ترسناک‌ترین اکتشافات سال 2023؛ از جسدهای بی‌سر 7 هزارساله تا کودک خون‌آشام

ترسناک‌ترین اکتشافات سال 2023؛ از جسدهای بی‌سر 7 هزارساله تا کودک خون‌آشام

در این مطلب، برخی از وحشتناک‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی امسال را معرفی می‌کنیم. البته برخی از این آثار در سال‌های قبل کشف شده بودند اما امسال و در جریان تحقیقات بیشتر، اطلاعات تازه و مهمی دربارۀ آن‌ها به دست آمد.

کد خبر : ۱۶۳۲۲۶
بازدید : ۹۸۱۱

فرادید| امسال محققان کشفیاتی کردند که برخی از آن‌ها غیرمعمول و برخی هم وحشتناک بودند. این یافته‌ها از جمله شامل مدخلی به جهان اموات و یک کودک خون‌آشام قرن هفدهمی می‌شد. 

به گزارش فرادید، باستان‌شناسان در تلاش‌های بی‌پایان خود برای کمک به درک تاریخ جهان، گاهی اسراری غیرعادی و تا حدی وحشتناک کشف می‌کنند. یافته‌های محققان در سال جاری، از یک مدخل مشکوک به دنیای اموات گرفته تا جمجمه‌های انسان که کنار هم چیده شده بودند و کودک خون‌آشام قرن هفدهمی که با قفلی روی پایش دفن شده بود، هم غیرعادی و هم ترسناک بودند. 

ده‌ها جسد بدون سر در گور دسته‌جمعی ۷۰۰۰ ساله 

1

اوایل امسال، یک گور ۷۰۰۰ساله پر از اسکلت‌های بدون سر در اسلواکی کشف شد و باستان‌شناسان بقایای ۳۸ نفر را که همگی بدون سر بودند به استثنای یک کودک، کشف کردند. 

مومیایی مرموز ژاپنی یک پری دریایی

2

یک پری دریایی مومیایی‌شده در یک تور ماهیگیری در دهه ۱۷۰۰ گرفتار شد و به عنوان یک شیء مقدس در ژاپن نگهداری شد، اگرچه تا پیش از امسال، اطلاعات زیادی در مورد آن وجود نداشت. محققان به تازگی کشف کردند این مصنوع اسرارآمیز یک طلسم عجیب و غریب است که از استخوان‌ها، پوست بادکنک‌ماهی و موی حیوانات ساخته شده که تصور میشده به صاحبش عمر طولانی می‌بخشد. 

میخ‌های جادویی که جلوی شبح‌زدگی زندگان توسط مردگان را می‌گرفتند

3

باستان‌شناسان میخ‌های خمیده، آهک و آجر را نزدیک یک محل دفن رومی پیدا کردند که به عقیده آن‌ها ممکن است طلسم‌هایی برای جلوگیری از شبح‌زدگی زندگان توسط مردگان باشد. 

اجساد دفن‌شده با سکه‌هایی در دهان برای پرداخت به قایق‌ران دنیای مردگان

4

باستان‌شناسان یک گورستان ۲۰۰۰ ساله کشف کردند که درون آن گورنهاده‌هایی مانند پارچه و سکه و اسکلت خوک بود. چندین جسد سکه‌هایی در دهان داشتند که احتمالاً نوعی پرداخت به قایق‌ران جهان اموات (شارون) بود. 

دریچه‌ای به عالم اموات در بیت‌المقدس

5

محققان شواهدی از «جادوی آیینی» را در غاری عمیق در تپه‌های نزدیک بیت‌المقدس کشف کردند. جمجمه‌های انسان به صورت الگوهایی نزدیک چراغ‌های نفتی در غار چیده شده بودند و خنجرها و سرهای نزدیک آن‌ها بود. تصور می‌شود این آثار ابزار ارتباط با مردگان باشند، زیرا غارها دریچه‌هایی برای ورود به جهان اموات محسوب می‌شدند. 

بقایای شاهزاده پاکوپامپا

6

مقبره عجیب یک کاهن با قدمت ۳۰۰۰ سال در سایت باستانی پاکوپامپا پرو کشف شد. بقایای کاهن (یکی از رهبران فرقه‌ای که تصور می‌شود حیوانات درنده را پرستش می‌کردند) با صورت رو به پایین و پاهای ضربدری کنار یک مصنوع ساخته‌شده از استخوان انسان پیدا شد. محققان می‌گویند ممکن است کاربرد این مصنوع، محافظت از زندگان در برابر توانایی‌های قدرتمند این کاهن بوده باشد. 

اسکلتی با دست مصنوعی

7

باستان‌شناسان در آلمان اسکلتی را با دست مصنوعی آهنی کشف کردند که جایگزین چهار انگشت گمشده بوده است. گمان می‌رود این اسکلت نزدیک به ۶۰۰ سال قدمت داشته باشد. این کشف مدرکی از قابلیت‌های پزشکی پیشرفته آن زمان است. 

مومیایی ۱۰۰۰ ساله با موهای بلند قهوه‌ای 

8

محققان در پرو مومیایی مدفونی را پیدا کردند که قدمت آن به ۱۰۰۰ سال پیش می‌رسد. این بقایا که دارای یک سر پر از موهای بلند قهوه‌ای بود، در یک قبر کم‌عمق پیدا شد که در حالت نشسته همراه با مصنوعات باستانی دفن شده بود. 

کودک خون‌آشام قرن هفدهمی با قوزک پای قفل‌شده

9

محققان بقایای اسکلتی یک کودک خون‌آشام را در قبرستانی در لهستان کشف کردند که با قفل مثلثی شکلی به پایش با صورت رو به پایین دفن شده بود. این بقایا مدرکی است از تکنیک‌های تدفین ضد خون‌آشام که از قرن چهاردهم در سراسر اروپا رواج داشت. 

۴۱۷ شهر باستانی مایاها که با ابربزرگراه‌ها به هم متصل شدند

410

دانشمندان گواتمالا باور دارند این نخستین سیستم آزادراه جهان است. مایاهای باستان ۴۱۷ شهر ساخته‌اند که با ۱۱۰ مایل ابربزرگراه به هم متصل شدند که امروزه فقط با هلیکوپتر و پیاده‌روی چالش‌برانگیز ۴۰ مایلی از میان جنگل‌های بارانی متراکم پر از جگوار و مار قابل‌دسترسی هستند. 

کتاب طلسم مصر باستان برای راهنمایی مردگان در جهان پس از مرگ

11

باستان‌شناسان نسخه‌ای از «کتاب مردگان» را در یک گورستان مصر باستان کنار مومیایی‌های مقامات عالی‌رتبه کشف کردند. کاهنان مصری معتقد بودند این کتاب راهنمای مردگان در دنیای پس از مرگ است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۲۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید