(تصاویر) همه چیز درباره چانگان یونی کی، توسان چینی سایپا

(تصاویر) همه چیز درباره چانگان یونی کی، توسان چینی سایپا

با اینکه هنوز قیمت یونی کی، شاسی بلند چینی سایپا را نمی‌دانیم، اما به اعمال سود ۱۵ درصدی سایپا به قیمت جهانی این کراس اوور، می‌توان قیمت حدودی اش را به دست آورد.

کد خبر : ۱۱۵۵۴۷
بازدید : ۲۳۵۹۵

فرادید | چانگان یونی کی، سومین کراس اوور در برنامه واردات شرکت سایپا است و احتمالا طی ماه‌های آینده وارد ایران می‌شود. علاوه بر یونی کی، چانگان CS۳۵ پلاس و برادر کوچکتر یونی کی، یعنی چانگان یونی تی نیز در سبد محصولات سایپا قرار دارند.

به گزارش فرادید، یونی کی در قیاس با چانگان یونی تی، بزرگتر، جذاب‌تر و البته قدرتمندتر است. در حقیقت یونی کی پرچمدار سری یونی چانگان است و در کشور‌های مختلفی مونتاژ می‌شود و توانسته است استاندارد‌های ایمنی و طراحی را کسب کند.

برخلاف دیگر چینی‌های موجود در بازار، می‌توان پیش بینی کرد که چانگان یونی کی رقیب سرسختی برای فونیکس تیگو ۸ پرو باشد.

چانگان یونی کی که نیامده در ایران به عنوان توسان چینی سایپا مشهور شده است، شباهت‌هایی به نسخه کره‌ای خود دارد. اما با این وجود طراحی یونی کی تفاوت‌های زیادی با توسان ۲۰۲۳ دارد و توانسته است تا حدود زیادی استقلال طراحی خود را حفظ کند. هر چند فرم چراغ‌های جلو و گرافیک داخلی آن‌ها همچنان مشابه توسان ۲۰۲۲ است و ردپای پورشه کاین کوپه نیز در این خودرو به چشم می‌خورد.

(تصاویر) همه چیز درباره چانگان یونی کی، توسان چینی سایپا

قیمت احتمالی چانگان یونی کی سایپا

با اینکه هنوز قیمت یونی کی، شاسی بلند چینی سایپا را نمی‌دانیم، اما به اعمال سود ۱۵ درصدی سایپا به قیمت جهانی این کراس اوور، می‌توان قیمت حدودی اش را به دست آورد. در حال حاضر چانگان یونی کی در بازار‌های جهانی بین ۲۲ هزار و ۵۸۰ دلار تا ۲۷ هزار و ۱۰ دلار فروخته می‌شود که با حساب سود ۱۵ درصدی سایپا چیزی در حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ دلار تا ۳۱ هزار و ۵۲ دلار قیمت خواهد داشت.

این ارقام با حساب دلار ۳۹ هزار تومانی بین ۹۵۱ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان برای خریداران ایرانی به صورت پایه آب می‌خورد. البته مشتریان این کراس اوور لوکس باید از طریق بورس کالا برای خرید اقدام کنند و در صورت نداشتن تقاضا می‌توانند آن را به قیمت پایه خریداری کنند.

(تصاویر) همه چیز درباره چانگان یونی کی، توسان چینی سایپا

اما اگر کراس اوور چینی سایپا مشتری زیادی داشته باشد در این رقابت مشتریان باید رقمی فراتر ۹۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان پرداخت کنند.

مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند چینی جدید بازار ایران

طبق اعلام کمپانی چانگان، کراس اوور یونی کی به یک پیشرانه قدرتمند ۲ لیتری توربوشارژ تجهیز شده است که قدرتی معادل ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را در اختیار خودرو قرار می‌دهد. این قدرت نیز از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته نسخه چهار چرخ متحرک نیز وجود دارد که احتمالا در صورت موفقیت فروش نسخه پایه، سایپا دیگر نسخه‌ها را هم وارد ایران خواهد کرد.

(تصاویر) همه چیز درباره چانگان یونی کی، توسان چینی سایپا

در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی چاگان یونی کی نیز به مواردی همچون سیستم کنترل باد چرخ ها، سیستم پایش پارک، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز دستی اتوماتیک، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کروز کنترل، سیستم کمک نقطه کور، ایربگ و کیسه‌های هوا، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، ایموبلایزر، سیستم ورود بدون کلید، استارت اتوماتیک، تهویه مطبوع، سنسور باران و... اشاره شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید