تصاویر؛ رنو ۲۱؛ خودرویی با طراحی حرفه ای و جوایز متعدد که در ایران سرنوشت موفقی نداشت

تصاویر؛ رنو ۲۱؛ خودرویی با طراحی حرفه ای و جوایز متعدد که در ایران سرنوشت موفقی نداشت

رنو ۲۱ در سال ۱۹۸۶ به عنوان جانشین مدل موفق رنو ۱۸ معرفی شد و تا سال ۱۹۹۴ که جای خود را به رنو لاگونا داد، به تولید رسید. این خودرو در سه نسخه سدان، استیشن (با نام‌های نوادا یا ساوونا) و از سال ۱۹۸۹ به صورت هاچ‌بک عرضه شد.مجله وات کار در سال ۱۹۸۷ این خودرو را به عنوان بهترین خودروی خانوادگی سدان انتخاب کرد. رنو همچنین چند ماه پس از عرضه رنو ۲۱ یک مدل واگن استیشن از آن را با نام رنو ۲۱ نوادا به بازار معرفی کرد که این خودرو هم توانست جایزه بهترین خودروی استیشن سال را از آن خود کند.

کد خبر : ۲۵۵۹۱۱
بازدید : ۳

رنو ۲۱ با طراحی خاص خود که توسط «جورجتو جوجارو» انجام شده بود، از دیگر خودروهای هم‌عصر خود متمایز بود. خطوط صاف و زاویه‌دار از ویژگی‌های بارز این خودرو بودند و لوگوی نامتقارن روی جلوپنجره، جزئیات قابل توجهی به آن می‌بخشید.

در سال ۱۹۸۹، این خودرو با یک بازطراحی عمده (فاز دوم) هم از نظر فنی و هم ظاهری بهبود یافت. جلو، سپرها، داشبورد و چراغ‌های عقب جدیدی برای آن طراحی شد که ظاهری نرم‌تر و شبیه به مدل رنو ۲۵ به آن داد. همچنین، نسخه هاچ‌بک آن معرفی شد که به سرعت در بسیاری از کشورها محبوبیت بیشتری نسبت به سدان پیدا کرد.

41_11zon

مدل پرقدرت رنو ۲۱ توربو، که از سال ۱۹۸۸ با موتور ۲.۰ لیتری توربو عرضه شد، یکی از نسخه‌های شاخص این خودرو بود. یک مدل چهار چرخ محرک (Quadra) از این خودرو نیز بعدها تولید شد. رنو ۲۱ حتی در آمریکای شمالی با نام‌های «رنو مدالیون» و سپس «ایگل مدالیون» به فروش رسید. در مجموع، بیش از ۲ میلیون و ۹۶ هزار دستگاه از این مدل تولید شد.

42_11zon

43_11zon

44_11zon

45_11zon

46_11zon

47_11zon

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید