امروز در ورزش ایران و جهان چه گذشت؟

امروز در ورزش ایران و جهان چه گذشت؟

با صعود رئال مادرید و ناپولی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پرونده این مرحله از رقابت‌ها بسته شد. در آخرین شب از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه‌شب دو دیدار برگزار شد که معجزه‌ای در این بازی‌ها رخ نداد تا رئال مادرید و ناپولی بر اساس پیش‌بینی‌ها به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.

کد خبر : ۱۲۶۳۴۸
بازدید : ۲۷۱

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از پیروزی پر گل ساحلی‌بازان فوتبال در نخستین دیدار جام ملت‌های آسیا، سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ در فوتبال اروپا، میزبانی ایران از ۱۸ تیم آسیایی در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، نایب‌قهرمانی دختران فوتبال ایران در کافا، ریاست دوباره اینفانتینو بر فیفا تا قهرمانی اسنوکرباز ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا.

با صعود رئال مادرید و ناپولی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پرونده این مرحله از رقابت‌ها بسته شد. در آخرین شب از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه‌شب دو دیدار برگزار شد که معجزه‌ای در این بازی‌ها رخ نداد تا رئال مادرید و ناپولی بر اساس پیش‌بینی‌ها به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.

پیروزی پرگل ساحلی‌بازان

ساحلی‌بازان ایران با پیروزی ۱۴ بر پنج مقابل مالزی، گام نخست را در جام ملت‌های آسیا و در مسیر صعود به جام جهانی محکم برداشتند. جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی پاتایا (تایلند) از امروز (۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و تیم ملی ایران به عنوان یکی از تیم‌های پرافتخار درصدد پس‌گرفتن عنوان ازدست‌رفته خود در این رقابت‌هاست. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران روز پنجشنبه در نخستین دیدارش در مرحله گروهی این رقابت‌ها از ساعت ۱۲ به وقت ایران به مصاف مالزی رفت که در نهایت به پیروزی پر گل ۱۴ بر پنج رسید.

سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ در فوتبال اروپا

امانوئل اوربان سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ اروپا را در دور یک‌هشتم نهایی لیگ کنفرانس به ثبت رساند. دیلی‌میل نوشت: «امانوئل اوربان». هواداران فوتبال باید این نام را برای آینده به خاطر بسپارند. مهاجم ۲۰ساله باشگاه خنت بلژیک، چهارشنبه‌شب رکوردی را که محمد صلاح، فوق ستاره لیورپول، به ثبت رسانده بود، شکست تا سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ فوتبال اروپا را به ثبت برساند.

این بازیکن در جریان پیروزی ۴-۱ در بازی برگشت لیگ کنفرانس اروپا برابر استانبول باشاک‌شهیر بین دقایق ۳۱ تا ۳۴ هت‌تریک کرد. اوربان در سه دقیقه و ۲۴ ثانیه با سه گل خود تیمش را در مسیر پیروزی قرار داد. در تاریخ رقابت‌های فوتبال اروپا، هیچ بازیکنی تا به حال موفق به چنین هت‌تریک سریعی نشده بود.

اینفانتینو چهارسال دیگر بر مسند ریاست فیفا

جیانی اینفانتینو برای یک دوره چهارساله دیگر در راس هیات حاکمه فوتبال جهان خواهد بود. کنگره فیفا در کشور آفریقایی روآندا با حضور کشور‌های مختلف و نمایندگان فدراسیون‌های فوتبال آن‌ها در حال برگزاری است. همان طور که از قبل مشخص بود جیانی اینفانتینو بدون رقیب توانست برای یک دوره چهارساله دیگر به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال انتخاب شود.

اینفانتینو که حمایت گسترده‌ای از کنفدراسیون‌ها و فدراسیون‌های ملی داشت، تنها نامزد پست انتخابات ریاست فیفا بود و به همین خاطر برای چهار سال دیگر در این سمت باقی می‌ماند. به این ترتیب اینفانتینو ۵۲ ساله در روآندا برای سومین دوره به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد.

آشنایی با هشت تیم حاضر در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان

هشت تیم حاضر در لیگ قهرمانان برای مرحله یک‌چهارم نهایی معرفی شدند. این تیم‌ها فردا حریفانشان را خواهند شناخت. لیگ قهرمانان اروپا کم‌کم به هفته‌ها و روز‌های آخر خود نزدیک می‌شود. تنها هشت تیم از ۳۲ تیمی که مرحله گروهی را آغاز کرده‌اند باقی مانده‌اند و تنها یکی از آن‌ها در تاریخ ۲۰ خرداد در استانبول قهرمان می‌شود. هشت تیمی که قرار است فردا (جمعه) حریفان خود را در دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان بشناسند.

میزبانی ایران از ۱۸ تیم آسیایی

قرعه‌کشی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا انجام شد و تیم ملی ایران حریفان مرحله مقدماتی خود را شناخت. بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور با حضور ۱۸ تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر تهران برگزار می‌شود. قرعه‌کشی این مسابقات امروز (پنج‌شنبه ۲۵ اسفند) برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران حریفان مرحله مقدماتی خود را شناخت. بر این اساس مردان والیبال ایران در مرحله مقدماتی در گروه نخست با تیم‌های هنگ‌کنگ و عراق هم‌گروه شدند.

نایب‌قهرمانی دختران فوتبال ایران در کافا

تیم فوتبال نوجوانان دختر ایران به مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های کافا رسید. در پایان رقابت‌های فوتبال منطقه مرکزی آسیا موسوم به کافا، تیم ملی نوجوانان دختر ایران با یک شکست و دو پیروزی در جایگاه دوم قرار گرفت. ازبکستان با پیروزی در سه دیدار مقام قهرمانی را به دست آورد. مسابقات کافا دختران زیر ۱۷ سال با حضور تیم‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان از ۲۱اسفند آغاز شد و پنجشنبه ۲۵اسفند با قهرمانی ازبکستان و نایب‌قهرمانی ایران به پایان رسید. قرقیزستان و تاجیکستان هم به ترتیب سوم و چهارم شدند.

قهرمانی اسنوکرباز ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا

سرخوش با برتری پنج بر یک مقابل ملی‌پوش مالزی قهرمان آسیا شد. ملی‌پوش اسنوکر ایران، که در مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا شرکت کرده بود، موفق شد قهرمان این مسابقات شود. مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا که به مدت شش روز از ۲۰ لغایت ۲۵ اسفند با حضور نمایندگان ۲۵ کشور به میزبانی قطر و در شهر دوحه برگزار شد با قهرمانی ملی‌پوش اسنوکر ایران همراه بود. امیرسرخوش با برتری پنج بر یک مقابل لئونگ از مالزی موفق شد برای سومین بار به عنوان قهرمانی اسنوکر آسیا دست پیدا کند.

پاسخ فرگوسن به قهرمانی آرسنال یا سیتی در لیگ برتر

سر الکس فرگوسن به یکی از خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه تیمی این فصل عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست خواهد آورد؟ پاسخ جالبی داد. به نظر می‌رسد رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر بین دو تیم آرسنال و منچسترسیتی باشد و باید دید کدام تیم می‌تواند جام قهرمانی را در نهایت بالای سر ببرد. در حال حاضر آرسنال با پنج امتیاز بیشتر از سیتی در صدر جدول قرار گرفته و امیدوار است که بعد از سال‌ها عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

تیم مایکل آرتتا با اینکه تنها یازده بازی از فصل باقی مانده است یک رقیب سرسخت را مقابل خود می‌بیند که اتفاقا باید یک دیدار نیز با هم داشته باشند. سر آلکس فرگوسن اسطوره یونایتد و پرافتخارترین مربی تاریخ این رقابت‌ها در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چه تیمی از بین آرسنال و منچسترسیتی عنوان قهرمانی در لیگ برتر را به دست می‌آورد؟ گفت: هیچ علاقه‌ای ندارم!

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید