(ویدئو) چرا پلنگ لاشه شکار را بالای درخت می‌برد؟

(ویدئو) چرا پلنگ لاشه شکار را بالای درخت می‌برد؟

اگرچه کفتار‌ها بیش از نیمی از لاشه‌های شکار شده توسط پلنگ‌ها را سرقت می‌کنند، اما بزرگترین سارقان بعدی پلنگ‌های دیگر هستند!

کد خبر : ۱۱۳۷۵۵
بازدید : ۵۷۸۹۳

فرادید | یک پلنگ پس از شکار ایمپالا اقدام به انتقال آن روی درخت کرد. این اتفاق در پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی رخ داده است.

به گزارش فرادید؛ بسیاری از گوشتخواران غذا را ذخیره می‌کنند تا بعداً بخورند، بالاخره شکار کار سختی است و منطقی است که شکارچیان اغلب در طول چند روز آن را بخورند. آن‌ها همچنین نمی‌خواهند لاشخور‌ها غذای آن‌ها را بدزدند، بنابراین آن را زیر یک بوته یا زیر شاخ و برگ پنهان می‌کنند. مگر اینکه گوشتخوار مورد نظر پلنگ باشد.

پلنگ‌ها اغلب کشتار‌های خود را دور از دسترس گوشتخواران دیگر به بالای درخت می‌کشند که تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند با چابکی بالا رفتن پلنگ برابری کنند. سپس لاشه را ترک می‌کنند و در اوقات فراغت خود بازمی گردند و با خیال راحت از یک وعده غذایی طولانی در بالای درخت لذت می‌برند.

چرا پلنگ‌ها این کار را می‌کنند؟

پلنگ‌ها درخت‌نوردان عالی هستند، اما کشیدن لاشه‌ای که تقریباً با وزن بدن آن‌ها مطابقت دارد و یا ممکن است سنگین‌تر باشد، کار بسیار سختی است.

مطالعه‌ای که در منطقه سابی سندز در آفریقای جنوبی انجام شد، نشان داد که پلنگ‌ها بیش از ۵۰ درصد از کشتار خود را بالای درختان می‌برند. پلنگ‌ها معمولاً لاشه‌هایی را بالا می‌کشند که بین ۴۰ تا ۱۴۰ درصد بدنشان وزن داشت. پلنگ‌ها در صورت حضور کفتار‌ها احتمال بیشتری داشت که کشتار خود را به بالای درخت ببرند. پلنگ‌ها حدود ۲۰ درصد از کشتار خود را در اثر طعمه‌دزدی از دست می‌دهند. کفتار‌ها مسئول تقریباً نیمی از سرقت‌هایی بودند که در طول این مطالعه انجام شده است. پلنگ‌ها با بالا بردن کشتار، از دزدیدن کفتار‌ها جلوگیری می‌کنند.

چرا پلنگ‌ها همه کشتار خود را بالا نمی‌برند؟

اگرچه کفتار‌ها بیش از نیمی از لاشه‌های شکار شده توسط پلنگ‌ها را سرقت می‌کنند، اما بزرگترین سارقان بعدی پلنگ‌های دیگر هستند! بالا بردن لاشه آن را به شدت قابل مشاهده می‌کند. این می‌تواند به ویژه پلنگ‌های نر را جذب کند، که کاملاً خوشحال هستند که از ماده‌ها یا پلنگ‌های جوان‌تر سرقت می‌کنند. پلنگ‌های ماده بسیار کوچک‌تر از نر‌ها هستند و می‌توانند توسط یک نر گرسنه هدف قرار بگیرند، در حالی که پلنگ‌های نر بعید است که مجبور باشند از شکار خود برابر نر دیگر دفاع کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید