۵ نکته طلایی برای تهیه خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده

۵ نکته طلایی برای تهیه خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده

خورش کرفس یکی از خورشت‌های خوشمزه و محبوب ایرانی است که از ترکیب گوشت خورشتی با کرفس، جعفری و نعناع تهیه می‌شود.

کد خبر : ۱۱۹۲۲۴
بازدید : ۲۳۶۹۴

فرادید | خورش‌ها از غذا‌های اصیل و پایه ثابت سفره‌های غذای ایرانی هستند که تنوع بسیار بالایی دارند. در شهر‌های مختلف ایران خورش‌ها را به سبک‌ها و روش‌های گوناگون طبخ می‌کنند. خورش کرفس یکی از خورش‌های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که شبیه به قرمه سبزی است با این تفاوت که برای تهیه آن از ساقه و برگ کرفس استفاده می‌شود و به همین دلیل غذایی بسیار پر خاصیت و مقوی است.

به گزارش فرادید، این خورش در نقاط مختلف ایران با روش‌های گوناگونی طبخ می‌شود و تهیه آن به صورت یک خورش جا افتاده و غلیظ نیاز به رعایت فوت و فن‌های خاصی دارد.

در ادامه این مطلب طرز تهیه خورش کرفس همراه با ارائه نکات مهم برای تهیه این خورش خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه خورش کرفش

گوشت خورشتی: ۴۰۰ گرم
کرفس: ۱ کیلو
مخلوط نعناع و جعفری: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
لیمو عمانی: ۲ عدد
آبغوره: نصف فنجان
پودر گشنیز و پودر شنبلیله: دو قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه خورش کرفش

۵ نکته برای تهیه خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده

مرحله اول: برای شروع کار ابتدا پیاز را پوست و سپس خرد کنید. پیاز را همراه با کمی روغن داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا پیاز نرم و سبک شود؛ سپس گوشت خورشتی را اضافه کنید و زردچوبه و فلفل بریزید. بعد از اینکه چند دقیقه گوشت را با پیاز تفت دادید، یک لیوان آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت کم کم بپزد.

مرحله دوم: ساقه کرفس را به صورت جداگانه خرد کنید و با روغن زیاد کاملا سرخ کنید و کنار بگذارید. برگ کرفس را خرد کنید و همراه با نعناع و جعفری خرد کرده تفت بدهید تا تغییر رنگ بدهد. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد، ساقه کرفس سرخ شده و سبزی‌های تفت داده شده را به گوشت اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید گوشت و سبزی با هم بپزند.

مرحله سوم: بعد از دو ساعت لیمو عمانی و آبغوره را به خورش اضافه کنید و اجازه بدهید خورش به روغن بیاید. نیم ساعت آخر پخت نمک را همراه با پودر گشنیز و شنبلیله به خورش اضافه کنید. نوش جان

۵ نکته مهم برای تهیه خورش کرفس

۱- برای خوشمزه شدن خورش کرفس بهتر است حدود صد گرم سبزی قرمه سرخ شده را همراه با نعناع و جعفری به خورش اضافه کنید که تاثیر زیادی در طعم آن دارد.

۲- حتما لیمو عمانی را نیم ساعت قبل با آب ولرم خیس کنید تا پوستش نرم شود؛ سپس چند حفره روی پوست لیمو ایجاد کنید و بعد آن را داخل قابلمه خورش بیاندازید.

۳- برای بهتر شدن طعم خورش کرفس می‌توانید اواخر پخت کمی پیاز داغ به خورش اضافه کنید.

۴- به ترکیب نعناع و جعفری دقت کنید. اگر مقدار نعناع از جعفری بیشتر باشد، خورش کرفس شما تلخ خواهد شد. میزان نعناع باید یک سوم جعفری باشد.

۵- برای تهیه خورش کرفس بهتر است از گوشت گوسفند استفاده کنید؛ زیرا در چرب شدن و لعابی شدن خورش موثر است؛ همچنین می‌توانید از لوبیا قرمز هم برای تهیه خورش کرفس استفاده کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید