به انگشتانتان نگاه کنید تا مشخص شود طاس می‌شوید یا نه!

به انگشتانتان نگاه کنید تا مشخص شود طاس می‌شوید یا نه!

هر چه انگشت حلقه بزرگ‌تر باشد نیز نشانه قرار گرفتن در معرض مقدار بیشتری تستوسترون در رحم است که احتمال طاسی را در بزرگسالی افزایش می‌دهد.

کد خبر : ۱۲۲۴۴۸
بازدید : ۷۴۱۲

بر اساس یافته‌های جدید محققان، امکان طاس شدن مردان بیشتر خواهد بود اگر انگشت حلقه آن‌ها بلندتر از انگشت اشاره یا همان سبابه باشد. محققان دریافته اند که طولانی‌تر بودن انگشت حلقه نسبت به انگشت اشاره در دست راست با ۶ برابر ریسک بیشتر برای الگو‌های طاسی در مردان همراه است.

کارشناسان بر این باورند که شاید این موضوع نشانه تستوسترون بالا در این مردان باشد که باعث کاهش فولیکول‌های مو می‌شود، موضوعی که می‌تواند از دوران جنینی و در داخل رحم شروع شود.

مطالعات صورت گرفته روی دست‌های ۲۴۰ مرد بالای ۳۷ سال که مبتلا به آلوپسی آندروژنیک بودند صورت گرفت، حالتی که با عنوان الگوی طاسی مردانه نیز شناخته می‌شود. دکتر چینگ یینگ وو، از دانشگاه پزشکی کائوسیونگ در تایوان می‌گوید: «مطالعه ما به این نتیجه رسید که نرخ پایین انگشت دوم دست راست نسبت به انگشت چهارم، با افزایش ریسک ابتلا به آلوپسی همراه است». در بریتانیا، احتمال از دست دادن مو‌های سر در مردان سفید پوست در دهه ۵۰ زندگی شان به ۵۰ درصد رسیده و این عدد برای مردانی که ۸۰ سال دارند به ۸۰ درصد می‌رسد.

هر چه انگشت حلقه بزرگ‌تر باشد نیز نشانه قرار گرفتن در معرض مقدار بیشتری تستوسترون در رحم است که احتمال طاسی را در بزرگسالی افزایش می‌دهد. مقادیر جذب هورمون سکس پیش از تولد نیز می‌تواند روی سلامتی قلب، مقدار اسپرم موجود در منی و میزان ابتلا به اوتیسم و البته رشد فولیکول‌های مو تاثیرگذار باشد.

به انگشتانتان نگاه کنید

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید