انگشتان ورم کرده شاه چارلز سوم؛ بیماری عجیب جانشین ملکه الیزابت چیست؟

انگشتان ورم کرده شاه چارلز سوم؛ بیماری عجیب جانشین ملکه الیزابت چیست؟

به اعتقاد دکتر گرت نای یکی دیگر از دلایل بالقوه انگشت‌های ورم کرده شاه چارلز سوم می‌تواند آرتریت یا التهاب مفصل باشد. دکتر نای در این باره توضیح داد: آرتریت - یکی دیگر از بیماری‌های شایع در افراد بالای ۶۰ سال است؛ اغلب سه ناحیه اصلی در دست را درگیر می‌کند.

کد خبر : ۱۱۰۴۶۷
بازدید : ۲۷۶۱

فرادید | طی روز‌های اخیر تعدادی از تماشاگران مراسمات سلطنتی و برخی رسانه‌ها متوجه دست‌های متورم شاه چارلز سوم شده اند. حالا این تصاویر میان کاربران انگلیسی دست به دست می‌شود و گمانه زنی‌هایی را در مورد سلامتی و آینده شاه چارلز سوم مطرح شده است. پیش از این ملکه انگلیس هم کبودی‌هایی در پشت دست اش داشت که چند روز پس از انتشار تصاویر آن درگذشت.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، پس از مرگ مادر ۹۶ ساله پادشاه، اکنون توجه به وارث ۷۳ ساله او و دستان قرمز و متورم او معطوف شده است. البته چالش انگشتان متورم، مسئله‌ای است که پادشاه کنونی انگلیس سال‌هاست که از آن رنج می‌برد، به طوری که خود چارلز سوم حتی در سال ۲۰۱۲ در شرایطی که پس از یک پرواز طولانی در حال سفر به استرالیا بود، به شوخی آن‌ها را انگشتان سوسیس شکل خود نامید.

حالا با بالاگرفتن این جنجال، یک پزشک بریتانیایی علت بیماری شاه چارلز سوم را توضیح داده است.

انگشتان ورم کرده شاه چارلز سوم؛ بیماری جانشین ملکه الیزابت چیست؟

دکتر گرت نای، مدرس ارشد دانشگاه چستر بریتانیا، به دیلی استار گفته که چندین بیماری دردناک ممکن است عامل تورم انگشتان شاه چارلز سوم باشد. اولین حدس اِدم است. اِدم وضعیتی است که در آن بدن شروع به نگه داشتن مایعات در اندام‌ها، معمولاً پا‌ها و مچ پاها، همچنین در انگشتان می‌کند، که باعث تورم آن‌ها می‌شود. برای اینکه ببینید آیا این علت است یا خیر، فشار دادن ناحیه متورم برای حدود ۱۵ ثانیه باعث فرورفتگی در ناحیه می‌شود.

البته استاد دانشگاه چستر بریتانیا معتقد است زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به اِدم هستند. زیرا پروژسترون به عنوان هورمون زنانه آنها، باعث ایجاد این عارضه می‌شود و برخی از زنان را درست قبل از عادت ماهیانه با مچ پا‌های پف کرده مواجه می‌کند. همچنین افراد مسن اگر برای مدت طولانی بنشینند می‌توانند به این اختلال مبتلا شوند.

انگشتان ورم کرده شاه چارلز سوم؛ بیماری جانشین ملکه الیزابت چیست؟

آرتریت یا التهاب مفصل

به اعتقاد دکتر گرت نای یکی دیگر از دلایل بالقوه انگشت‌های ورم کرده سوسیس شکل شاه چارلز سوم می‌تواند آرتریت یا التهاب مفصل باشد. دکتر نای در این باره توضیح داد: آرتریت - یکی دیگر از بیماری‌های شایع در افراد بالای ۶۰ سال است؛ اغلب سه ناحیه اصلی در دست را درگیر می‌کند، مفصل شست یا هر یک از مفاصل انگشتان.

در این بیماری انگشت‌ها معمولاً سفت، دردناک و متورم می‌شوند و اگرچه دارو می‌تواند به کاهش درد کمک کند، اما همچنان تورم می‌تواند باقی بماند. همچنین دلایل دیگر همچون رژیم غذایی پر نمک یا دارو‌های خاصی مانند دارو‌هایی که برای فشار خون بالا ساخته شده اند، می‌تواند علت تورم انگشتان چارلز سوم باشند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید