کدام شهرها در سال ۲۰۲۳ بیشترین میلیونرها را در خود جای داده‌اند

کدام شهرها در سال ۲۰۲۳ بیشترین میلیونرها را در خود جای داده‌اند

در این مطلب رده بندی کامل شهرهایی که بیشترین میلیونر را دارند آورده شده است.

کد خبر : ۱۶۷۲۴۴
بازدید : ۲۰

میلیونرهای واقعی در نقاط خاصی در سراسر جهان گرد هم می آیند. در اینفوگرافیک زیر برای به تصویر کشیدن ۲۰ شهر برتر جهان که بیشترین میلیونرها در آن زندگی می کنند، از گزارش ثروتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ توسط Henley & Partners استفاده شده است.

1-57-742x1024 (1)_4_11zon

کدام شهر بیشترین میلیونر را دارد؟

در رأس این فهرست، شهر نیویورک، دارای ۳۴۰,۰۰۰ میلیونر ساکن است که تقریباً ۴ درصد از کل جمعیت شهر را تشکیل می دهند. موقعیت نیویورک به عنوان یک مرکز مالی جهانی، میلیون‌ها نفر را به دنبال مشاغل پردرآمد جذب می‌کند، در حالی که افرادی که مشاغل پردرآمد دارند طبیعتاً به این شهر کشیده می‌شوند.

در اینجا رده بندی کامل شهرهایی که بیشترین میلیونر را دارند آورده شده است.

2-51-768x377_3_11zon

 

12

دبیییی

در رتبه دوم، توکیو با ۲۹۰,۰۰۰ نفر دارای جمعیت میلیونر قابل توجهی است و پس از آن منطقه خلیج سانفرانسیسکو و دره سیلیکون با ۲۸۵,۰۰۰ فرد با ثروت ۱ میلیون دلار یا بیشتر را در خود جای داده است.

سایر مراکز مالی بزرگ مانند لندن (چهارم)، سنگاپور (پنجم)، هنگ کنگ (هفتم)، جایگاه‌های میانی را در ۱۰ شهر برتر به خود اختصاص داده‌اند و پکن (هشتم) و شانگهای (نهم) نیز به آنها می‌پیوندند.

12-768x512

یکی از موارد قابل توجه در این لیست، سیدنی است که با بیش از ۱۰۰,۰۰۰ میلیونر، به طور شگفت انگیزی در جایگاه دهم قرار دارد. در کنار ملبورن (هفدهم)، استرالیا به طور فزاینده ای به مقصد مهاجرت میلیونرها تبدیل شده است. این روند تحت تأثیر عواملی مانند رتبه بندی بالای زندگی، دسترسی به بازارهای آسیایی و عدم مالیات بر ارث در این کشور است.

جمعیت میلیونرها کجا رشد کرده است؟

جهان در دهه گذشته به میزان قابل توجهی ثروتمندتر شده است. برای مثال، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، تعداد میلیونرها نزدیک به ۶۵ درصد افزایش یافته است. در اینجا نگاهی به شهرهایی می اندازیم که بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ بیشترین تغییر را در جمعیت میلیونر خود داشته اند.

دوم1_3

دوم2_2

دوم3_1

در دهه گذشته، هانگژو، چین و آستین، تگزاس، بیش از دو برابر ساکنان ثروتمند خود را افزایش دادند. این روند آنها را در صدر رتبه بندی رشد جمعیت میلیونر قرار می دهد که عمدتاً تحت سلطه شهرهای چین و ایالات متحده اند که نشان دهنده قدرت اقتصادی این دو کشور است.

برای مقایسه، در آغاز قرن بیست و یکم، ایالات متحده و ژاپن تعداد میلیونرهای مشابهی داشتند. با این حال، ایالات متحده رشد جمعیت میلیونر خود را حفظ کرد، در حالی که چین از نظر اندازه اقتصادی در سال ۲۰۱۰ از ژاپن و متعاقباً از نظر تعداد میلیونرها در سال ۲۰۱۴ پیشی گرفت.

13-7-768x511_1_11zon

سایر غول های اقتصادی نوظهور در دهه ۲۰۱۰، یعنی هند و ویتنام نیز شاهد رشد میلیونرها در شهرهای بنگلور (۸۸٪)، حیدرآباد (۷۸٪) و شهر هوشی مین (۸۲٪) بوده اند.

از سوی دیگر، مسکو و سن پترزبورگ حدود ۴۰ درصد از ساکنان میلیونر خود را در یک بازه زمانی از دست دادند و تحریم‌ها علیه این کشور نقش کلیدی در کاهش ثروت آنها و همچنین مهاجرت ساکنان داشت.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید