(ویدئو) تلاش گله شیرهای گرسنه برای شکار تمساح!

(ویدئو) تلاش گله شیرهای گرسنه برای شکار تمساح!

تحریک گله شیر‌ها برای حمله به تمساح، ابتدا توسط یک شیر نر صورت گرفت. داوز به Latest Sightings که این فیلم را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشته، گفت: از اینکه یک شیر حتی به حمله به یک کروکودیل فکر کند، شوکه شدم. من واقعاً برای تمساح نگران نبودم، اما زمانی که شیر پای عقب تمساح را گرفت و آن را از آب دور کرد، نگران شدم. در نهایت هم بقیه گروه به شیر نر پیوستند و به تحریک و حمله به تمساح ادامه دادند.

کد خبر : ۱۱۲۲۳۶
بازدید : ۲۲۰۳۲

فرادید | تمساح ها، این خزندگان مهاجم نیز گاهی اوقات باید از حملات شکارچیان فرصت طلب جلوگیری کنند. در ویدیویی که پارک حیات وحش انتابنی آفریقای جنوبی به ثبت رسیده، کانر داوز و خانواده‌اش شاهد حمله‌ای دسته‌جمعی از شیر‌ها به تمساح بودند. تمساحی که بدون شک آرزو می‌کرد که‌ای کاش امنیت نسبی آب را رها نمی‌کرد.

به گزارش فرادید، تحریک گله شیر‌ها برای حمله به تمساح، ابتدا توسط یک شیر نر صورت گرفت. داوز به Latest Sightings که این فیلم را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشته، گفت: از اینکه یک شیر حتی به حمله به یک کروکودیل فکر کند، شوکه شدم. من واقعاً برای تمساح نگران نبودم، اما زمانی که شیر پای عقب تمساح را گرفت و آن را از آب دور کرد، نگران شدم. در نهایت هم بقیه گروه به شیر نر پیوستند و به تحریک و حمله به تمساح ادامه دادند.

در نهایت کروکودیل توانست در آب بلغزد و به دور از خطر شنا کند. کروکودیل‌ها حیواناتی با پوست کلفت هستند و می‌توانند برخی آزار و اذیت شکارچیانی همچون شیر، پلنگ و جگوار را تحمل کنند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که این خزنده از این مصیبت جان سالم به در ببرد. البته این تمساح هم از ویژگی مهم خود بهره برد و توانست از شکار شدن خود جلوگیری کند.‌

کروکودیل‌های کوچک، معمولا با تهدیدات متعددی به‌ویژه از سوی پرندگان شکارچی مانند حواصیل مواجه هستند. اما با افزایش اندازه، قدرت و بالغ شدن شان، فهرست شکارچیان احتمالی آن‌ها کاهش می‌یابد. با این حال، آن‌ها هنوز در برابر حملات گربه‌های بزرگ آسیب پذیر هستند. شیر‌ها مهم‌ترین شکارچیان کروکودیل‌ها هستند. دومین شکارچی نیز پلنگ‌ها هستند که این خزندگان سنگین وزن را مورد حمله قرار می‌دهند.

اما در این میان جگوار‌ها شکارچیان متخصص کایمن (از خانواده کروکودیل‌ها) هستند. در این رابطه ویدیو‌هایی از شکار کایمن‌ها توسط جگوار‌ها هر چند وقت یک بار در فضای مجازی منتشر می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید