۱۰۰ گام پیاده روی رو به عقب به اندازه ۱,۰۰۰ قدم پیاده روی رو به جلو مفید است!

۱۰۰ گام پیاده روی رو به عقب به اندازه ۱,۰۰۰ قدم پیاده روی رو به جلو مفید است!

چه می شد اگر می توانستید گام های برداشته شده را بیشتر حساب کنید؟ به گفته دکتر مایکل موزلی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که جهت پیاده روی و قدم ها را تغییر دهید.

کد خبر : ۱۶۳۰۰۰
بازدید : ۳۳

همه ما شنیده ایم که پیاده روی می تواند برای سلامتی مان عالی باشد. اما هدف گذاری ۱۰ هزار قدم در روز می تواند برای برخی کمی سخت و دشوار به نظر برسد و بین روزهای کاری شلوغ یا مراقبت از کودکان، انجام آن غیرممکن باشد.

چه می شد اگر می توانستید گام های برداشته شده را بیشتر حساب کنید؟ به گفته دکتر مایکل موزلی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که جهت پیاده روی و قدم ها را تغییر دهید.

این پزشک تلویزیونی و مجری پادکست Just One Thing در این باره گفته است که قدم زدن به عقب (پیاده روی رو به عقب) به جای جلو، برای تنها چند دقیقه، می تواند مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی داشته باشد.

دکتر موزلی می گوید که او به این تمرین «عجیب» اعتقاد راسخ داشته و به اثرگذاری آن ایمان دارد و بر اساس تجربیاتش، راه رفتن به سمت عقب به کمر و زانوها کمک زیادی می کند.

این پزشک در این باره می گوید: «این تکنیکی است که برای دهه ها در فیزیوتراپی برای بازتوانی آسیب های قسمت های پایین پا مورد استفاده قرار می گیرد. این کار می تواند راه رفتن و تحرک شما را بهبود بخشد و مطالعات علمی بسیار زیادی وجود دارد که نشان می دهند چگونه راه رفتن به عقب می تواند حافظه و مهارت های حل مساله شما را تقویت کند».

9

اما این متخصص تغذیه بر این باور است که استفاده از روش پیاده روی برعکس بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

او راه رفتن رو به عقب را «تمرینی بسیار قدیمی» خوانده که «تصور می شود از چین نشأت گرفته باشد، جایی که تا به امروز محبوب باقی مانده است». وی در ادامه می گوید: « در واقع چینی ها یک جمله مشهور دارند که “۱۰۰ گام به عقب به اندازه ۱۰۰۰ گام به جلو ارزش دارد”».

۱- کالری بیشتری می سوزاند

به گفته این متخصص تغذیه، عقب عقب راه رفتن انرژی بیشتری – حدود ۳۰ درصد – نسبت به قدم گذاشتن رو به جلو مصرف می کند، بنابراین به بدن شما کمک می کند تا چند کالری بیشتر از راه رفتن به سمت جلو بسوزاند.

او به مطالعه ای در مجله بین المللی پزشکی ورزشی اشاره کرده که نشان می داد داوطلبان سالم با اضافه کردن پیاده روی به سمت عقب به برنامه ورزشی خود، ۲.۵ درصد از چربی بدن خود را از دست می دهند.

دکتر موزلی می گوید: «راه رفتن به سمت عقب از ماهیچه هایی استفاده می کند که در طول راه رفتن به سمت جلو کمتر فعال هستند، مانند ساق پا و ماهیچه پشت پا و همچنین ماهیچه چهارسر، آن ماهیچه بزرگ در جلوی ران».

۲. حافظه کوتاه مدت را تقویت می کند

این پزشک می گوید که پیاده روی معکوس همچنین می تواند حافظه کوتاه مدت شما را تقویت کند. دکتر موزلی می گوید که محققان دانشگاه روهمپتون پس از درخواست از افراد برای قدم زدن به عقب، جلو یا ایستادن بی حرکت در هنگام تماشای یک ویدیو، حافظه افراد را بررسی کردند و دریافتند که افرادی که به سمت عقب پیاده روی می کردند «دائماً بیشتر از دیگران در مورد ویدیو به یاد می آورند».

او می گوید: «راه رفتن به عقب بخش های بیشتری را از مغز نسبت به راه رفتن به جلو فعال می کند و به بسیج منابع مغزی شما کمک می کند.». این شامل قشر پیش پیشانی – که در برنامه ریزی، تصمیم گیری و حافظه دخیل است – نیز می شود.

۳. کمردرد را کاهش می دهد و تعادل را بهبود می بخشد

پروفسور جنت دوفک از دانشگاه نوادا در لاس وگاس که مهمان این پادکست بود، می گوید یکی از مزایای اصلی راه رفتن به عقب «استفاده متفاوت از گروه های عضلانی اصلی» است که می تواند به کمردرد و انعطاف پذیری کمک کند. او به دکتر موزلی گفته است که ماهیچه های پشت پاهای شما – عضلات همسترینگ – هنگامی که به عقب راه می روید، کشیده می شوند.

دکتر دوفک تصریح می کند: «داشتن این کشش اجازه می دهد که دامنه حرکتی بیشتری داشته باشیم و در نتیجه استرس پشت را کاهش دهیم». او مدعی است که یک مطالعه کوچک به مدیریت او بر روی ورزشکاران، نشان داد که ۸۰ درصد آن ها با قدم برداشتن به سمت عقب توانستند درد کمر خود را کاهش دهند. وی افزود که این عمل همچنین می تواند به «بهبود ثبات و تعادل» کمک کند.

دکتر دوفک در تحقیقات خود دریافت که افراد مسنی که به مدت ۱۵ دقیقه، پنج روز در هفته و به مدت چهار هفته پیاده روی می کنند، می توانند تعادل خود را بهبود بخشند.

دکتر دوفک در ادامه تصریح کرد: «پیشنهاد من این است که آهسته شروع کنید و برای مدت زمان طولانی تری پیاده روی و راه رفتن سریع تر خودتان را آماده کنید». او پیشنهاد کرده که با یک یا دو دقیقه شروع کنیم و هر چند روز یک دقیقه بیشتر به آن اضافه کنیم.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید