آغاز پرداختِ وام مسکنِ دولتی از امروز

آغاز پرداختِ وام مسکنِ دولتی از امروز

این تسهیلات یارانه‌ای بوده و جزو تعهدات ماست؛ زمین‌ها هم به صورت ۹۹ ساله در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که به نوعی رایگان است که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ۹۰۰ شهر شناسایی زمین صورت گرفته است.

کد خبر : ۱۰۰۲۶۶
بازدید : ۴۶۲۸

وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید مسکن) به بانک‌ها خبر داد.

رستم قاسمی با یادآوری این‌که دیروز در جلسه با رئیس بانک مرکزی قرار شد امروز (۱۰ آبان ۱۴۰۰) پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید مسکن به بانک‌ها ابلاغ شود، اظهار کرد: همه بانک‌ها مکلف به تخصیص ۲۰ درصد سهم تسهیلات کشور معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال به بخش مسکن شده‌اند.

وی با بیان این‌که چنانچه بانکی این تکلیف را اجرا نکرد، ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شود، افزود: سهم هر استان و همچنین سقف تعداد واحد‌ها در هر شهرستان مشخص شده است؛ این تسهیلات ابلاغ شده و سازندگان می‌توانند از فردا صبح که کار عملیاتی-اجرایی را آغاز می‌کنند، اولین بخش این تسهیلات را درخواست کنند. این تسهیلات در چند مرحله پرداخت می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: این تسهیلات یارانه‌ای بوده و جزو تعهدات ماست؛ زمین‌ها هم به صورت ۹۹ ساله در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که به نوعی رایگان است که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ۹۰۰ شهر شناسایی زمین صورت گرفته است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اراضی در نظر گرفته شده یا درون شهر است که تغییر کاربری خواهد داشت یا کنار شهر است که الحاق به شهر پیدا خواهد کرد.

طبق قانون باید زمین‌های دولتی دیگری هم که در شهر‌ها هستند، به این قانون ملحق شود؛ چنانچه اختصاص داده نشود، اداره ثبت براساس قانون جهش تولید مسکن، ظرف یک ماه برای انتقال مالکیت به وزارت راه و شهرسازی به صورت یک طرفه اقدام خواهد کرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید