بهترین مدل تبلیغات برای کسب‌وکارها؛ چطور تبلیغاتی اثربخش داشته باشیم؟

بهترین مدل تبلیغات برای کسب‌وکارها؛ چطور تبلیغاتی اثربخش داشته باشیم؟

تبلیغات نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ زیرا محصول و نام تجاری شما را در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و سود فراوانی را به کسب‌وکار شما بازمی‌گرداند؛ اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که برای هر کسب‌وکار چه تبلیغاتی مناسب‌تر است و چطور می‌توانیم تبلیغاتی با اثربخشی بالا داشته باشیم.

کد خبر : ۱۳۶۷۲۴
بازدید : ۸

تبلیغات با ترویج محصولات، خدمات و ایده‌ها نقش مهمی در اقناع و متقاعد کردن مردم به خرید دارد و صاحبان کسب‌وکارها را به اهداف تجاری خود نزدیک می‌کند. از طریق تبلیغات است که کسب‌وکارها می‌توانند آگاهی از برند خود را افزایش داده و محصولات جدید خود را معرفی کنند و به فروش برسانند.

تبلیغات نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ زیرا محصول و نام تجاری شما را در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و سود فراوانی را به کسب‌وکار شما بازمی‌گرداند؛ اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که برای هر کسب‌وکار چه تبلیغاتی مناسب‌تر است و چطور می‌توانیم تبلیغاتی با اثربخشی بالا داشته باشیم.

 با گسترش استفادهٔ افراد از اینترنت و فضای مجازی، تبلیغات دیجیتال یا دیجیتال‌ مارکتینگ، بیش از پیش مطرح شده است و کمتر کسب‌وکاری را می‌توان پیدا کرد که از این تبلیغات برای رشد کسب‌وکار خود استفاده نکرده باشد.

تبلیغات‌نمایشی، تبلیغات‌همسان و تبلیغات در گوگل از انواع تبلیغات دیجیتال هستند. هر کسب‌وکاری باید بر اساس نیاز و ویژگی‌ محصول یا خدمات خود، یکی از مدل‌های را انتخاب کند تا بتواند بهترین اثربخشی را از تبلیغات خود داشته باشد.

در ادامهٔ این نوشتار با ما همراه باشید تا معروف‌ترین مدل‌های تبلیغات دیجیتال را به شما معرفی کنیم و دربارهٔ هزینه تبلیغات در بله با شما صحبت کنیم. 

تبلیغات نمایشی (Display Ad)

هر نوع تبلیغ بصری یا شنیداری که در فضای تبلیغات آنلاین (جایگاه‌های نمایش آنلاین) نمایش داده می‌شود، نوعی Display Ad محسوب می‌شود. تبلیغات‌بنری(ثابت یا متحرک)، تبلیغات‌همسان، تبلیغات ویدیویی و… جزو این مدل از تبلیغات هستند.

تبلیغات در گوگل (Google Ads)

Google Ads یکی از پرفایده‌ترین پلتفرم‌های تبلیغ‌های دیجیتال است؛ به‌شرطی که از آن درست استفاده شود. منظور از تبلیغ در گوگل، یک تبلیغ متنی‌ است که در بالا یا پایین صفحهٔ نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شود و به سایت تبلیغ‌کننده لینک می‌شود. سازوکار این نوع تبلیغات به این شکل است که کاربر کلمهٔ کلیدی را جست‌وجو می‌کند و سپس تبلیغی مرتبط با آن اجرا می‌شود.

به عنوان مثال، فرض کنید در زمینۀ لاغری فعالیت می‌کنید. کلمهٔ کلیدی «لاغری» جزو عباراتی است که توسط کاربران زیاد جست‌وجو می‌شود. اگر بخواهید برای این کلمهٔ کلیدی از تبلیغات گوگل استفاده کنید، باید در مزایدهٔ گوگل ادز شرکت کنید و اگر در مزایده برنده شوید، تبلیغ شما بالا یا پایین نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش داده خواهد شد.

تبلیغات همسان (Native Ads)

تبلیغاتی که دقیقاً مطابق با ظاهر و قوانین رسانۀ نمایش‌دهندۀ تبلیغات (سایت یا اپلیکیشن) طراحی شود، به آن تبلیغ‌همسان یا Native Ads می‌گویند. هر اپلیکیشن قوانین و هزینه تبلیغات مخصوص به خود را دارد. شما می‌توانید از میان اپلیکیشن‌های مختلف، مناسب‌ترین اپلیکیشن برای کسب‌وکارتان را انتخاب کنید.

تبلیغات درون اپلیکیشنی (In-App)

سازندگان اپلیکیشن‌های مختلف، به‌ازای دریافت پول یا خدمات، محصول یا خدمات شما را در جایگاه‌های مختلفی که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اند، معرفی و تبلیغ می‌کنند. این تبلیغات به شکل‌های مختلف انجام می‌شود و هزینه تبلیغات نیز در هر اپلیکیشن متفاوت است؛ به عنوان مثال هزینه تبلیغات در بله با توجه به نوع تبلیغات و تعداد بازدید یا کلیکی که مشخص می‌کنید تعیین می‌شود. اپلیکیشن بله یک پیام‌رسان بانکی است که کارهای خدماتی و بانکی را می‌توانید با آن انجام دهید و به‌راحتی با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید.

تبلیغات ویدئویی

هر نوع از تبلیغات دیجیتال که در آن ویدیو داشته باشد، در دستۀ تبلیغات ویدیویی قرار می‌گیرد؛ به عنوان مثال تبلیغاتی که قبل از شروع یک ویدیو در آپارات یا یوتیوب می‌بینید یک تبلیغات ویدئویی است.

تبلیغات ری‌تارگتینگ (Retargeting)

تبلیغات ری‌تارگتینگ مختص کاربرانی است که قبلاً از سایت یا کسب‌وکار شما بازدید کرده‌اند. به عبارتی دیگر، این نوع تبلیغات با هدف تشویق کاربر به بازدید مجدد از سایت طراحی و اجرا می‌شوند. حتماً دیده‌اید وقتی وارد سایتی می‌شوید، به شما اطلاع داده می‌شود که این سایت از کوکی (Cookie) استفاده می‌کند. این تبلیغات نمایشی که با کمک کوکی‌ها اجرا می‌شوند، سعی می‌کنند بازدیدکننده را به سایت شما بازگردانند؛ زیرا تبدیل این بازدیدکنندگان به خریدار نهایی، کار راحت‌تری است.

تبلیغات در پادکست

این روزها رسانه‌های شنیداری به‌شدت محبوب شده‌اند؛ به همین دلیل تبلیغات در پادکست می‌تواند آوردۀ زیادی برای کسب‌وکارتان داشته باشد، به‌شرطی که مخاطب هدفتان با مخاطب هدف پادکست مدنظر یکسان باشد. شما برای تبلیغات باید موضوع پادکست و مخاطبان آن را درنظر بگیرید و بعد با توجه به این موارد، پادکست مناسب برای تبلیغات کسب‌وکارتان را انتخاب کنید.

Capture.PNG1

افزایش اثربخشی تبلیغات

بعد از انتخاب نوع و مدل تبلیغات، باید تصمیم‌ بگیرید که تبلیغات شما در چه رسانه‌ای منتشر شود. این مرحله مهم‌ترین مرحله از برنامه‌ریزی کمپین تبلیغاتی شماست. اگر دربارهٔ این مرحله تصمیم درست بگیرید، اثربخشی تبلیغات شما بیشتر خواهد شد.

همان‌طور که گفتیم می‌توانید از میان اپلیکیشن‌های مختلف، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. پیام‌رسان بانکی بله به‌عنوان یک شبکهٔ اجتماعی و مالی، با بیش از ۲۰ میلیون نصب و بیش از ۹ میلیون کاربر فعال ماهانه، می‌تواند بستری عالی برای دیده شدن کسب‌وکار شما باشد. علاوه بر این، بیش از ۳۰۰ هزار کانال فعال در بله گسترهٔ وسیعی از مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 اپلیکیشن بله جایگاه‌های مختلفی برای تبلیغات دارد و هزینه تبلیغات در بله برای هرکدام از این جایگاه‌ها متفاوت است. اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید، می‌توانید در هر کدام از جایگاه‌های ویترین بله، فروشگاه بله و تب‌گفتگو تبلیغات خود را منتشر کنید. این جایگاه‌ها، پربازدیدترین بخش‌های اپلیکیشن بله هستند و با ثبت سفارش تبلیغ در بله در این قسمت‌ها می‌توانید تبلیغاتی اثربخش داشته باشید.

نحوهٔ ثبت تبلیغات و هزینه تبلیغات در بله

برای ثبت تبلیغات در بله، در ابتدا وارد پنل ثبت سفارش، شوید. بعد از ورود به پنل، متن و بنر تبلیغی خودتان را وارد کنید و بعد از مشخص کردن نوع تبلیغات بازدیدی یا کلیکی، درخواست خودتان را ثبت کنید. هزینه تبلیغات در بله، بر اساس میزان بازدید یا تعداد کلیکی که مشخص کرده‌اید، تعیین می‌شود. 

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید