اساتید «هولوگرافیک» به دانشگاه‌های انگلستان می‌آیند

اساتید «هولوگرافیک» به دانشگاه‌های انگلستان می‌آیند

دانشگاه لافبوروی انگلستان قصد دارد از سال آینده برترین دانشمندان جهان را سر کلاس‌های خود بیاورد؛ اما نه به صورت واقعی بلکه در درون جعبه‌هایی با فناوری هولوگرافیک که تصویری سه‌بعدی از فرد را به نمایش می‌گذارند.

کد خبر : ۱۷۲۹۴۸
بازدید : ۶۷

فرادید| هر مدرس دانشگاهی تایید می‌کند که مجذوب کردن دانشجویان برای گوش دادن به یک تدریس صبحگاهی، شبیه یک مبارزۀ دشوار است. اما حتی کسل‌ترین افراد هم مطمئناً با درس فیزیکی که توسط آلبرت انیشتین ارائه شود یا درس طراحی که کوکو شانل مدرسش باشد جذب می‌شوند.

به گزارش فرادید؛ این رویا می‌تواند به زودی برای دانشجویان بریتانیایی واقعیت پیدا کند، زیرا برخی از دانشگاه‌ها با استفاده از همان فناوری هولوگرافیک که برای بازگرداندن خوانندگان مرده یا بازنشسته به صحنه استفاده می‌شود، قصد دارند برترین دانشمندان جهان را به عنوان سخنران میهمان سر کلاس‌های خود بیاورند.

دانشگاه لافبورو، اولین دانشگاه اروپایی که کاربردهای این فناوری را بررسی کرده است، قصد دارد از آن استفاده کند تا دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) را سر کلاس‌های خود بیاورد. آن‌ها قرار است در قدم اول به دانشجویان رشته‌های مُد و مدیریت تدریس کنند.

14

پروفسور ویکی لاک، مدیر مطالعات کارشناسی در مدرسه بازرگانی لافبورو، گفت که دانشجویان «کاملاً عاشق» این فناوری هستند و التماس می‌کنند که با این گجت سلفی بگیرند. او افزود: آنها «یک سخنران مهمان را که انگار واقعا در کلاس حضور دارد، به یک تصویر دو بعدی روی دیوار ترجیح می‌دهند».

لاک می‌گوید تماس‌های اینترنتی از طریق زوم‌کال باعث می‌شد دانشجویان «احساس کنند در حال تماشای تلویزیون هستند. در آن وضعیت انگار هنوز فاصله وجود دارد. اما یک تصویر هولوگرافیک برای آنها بسیار جذاب‌تر و واقعی‌تر است».

این فناوری قرار است پس از یک سال آزمایش، در سال 2025 به طور رسمی وارد برنامه درسی این دانشگاه شود.

یونیت‌های جعبه‌ای هولوگرافی توسط شرکت لس‌آنجلسی Proto فروخته می‌شود که مشتریان آن شامل شرکت‌هایی مانند BT و IBM هستند. این شرکت‌ها از این یونیت‌های هولوگرافی برای شرکت در جلسات مختلف و کاهش نیاز به سفرهای شرکتی استفاده می‌کنند.

دیوید نوسبام، که چهار سال پیش پس از کار بر روی هولوگرام‌های مشاهیر مرده، شرکت پروتو را تأسیس کرد، گفت که شرکت او به زودی می‌تواند برخی از بزرگترین متفکران مردۀ قرن بیستم را به دنیای زندگان بازگرداند.

او گفت: «پروتو این فناوری را دارد که می‌تواند تصویری از اینشتین یا هر شخص دیگری را به نمایش بگذارد و به نظر برسد که او واقعاً آنجاست. ما می‌توانیم آن تصویر را به کتاب‌ها و سخنرانی‌های آن فرد متصل کنیم و به این ترتیب امکان گفتگو و تعامل با او فراهم می‌شود؛ یک اینشتینِ هوش مصنوعی که هم شبیه خود اوست و هم می‌تواند با دیگران تعامل داشته باشد».

او افزود که هدف شرکتش این بوده که ثابت کند «برای داشتن هولوگرام نباید یک میلیونر عجیب و غریب یا یک سلبریتی باشید».

گری برنت، استاد خلاقیت دیجیتال در دانشگاه لافبورو، می‌گوید: «فناوری‌های هولوگرافیک و هوش مصنوعی اشکال جدید سوادآموزی هستند. دانشجویان باید بدانند که استفاده از آن‌ها، بودن در آن دنیاها، و تجربه و تعامل با آن‌ها چیزهایی است که برای آینده شغلی خود به آن نیاز دارند».

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید