تازه‌ترین آثاری که در نزدیکی «تابوت مرموز» ژاپنی کشف شده‌اند

تازه‌ترین آثاری که در نزدیکی «تابوت مرموز» ژاپنی کشف شده‌اند

اوایل سال 2023 کشف یک تابوت سنگی مرموز، باستان‌شناسان ژاپنی را هیجان‌زده کرد. حالا در فاصلۀ نزدیک به کشف قبلی، آثاری از جمله قالب‌های ریخته‌گری سنگی برای مصنوعات برنزی پیدا شده است. این قالب‌ها ممکن است قدیمی‌ترین در نوع خود در ژاپن باشند.

کد خبر : ۱۶۴۸۳۳
بازدید : ۳۲۶۰

فرادید| به گفته مقامات محلی، قدمت یکی از این قالب‌ها احتمالاً به حدود ۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این تاریخ، زمان خاصی از تاریخ ژاپن است: دوره یایویی.

به گزارش فرادید، از نظر فرهنگی، یایویی نمایانگر یک پیشرفت قابل‌توجه در دوره جومون است و اعتقاد بر این است که حدود پنج یا شش قرن، از حدود قرن سوم قبل از میلاد تا قرن دوم یا سوم پس از میلاد، ادامه داشته است. 

اکتشافات بین سپتامبر و اکتبر امسال در ویرانه‌های یوشینوگاری انجام شد؛ این کاوش‌ها در پی یافتن مقبره‌ای سنگی در ماه آوریل صورت گرفت؛ مقبره‌ای که گمان می‌رود متعلق به فردی با منزلت بالا در منطقه‌ای از سایت بوده است. 

این تابوت مرموز کارشناسان و علاقمندان باستان‌شناسی را بر آن داشت تا بدانند اینجا محل دفن چه کسی است، اما ماه ژوئن اعلام شد هیچ استخوان انسان یا گورنهاده‌ای یافت نشده که بتواند سرنخ‌هایی در مورد هویت فرد یا دوره دقیق دفن ارائه دهد. 

در آخرین حفاری‌ها در جایی که «منطقه اسرارآمیز» نامیده می‌شود و به دلیل وجود یک زیارتگاه در آن، امکان بررسی دقیق میسر نیست، سه چیز پیدا شد: قالب‌های ریخته‌گری ساخته شده از سرپانتینیت و کوارتز-پورفیری و یک ظرف سفالی که احتمالاً ظرف فلز مذاب بوده است. 

قالب‌ها که احتمالاً از آن‌ها برای ریخته‌گری شمشیر و نیزه استفاده می‌شده، در محدوده ۵ متری شمال غربی تا حدود ۱۰ متری جنوب-جنوب غربی از جایی که تابوت سنگی کشف شد، یافت شدند. 

1

محل کشف قالب‌ها در نزدیکی محل کشف تابوت سنگی مرموز

ابزارهای فلزی عصر برنز با استفاده از قالب‌هایی شکل گرفتند تا فلز مذاب را به شکل دلخواه درآورند. فناوری قالب‌گیری برنز در عصر برنز بهبود یافت. در آغاز، اقلام با ریختن برنز ذوب‌شده در قالب‌های سنگی توخالی ریخته‌گری می‌شدند. در عصر برنز میانه، مردم قالب‌های دو قسمتی را اختراع کردند که در آن‌ها، دو سنگ توخالی کنار هم قرار می‌گرفتند و فلز در شکافی بالای آن‌ها ریخته می‌شد. این حالت اجازه می‌داد اشیاء پیچیده مانند تبر و سرنیزه شکل بگیرند. 

آیا تا به حال از تمدنی شنیده‌اید که ظرف ۵۰ سال، مرحله تغییر از عصر حجر به عصر برنز و آهن را پشت سر گذاشته باشد؟ مردم یایویی ژاپن این کار و کارهای بیشتری را انجام دادند. 

یک مقام استانی گفته است: «این یک کشف بسیار مهم در درک ویژگی‌های متمایز ساختار (ویرانه‌ها) و تغییرات است.» 

چوهی تاکاشیما، باستان‌شناس متخصص خرابه‌های یوشینوگاری گفته است که به طور کلی، سرپانتینیت به عنوان قالب سنگی، قدیمی‌تر از کوارتز-پورفیری است و این فناوری احتمالاً به طور مستقیم از شبه‌جزیره کره‌ای نشات گرفته است. 

«این اکتشافات معنای بیشتری به یوشینوگاری بخشیده که مکان تولید مصنوعات برنزی در ژاپن و معرف پیشرفته‌ترین فناوری آن زمان بوده است.»

مترجم: زهرا ذوالقدر

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید