ماجرای دزدی‌های عجیب از قبرستان اصفهان

ماجرای دزدی‌های عجیب از قبرستان اصفهان

طی یک سال اخیر با بالا بردن امنیت آرامستان باغ رضوان و اضافه کردن ۱۳ دوربین مدار بسته به ۹۹ دوربین قبلی تعداد سرقت‌ها به ۵۵ مورد در سال جاری کاهش یافته است و ۵۵ سارق دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند؛ امسال سرقتی نبوده که سارقان قطعات دزدی شده را از آرامستان ببرند.

کد خبر : ۱۱۶۷۲۸
بازدید : ۳۳۶۱

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به وقوع ۳۰۰ سرقت در باغ رضوان طی سال گذشته، گفت: بالا بردن امنیت آرامستان با افزایش دوربین‌های مدار بسته سبب کاهش این معضل شد.

علی حاجیان ظهر با اشاره اینکه سال گذشته ۳۰۰ مورد سرقت در آرامستان باغ رضوان رخ داده است، اظهار داشت: سارقان قاب‌های عکس آلومینیومی مزار‌ها را می‌دزدند و از این رو برای متوفیان جدید از قاب‌های عکس مزار استفاده نمی‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود روی سنگ مزار تصویر متوفی حک شود.

او ادامه داد: طی یک سال اخیر با بالا بردن امنیت آرامستان باغ رضوان و اضافه کردن ۱۳ دوربین مدار بسته به ۹۹ دوربین قبلی تعداد سرقت‌ها به ۵۵ مورد در سال جاری کاهش یافته است و ۵۵ سارق دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند؛ امسال سرقتی نبوده که سارقان قطعات دزدی شده را از آرامستان ببرند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از یک هزار و ۲۰۵ هکتار وسعت آرامستان باغ رضوان تاکنون ۳۰۵ هکتار آن بهره برداری شده، افزود: بخش یک باغ رضوان از قطعه یک تا ۴۵، بخش دوم قطعات ۵۰ تا ۶۶ و بخش سوم قطعات ۷۰ تا ۹۰ را شامل می‌شود که تعرفه‌های آن‌ها متفاوت است.

حاجیان با بیان اینکه تعرفه‌های قبور در قطعات یک، دو و سه در سایت اینترنتی این مجموعه اعلام شده و در این خصوص شفاف عمل شده است، گفت: این مجموعه تاکنون هیچ هزینه اضافه بر مبلغ مصوب شورای شهر بابت فروش مزار و خدمات دریافت نکرده است.

او ادامه داد: اکنون بالاترین قیمت قبر برای دفن در قطعه یک باغ رضوان ۳۲ میلیون تومان و پیش فروش آن ۴۸ میلیون تومان است و پایین‌ترین قیمت قبر مربوط به قطعه ۹ فاز سه با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ابراز داشت: هیچ قبر مخفی در آرامستان وجود ندارد و برای هیچ کسی رزرو نمی‌کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید