای حوزه فناوری شرکت Moro Hub که مالک این مرکز داده است مانند دل (Dell)، مایکروسافت، هواوی و VMware و همچنین «حمدان بن محمد آل مکتوم»، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی در افتتاحیه آن حضور داشتند.

کاربرد بزرگ‌ترین مرکز داده جهان در دبی

«سعید محمد الطایر»، مدیرعامل و رئیس اداره برق و آب دبی (DEWA) توضیح داد که این مرکز داده در بخش‌های امنیت سایبری، میزبانی ابری و پشتیبان‌گیری و همچنین سیستم چت زنده مبتنی بر ChatGPT شرکت Moro، خدمات «نسل بعدی» را ارائه خواهد کرد.

مرکز داده

برای دستیابی به این هدف، مرکز داده پایدار از فناوری شرکای Moro Hub استفاده خواهد کرد که شامل بانک ملی امارات دبی (Emirates NBD)، هیئت دیجیتال دبی (Digital Dubai Authority) و بانک اسلامی دبی می‌شود تا قابلیت‌های هوش مصنوعی، بازیابی داده‌ها و اینترنت اشیا (loT) خود را تقویت کند.

الطایر در ادامه گفت که این مرکز جدید، شهرت امارات متحده عربی را به‌عنوان یک بازیگر پیشرو جهانی در زمینه اقتصاد سبز و پیشبرد پایداری افزایش می‌دهد.

او همچنین خاطرنشان کرد که زیرساخت‌های دارای کربن کم این مرکز و همچنین وابستگی ۱۰۰ درصدی به انرژی تجدیدپذیر برای تولید ظرفیت بیش از ۱۰۰ مگاوات (MW) در این مرکز، از استراتژی انرژی پاک و انتشار خالص صفر دبی حمایت می‌کند که این کشور امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ تمام ظرفیت تولیدی انرژی خود را از طریق انرژی پاک تولید کند.

بزرگ‌ترین مرکز داده «سبز» جهان که در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم دبی واقع شده، متعلق به Data Hub Integrated Solutions LLC یا Moro Hub، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه Digital Dewa، بازوی دیجیتال اداره برق و آب دبی (DEWA) است.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید