جزئیات سوقصد دوباره علیه دونالد ترامپ؛ تیراندازی از فاصله 400 متری!

جزئیات سوقصد دوباره علیه دونالد ترامپ؛ تیراندازی از فاصله 400 متری!

اف بی آی و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ می‌گویند این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری در ماجرای تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف او در ایالت فلوریدا آسیب ندیده است. اف بی‌ آی می‌گوید ظاهرا این تلاشی برای ترور دونالد ترامپ بوده است.

کد خبر : ۲۰۶۰۱۵
بازدید : ۲۵۳

جزئیات در خصوص این حادثه هنوز به صورت دقیق مشخص نشده اما تنها اتفاق قطعی این است که این نامزد جمهوری‌خواه آسیبی ندیده و حال او خوب است.

مقام‌های آمریکایی در یک نشست خبری در بعد از ظهر روز یکشنبه به وقت محلی گفتند که فرد مسلح در بوته در نزدیکی محل حضور ترامپ یک لوله تفنگ جاسازی شده مشاهده و ضبط کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که در بعد از ظهر روز یکشنبه به وقت محلی یک تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف آقای ترامپ در پالم بیچ گزارش شده بود. گفته می‌شود دو نفر در بیرون این محل گلوله‌هایی شلیک کرده‌اند اما کسی در این تیراندازی آسیب ندیده است.

اف بی آی در بیانیه‌ای گفته است که تیراندازی در نزدیکی محل حضور ترامپ «ظاهرا تلاش برای ترور او» بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آشیتدپرس ماموران سرویس مخفی آمریکا پس از مشاهده فردی با سلاح گرم در نزدیکی باشگاه گلف به سمت او تیراندازی کرده‌اند و البته کسی در این حادثه آسیب ندیده است. پیش از آن ستاد انتخاباتی ترامپ هم تیراندازی را تایید و بدون اشاره به جزئیات گفته بود که دونالد ترامپ در امان است.

60_11zon

حضور گسترده نیروهای پلیس در نزدیکی محل وقوع تیراندازی در مجاورت باشگاه گلف ترامپ در ایالت فلوریداStephanie Matat/Copyright 2020 The AP. All rights reserved.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که فرد مهاجم حدود ۴۰۰-۴۵۰ متر با ترامپ فاصله داشته است.

سرویس مخفی آمریکا گفته است که که در حال بررسی این حادثه است که کمی پیش از ساعت ۲ ظهر به وقت محلی رخ داده. همچنین ترامپ ایملی را به فهرست کسانی که به او کمک مالی می‌کنند ارسال و نوشته است که در مجاورت او صدای تیراندازی شنیده شده اما او خوب است.

کاخ سفید هم اعلام کرده که جو بایدن و کامالا هریس هر دو در جریان این حادثه قرار گرفته و از اینکه ترامپ در سلامت به سر می‌برند خوشحال هستند.

شبکه سی‌بی‌اس گزارش کرده که ماموران مخفی به سوی این مرد تیراندازی کرده و در حالی که او قصد فرار از صحنه را داشته بازداشت شده‌است. سی‌ان‌ان هم به نقل از ویلیام اسنایدر، کلانتر شهرستان مارتین در فلوریدا هم گزارش داده مظنون دستگیر شده است.

روزنامه واشنگتن پست هم نوشته که ترامپ در زمان وقوع این حادثه در زمین گلف بازی می‌کرده است. این رسانه به نقل از دو نفر که از اتفاقات رخ داده مطلع هستند گزارش داده که ماموران پلیس مخفی بلافاصله ترامپ را به اتاقی در درون باشگاه برده‌اند.

هرچند هنوز جزئیات این حادثه مشخص نشده اما حدود دو ماه پیش دونالد ترامپ در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا هدف گلوله یک مهاجم قرار و گوش او دچار جراحت سطحی شد. در جریان آن تیراندازی مهاجم و یک نفر دیگر کشته و دو نفر هم زخمی شدند.

پس از آن حادثه رئیس پلیس مخفی ایالات متحده از سمت خود استعفا داد.

منبع: یورونیوز

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید