چرا فرزندان اول خانواده معمولاً موفق ترند؟

چرا فرزندان اول خانواده معمولاً موفق ترند؟

فرزندان اول خانواده اغلب، توجه، راهنمایی و همینطور مسئولیت زیادی از سوی والدین خود دریافت می کنند، امری که آن ها را به رهبرانی با اصول کاری قوی تبدیل می کند. تعجبی ندارد که این ویژگی ها می تواند شخصیت، بلندپروازی و انگیزه ی آن ها برای دستیابی به موفقیت را شکل دهد.

کد خبر : ۱۴۵۲۱۶
بازدید : ۹۶۱

ایلان ماسک، ریچارد برنسون و جف بزوس همگی فرزند اولی هایی هستند که به موفق ترین مدیرعاملان دنیا بدل شده اند. فرزندان اول خانواده اغلب، توجه، راهنمایی و همینطور مسئولیت زیادی از سوی والدین خود دریافت می کنند، امری که آن ها را به رهبرانی با اصول کاری قوی تبدیل می کند.

تعجبی ندارد که این ویژگی ها می تواند شخصیت، بلندپروازی و انگیزه ی آن ها برای دستیابی به موفقیت را شکل دهد.

تفاوت ها در ترتیب تولد از همان ابتدا بروز می یابد

21

تفاوت ها در ترتیب تولد را می توان حتی پیش از ۳ سالگی نیز دید. این تفاوت بر نحوه ی رشد جسمی و اجتماعی کودک اثر می گذارند و با بالا رفتن سن او بیشتر به چشم می آیند. علاوه بر این نتیجه ی تست هایی که در رابطه با گفتار، خواندن، ریاضیات و درک کودک گرفته می شوند هم این تفاوت ها در ترتیب تولد را نشان می دهند.

فرزندان اول خانواده ممکن است ضریب هوشی بالاتری داشته باشند

22

تحقیقات نشان داده فرزندان اول نسبت به دیگر فرزندان خانواده اغلب از مهارت های فکری بهتری برخوردارند. دلیلش این است که آن ها در سال های ابتدایی زندگی خود برانگیختگی ذهنی بیشتری از سوی والدین خود دریافت می کنند.

پژوهش های می گوید فرزندان اول حتی در سن یک سالگی هم نسبت به سایر فرزندان خانواده عملکرد بهتری در تست های ضریب هوشی دارند.

احتمال رهبر شدن آن ها بیشتر است

23

فرزندان اول خانواده اغلب به سوی نقش های رهبری جلب می شوند. در حقیقت، اگر فرزند اول خانواده باشید، احتمال اینکه روزی یک مؤسس شوید به میزان قابل توجهی بالا است، یعنی ۵۵ درصد بیشتر در مقایسه با عموم مردم.

و اگر از یک خانواده ی ۲ فرزنده باشید، این تأثیر شکل چشمگیرتری خواهد داشت. در چنین مواردی، احتمال مؤسس شدن فرزند اول نسبت به فرزند دوم ۶۳ درصد بیشتر است.

کوچک ترین فرزند خانواده شوخ طبع ترین آن ها است

24

کوچک ترین فرزند خانواده اغلب از ویژگی های به خصوصی برخوردار است که به طور طبیعی او را در مقایسه با فرزندان بزرگ تر خانواده، شوخ طبع، شهودی و کاریزماتیک می کند. کوچک ترین فرزند خانواده یاد می گیرد که از جذابیت خود به عنوان روشی برای مدیریت کشمکش ها استفاده کند.

روانشناسان به به آن «استراتژی قدرت کم» می گویند و این امر به ابزاری ارزشمند برای کوچک ترین فرزند خانواده تبدیل می شود تا از آن برای موفقیت در تعاملات اجتماعی خود استفاده کند.

منبع: روزیاتو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید