(ویدئو) دفاع غم‌انگیز زرافه از فرزند مرده‌اش در برابر شیر، کفتار و شغال

(ویدئو) دفاع غم‌انگیز زرافه از فرزند مرده‌اش در برابر شیر، کفتار و شغال

در این حین زرافه مادر خم می‌شد تا زخم باز بچه اش را لیس بزند و سعی می‌کرد تا به فرزند بی جان اش کمک کند. دلم برای این زرافه که فقط غرایز مادرانه اش را دنبال می‌کرد واقعا شکست.  چند ساعت بعد هم دیدیم که زرافه مادر همچنان در حال مبارزه با مادر شیر است تا از بردن فرزندش جلوگیری کند.

کد خبر : ۱۱۲۵۹۸
بازدید : ۲۱۳۲

فرادید | تانیا لودر کوتزه، مستند ساز حوزه حیات وحش ویدیویی غم انگیز از دفاع زرافه مادر از فرزند مرده اش در برابر شیر، شغال و کفتار منتشر کرده است. او می‌گوید که زرافه به شکل شبانه روزی و بدون استراحت مشغول حفاظت از فرزند فلج اش بود.

به گزارش فرادید، این مستند ساز ماجرا را این گونه روایت می‌کند: روز قبل پیش از ضبط این ویدیو دیدم که یک زرافه در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی به دنیا آمده است، برای همین جستجو برای یافتن زرافه را آغاز کردم و در نهایت زرافه تازه به دنیا آمده را به شکل فلج پیدا کردم. زرافه نمی‌توانست بلند شود و به نظر می‌رسید که دچار نقص مادرزای باشد. اما روز بعد زرافه کوچک مرد.

او می‌گوید: این یک صحنه کاملا تاثر برانگیز بود، به این دلیل که دوران بارداری زرافه‌ها حدود ۱۵ طول می‌کشد و از دست دادن فرزند پس از زایمان حتما تجربه وحشتناکی است. اما با وجود اینکه توله زرافه مرده بود، زرافه مادر تمام مدت آنجا ایستاده بود و از آن محافظت می‌کرد. صبح روز بعد شیرها، یک شغال و یک کفتار از راه رسیدند. زرافه مادر برای مدت کوتاهی شیر‌ها را نگه داشت و همزمان کفتار را تعقیب می‌کرد. اما در این میان شغال‌ها از فرصت استفاده می‌کردند و می‌آمدند و از زرافه کوچک تغذیه می‌کردند؛ این صحنه‌ای واقعا وحشتناک بود.

در این حین زرافه مادر خم می‌شد تا زخم باز بچه اش را لیس بزند و سعی می‌کرد تا به فرزند بی جان اش کمک کند. دلم برای این زرافه که فقط غرایز مادرانه اش را دنبال می‌کرد واقعا شکست. چند ساعت بعد هم دیدیم که زرافه مادر همچنان در حال مبارزه با مادر شیر است تا از بردن فرزندش جلوگیری کند. اما در نهایت وقتی شیر نر از راه رسید، زرافه مادر تسلیم شد. شاید به این دلیل که زندگی خودش اکنون در خطر بود. درنهایت شیر نر، توله زرافه مرده را به دندان گرفت و به داخل بوته‌ها برد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید