محمود خاوری به ایران بازمی‌گردد؟!

محمود خاوری به ایران بازمی‌گردد؟!

در روز‌های گذشته خبری منشتر شد، مبنی براینکه محمودرضا خاوری از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی قرار است به ایران مسترد شود.

کد خبر : ۱۰۸۹۰۳
بازدید : ۱۰۲۶

محمودرضا خاوری، مدیرعامل متواری بانک ملی ایران یک‌بار دیگر خبر‌ساز شد، ماجرا این بار نه به فعالیت‌های فرزندان و بستگان او که در خارج از کشور که بازگرداندن او به ایران مربوط می‌شود.

در روز‌های گذشته خبری منشتر شد، مبنی براینکه محمودرضا خاوری از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی قرار است به ایران مسترد شود.

اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از بزرگترین و معرو‌ف‌ترین پرونده‌های فساد اقتصادی در دهه ۹۰ خورشیدی بود که به متواری شدن او از ایران و اعدام مه‌آفرید امیر خسروی از فعالان اقتصادی در ایران منجر شد.

از آن تاریخ به بعد خاوری به اتفاق خانواده خود مقیم کشور کاناداست و تا به امروز‌ها اقدامات قانونی برای بازگرداندن او به کشور در حد حرف باقی مانده است. در تمامی این سال‌ها خبر‌های غیر رسمی از محل سکونت، مناسبات خانوادگی منتشر می‌شد که در نوع خود واکنش مخاطبان فضای را به دنبال داشت.

خردادماه امسال پس از یک دوره طولانی بی‌خبری از مدیرعامل متواری بانک ملی، او و خانواده‌اش دوباره خبر ساز شدند.

مجله تایکون در شماره خردادماه خود، اردوان خاوری، پسر محمودرضا خاوری را در زمره تجار موفق ذکر کرد و صفحه اصلی خود را به تصویری از او اختصاص داد، اما در نهایت مدتی بعد تصویر اردوان خاوری از جلد این مجله تایکون حذف شد.

به فاصله چند هفته بعد از این ماجرا خبر کوتاهی، اما تایید نشده در فضای مجازی منتشر شد، مبنی براینکه خاوریِ پدر در محل سکونت خود حضور ندارد و این مفقودی به منزله بازگردانده شدن او به ایران است.

تکذیب خبر بازگرداندن خاوری

در واکنش به این خبر غیر رسمی، ایسنا به نقل از یک مقام قضایی به صورت رسمی، خبر بازگردانده شدن محمودرضا خاوری به ایران را اینطور تکذیب کرد: با وجود پیگیری‌های متعدد جمهوری اسلامی ایران از کانادا برای بازگرداندن محمودرضا خاوری به کشور، اما متاسفانه دولتمردان کانادا هیچگونه همکاری انجام نمی‌دهند.

صحبت از بازگرداندن مدیرعامل پیشین بانک ملی به ایران قدمتی به درازای متواری شدن او از ایران دارد، از بعد افشای خبر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، محمود رضا خاوری که در سفر اسپانیا بود دیگر به ایران بازنگشت و راهی کانادا شد

آن زمان تنها واکنش او به ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، انتشار یک بیانیه بود که در آن ضمن عذرخواهی از مردم، وعده اطلاع رسانی داده شده بود، وعده‌ای که همچنان بعد از گذشت نزدیک به یک دهه همچنان در حد حرف باقیمانده است.

در سال‌های اخیر بار‌ها مقامات مسئول از پیگیری برای استرداد خاوری به ایران خبر داده بودند، اما اتفاقی که هنوز محقق نشده است، هرچند در سال‌های اخیر افراد دیگری به اتهام فساد مالی و اخلال در نظام اقتصادی از خارج کشور به ایران بازگردانده شدند.

به نظر می‌رسد با توجه به تکثر اخبار مربوط به سوء استفاده اقتصادی صورت گرفته در داخل کشور و متواری شدن برخی از متهامان به خارج از کشور، اخبار مربوط به افرادی مانند محمودرضا خاوری مورد توجه افکارعمومی واقع می‌شود، به ویژه آنکه این خبر‌ها در ارتباط با دستگیری، استرداد و محاکمه آن‌ها در ایران باشند.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید