۲۰۲۳؛ سال مسافران باهوش

۲۰۲۳؛ سال مسافران باهوش

سال ۲۰۲۳، سالی توام با ادامه بحران‌های اقتصادی جهان و بلاتکلیفی اقتصادی است که مردم را به سمت پس انداز بیشتر و صرفه جویی در هزینه‌ها سوق می‌دهد و شرایط سفر برای تعطیلات را تا حدودی سخت می‌کند، اما بر اساس پیش‌بینی بیزنس اینسایدر (BusinessInsider)، سال ۲۰۲۳، سال مسافران باهوش خواهد بود، زیرا عدم‌قطعیت‌های اقتصادی مردم را مجبور به صرفه جویی می‌کند.

کد خبر : ۱۱۶۷۹۹
بازدید : ۳۶۸۳

دنیای‌اقتصاد نوشت: منعطف بودن بازار گردشگری، منجر به تاثیرپذیری از هر رویدادی اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی می‌شود که پس از بحران کرونا و اثرات مخربی که بر صنعت توریسم جهان وارد آورد، در شرایط فعلی متاثر از تورم جهانی است که سفر‌ها را به سمت اقتصادی شدن و به صرفه‌تر بودن تغییر داده است.

سال ۲۰۲۳، سالی توام با ادامه بحران‌های اقتصادی جهان و بلاتکلیفی اقتصادی است که مردم را به سمت پس انداز بیشتر و صرفه جویی در هزینه‌ها سوق می‌دهد و شرایط سفر برای تعطیلات را تا حدودی سخت می‌کند، اما بر اساس پیش‌بینی بیزنس اینسایدر (BusinessInsider)، سال ۲۰۲۳، سال مسافران باهوش خواهد بود، زیرا عدم‌قطعیت‌های اقتصادی مردم را مجبور به صرفه جویی می‌کند.

بیزنس اینسایدر در گزارش خود طبق نظرسنجی جدید شرکت Booking. com برای سال ۲۰۲۳، به صرفه جویی هرچه بیشتر مسافران و حفظ ارزش پول در کنار اولویت قرار گرفتن سفر اشاره کرده است.

براین اساس سال جدید احتمالا سال مسافران باهوش خواهد بود. در این گزارش هند به عنوان جامعه هدف در نظرسنجی درنظر گرفته شده که می‌توان آن را به دیگر کشور‌ها نیز تعمیم داد.

زیرا تورم جهانی موضوعی است که در حال حاضر سراسر جهان را درگیر کرده و این را بیش از هرچیزی می‌توان در اروپا و آمریکا به عنوان قطب‌های مهم اقتصاد جهان مشاهده کرد.

طبق نظرسنجی Booking. com، یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی در جهان، در حالی که از هر چهار هندی، سه هندی همچنان تعطیلات خود را در اولویت قرار می‌دهند، می‌خواهند بهترین ارزش را برای پول خود داشته باشند، به طوری که ۶۹‌درصد از افراد مورد بررسی گفته اند که در سال ۲۰۲۳ در سفر «حتی مقرون به صرفه‌تر از گذشته» عمل خواهند کرد.

طبق این نظرسنجی، مشارکت‌کنندگان ترجیح می‌دهند در هزینه سفر‌های خود صرفه جویی کنند، زیرا بلاتکلیفی اقتصادی بر صنعت سفر و گردشگری سایه انداخته است و شرایط سفر در سال جدید برای مسافران باهوش فراهم خواهد بود.

در واقع این نظرسنجی می‌خواهد بر این موضوع تاکید کند که هندی‌ها در سفر‌های خود، به تخفیفات آژانس‌های مسافرتی و مقاصد ارزان‌تر توجه ویژه‌ای خواهند داشت تا ضمن مدیریت هزینه‌ها و سفر مقرون به صرفه، حتی باوجود بحران اقتصادی، جایگاه سفر در سبد هزینه‌ها حفظ شود.

طبق این نظرسنجی، در سال ۲۰۲۳ سفر هوشمند در اولویت ذهنی مسافران قرار دارد، در حالی که ۶۹‌درصد از هندی‌ها پس انداز و صرفه‌جویی می‌کنند، ۷۱‌درصد برنامه ریزی می‌کنند تا از تبلیغات و تخفیف‌های موجود در کنار لذت بردن از سفر با «برنامه سفر به موقع» بهترین بهره را ببرند.

این سفت شدن بند‌های کیف نشان می‌دهد، در حالی که مسافران همچنان در حال برنامه ریزی برای رفتن به تعطیلات هستند، نگران بحران‌های اقتصادی در آینده نیز هستند.

پیش‌بینی‌های اخیر آژانس‌های رتبه بندی مختلف جهانی و بانک رزرو هند (RBI) نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی اقتصاد هند کاهش یافته است. این موضوع، همراه با نگرانی‌های مربوط به تجدید حیات کووید، می‌تواند منجر به بازگشت مسائل اقتصادی شود که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دیده شده است.

بیزنس اینسایدر پیشنهاد می‌دهد که یکی از راه‌های صرفه جویی بهتر، برنامه ریزی برای گذران تعطیلات در اواسط هفته است. زیرا نه تنها در این زمان قیمت‌ها پایین‌تر است، بلکه ازدحام جمعیت نیز کمتر و پایین‌تر خواهد بود، بنابراین مسافران می‌توانند در نهایت نه تنها در هزینه خود صرفه جویی کنند، بلکه اوقات فراغت آرام تری نیز داشته باشند.

پیشتازی نسل هزاره در سفر‌ها

نظرسنجی Booking. com همچنین یک واقعیت جالب دیگر را نشان می‌دهد که نسل هزاره برای سفر‌ها خودجوش‌تر عمل خواهند کرد و افراد در سنین بالاتر علاقه‌مند به برنامه ریزی از قبل برای سفر‌ها هستند.

نسل هزاره یا همان نسل Y به نسلی گفته می‌شود که تولد آن‌ها در فاصله زمانی اواخر دهه ۱۹۷۰ یا اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دهه ۲۰۰۰ به پایان رسیده است که در ایران برابر با شروع دهه ۶۰ تا آغاز دهه۸۰ است. طبق این نظرسنجی، از هر دو هزاره، یک نفر احتمالا برنامه‌های سفر لحظه آخری را انجام می‌دهد.

از سوی دیگر، نسل ایکس (X) - کسانی که بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۸۱ متولد شده اند- احتمالا از قبل برنامه ریزی می‌کنند تا بهترین پیشنهاد‌های سفر موجود در بازار را دریافت کنند. زیرا با افزایش سن، افراد بسیار محتاطانه عمل می‌کنند و عمدتا برای سفر‌های خود از قبل برنامه ریزی می‌کنند تا خللی در روند کار‌ها ایجاد نشود.

در حالی که ۶۰‌درصد از مسافران نسل X به برنامه ریزی اعتقاد دارند، نسل پررونق هزاره در این بخش ۵۴‌درصد از سفر‌ها را به خود اختصاص داده اند و پیشتاز سفر‌ها در سال جدید خواهند بود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید