مرگ جعلی چهرههای مشهور در الگوریتم توییتر
اما هر کس که روی آن کلیک کند متوجه میشود که این هشتگ چیزی جز شوخی فریبندهای برای استهزای کسانی که روی این موضوع متمرکز میشوند نیست.
کد خبر :
۸۲۴۸۱
بازدید :
۹۲۵۹
ترندهای توییتر با استفاده از الگوریتم بهوجود میآیند
کاربران توییتر که در روزهای اخیر به این شبکه اجتماعی سرزدهاند، احتمالا پیامهای مربوط به هشتگ #RIPJeffBezos را در نوار ترند (موضوعاتی که بیشتر مورد بحث قرارگرفتهاند)، مشاهده کردهاند.
نوار ترند، موضوعاتی را که بحثبرانگیز بوده است و مورد علاقه مخاطبان قرارگرفته بهطور مرتب نشان میدهد. به محضی که بحثها آغاز میشود، موضوعات به سرعت به بالای صفحه منتقل میشوند. بهعنوان مثال، خبر جعلی مرگ «جف بزوز»، رییس شرکت آمازون، پس از انتشار در راس فهرست ترندهای آمریکا قرار گرفت.
عنوان این هشتگ ممکن است هر کسی را به این اشتباه دچار کند که این فرد مرده است، چون معمولا چنین خبرهایی درست است. اما هر کس که روی آن کلیک کند متوجه میشود که این هشتگ چیزی جز شوخی فریبندهای برای استهزای کسانی که روی این موضوع متمرکز میشوند نیست.
بهنظرمیرسد که «الن دگنرز»، کمدین آمریکایی شروعکننده این ترند بود. در ماههای اخیر همه افرادی که با دگنرز کارکردهاند از رفتار آزاردهندهاش شکایت داشتهاند. هرچند ردیابی نقطه آغاز ترندها دشوار است، اما بهنظرمیرسد که با پیشنهادی که این خانم کمدین درباره عدم حضورش در تلویزیون مطرح کرده شروع شدهاست.
با محبوبتر شدن این هشتگ، کاربران تصاویر وهمآلودی را منتشر میکردند، از جمله تصاویر کسانی که به درجات مختلف به دگنرز شباهت داشتند و پیامهای طنزآمیزی درباره مرگ احتمالی او مینوشتند. خیلی زود، کاربران شروع به استفاده از این هشتگ برای افراد دیگر، از جمله ملکه و جف بزوز کردند.
ترندهای توییتر با استفاده از الگوریتم بهوجود میآیند. به این صورت که کلمات و عبارات خاصی در سایت جستوجو میشود که محبوبیت آنها در حال افزایش است. این به معنای آن است که تقریبا به سادگی، با چند بار انتشار عامدانه یا سهوی یک پیام، میتوان با این الگوریتم بازی کرد.
به این ترتیب، سرفصل موضوعات مهمی که ترند شده و بهطور وسیع مورد بحث قرارگرفته، در راس نوار ترند سایت قرارمیگیرد. همچنین، اجازه میدهد که پستهای عجیبوغریب، التهاببرانگیز و کینهتوزانه در این سایت ترند شوند و هشتگهایی در این نوار قراربگیرند که هیچ تاییدی از جانب توییتر ندارند.
به دلیل جعلی و غیرمعمول بودن این موضوعات، افراد بیشتری به سراغ این بحث رفتند تا یادآور شوند که این موضوع نباید ترند شود. اما همین کار موجب شد که به دلیل افزایش استفاده از هشتگ، موضوع بیشتر دیده شود و در راس فهرست ترندها قرارگیرد.
شوخی درباره مرگ و خبرهای شوکهکننده، موضوع خوبی برای کسانی است که قصد دیدهشدن در شبکههای اجتماعی را دارند.
نوار ترند، موضوعاتی را که بحثبرانگیز بوده است و مورد علاقه مخاطبان قرارگرفته بهطور مرتب نشان میدهد. به محضی که بحثها آغاز میشود، موضوعات به سرعت به بالای صفحه منتقل میشوند. بهعنوان مثال، خبر جعلی مرگ «جف بزوز»، رییس شرکت آمازون، پس از انتشار در راس فهرست ترندهای آمریکا قرار گرفت.
عنوان این هشتگ ممکن است هر کسی را به این اشتباه دچار کند که این فرد مرده است، چون معمولا چنین خبرهایی درست است. اما هر کس که روی آن کلیک کند متوجه میشود که این هشتگ چیزی جز شوخی فریبندهای برای استهزای کسانی که روی این موضوع متمرکز میشوند نیست.
بهنظرمیرسد که «الن دگنرز»، کمدین آمریکایی شروعکننده این ترند بود. در ماههای اخیر همه افرادی که با دگنرز کارکردهاند از رفتار آزاردهندهاش شکایت داشتهاند. هرچند ردیابی نقطه آغاز ترندها دشوار است، اما بهنظرمیرسد که با پیشنهادی که این خانم کمدین درباره عدم حضورش در تلویزیون مطرح کرده شروع شدهاست.
با محبوبتر شدن این هشتگ، کاربران تصاویر وهمآلودی را منتشر میکردند، از جمله تصاویر کسانی که به درجات مختلف به دگنرز شباهت داشتند و پیامهای طنزآمیزی درباره مرگ احتمالی او مینوشتند. خیلی زود، کاربران شروع به استفاده از این هشتگ برای افراد دیگر، از جمله ملکه و جف بزوز کردند.
ترندهای توییتر با استفاده از الگوریتم بهوجود میآیند. به این صورت که کلمات و عبارات خاصی در سایت جستوجو میشود که محبوبیت آنها در حال افزایش است. این به معنای آن است که تقریبا به سادگی، با چند بار انتشار عامدانه یا سهوی یک پیام، میتوان با این الگوریتم بازی کرد.
به این ترتیب، سرفصل موضوعات مهمی که ترند شده و بهطور وسیع مورد بحث قرارگرفته، در راس نوار ترند سایت قرارمیگیرد. همچنین، اجازه میدهد که پستهای عجیبوغریب، التهاببرانگیز و کینهتوزانه در این سایت ترند شوند و هشتگهایی در این نوار قراربگیرند که هیچ تاییدی از جانب توییتر ندارند.
به دلیل جعلی و غیرمعمول بودن این موضوعات، افراد بیشتری به سراغ این بحث رفتند تا یادآور شوند که این موضوع نباید ترند شود. اما همین کار موجب شد که به دلیل افزایش استفاده از هشتگ، موضوع بیشتر دیده شود و در راس فهرست ترندها قرارگیرد.
شوخی درباره مرگ و خبرهای شوکهکننده، موضوع خوبی برای کسانی است که قصد دیدهشدن در شبکههای اجتماعی را دارند.
منبع: ایندیپندنت
۰