هوش مصنوعی طرح‌ها و نقاشی‌ها را به واقعیت نزدیک می‌کند؟

هوش مصنوعی طرح‌ها و نقاشی‌ها را به واقعیت نزدیک می‌کند؟

سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی Scribble Diffusion، ابزاری برای تبدیل نقاشی به عکس است که به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

کد خبر : ۱۲۳۷۰۸
بازدید : ۳۱۶

این روزها، توسعه‌دهندگان درحال یافتن کاربرد‌های مختلفی برای استفاده گسترده‌تر از هوش مصنوعی هستند که موارد زیادی از آن‌ها جنبه سرگرمی دارند. ابزار Scribble Diffusion یکی از همین عناوین است که امکان تبدیل نقاشی به عکس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در مطلب پیش‌رو، نگاهی کوتاه به امکانات و عملکرد آن انداخته‌ایم.

احتملاً تاکنون نام سرویس‌های تبدیل متن به تصویر مانند Dall-E ۲ یا Midjourney به گوشتان خورده است که می‌توانند توضیحات وارد شده را به عکس تبدیل نمایند. اگرچه در اغلب این سرویس‌ها، می‌توان یک تصویر ورودی را برای ایده‌برداری هوش مصنوعی انتخاب کرد؛ ولی امکان رسم مستقیم طرح‌ها در آن‌ها وجود ندارد و تنها محدود به دستور‌های نوشتاری هستند.

معرفی بهترین سایت‌هایی که با هوش مصنوعی متن را به عکس تبدیل می‌کنند

ابزار Scribble Diffusion با رویکرد متفاوتی در این زمینه پا به میدان گذاشته است و می‌تواند در تبدیل نقاشی به عکس کاربرد داشته باشد. برای بهره‌مندی از ویژگی گفته شده، تنها کافی است تا در موبایل، تبلت یا رایانه خود وارد سایت scribblediffusion.com شوید و سپس طرح مورد نظر خود را در کادر سفید رنگ، بکشید.

نقاشی‌

در پایین کادر در نظر گرفته شده برای رسم طرح، قسمتی برای وارد کردن توضیحات وجود دارد که با نوشتن ایده خود در آن، می‌توانید به هوش مصنوعی بگویید که قصد دریافت چه خروجی را دارید. واضح است که مانند اغلب ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، هرچه جزئیات بیشتری در بخش مذکور وارد نمایید، نتیجه دقیق‌تری هم در اختیار خواهید داشت.

پس از وارد کردن توضیحات، روی کلید Go کلیک کنید و کمی صبر نمایید تا پردازش‌های لازم، انجام شود. در نهایت طرح رسم شده در کنار خروجی مربوط به آن برای شما نمایش داده خواهد شد. همانطور که در تصاویر مشخص است، این سرویس توانایی چندان بالایی در ایجاد خروجی‌های واقع‌گرایانه ندارد؛ اما کیفیت نهایی به توضیحات کاربر و طرح اولیه هم بستگی دارد.

برای ایجاد یک طرح جدید، می‌توانید روی گزینه Clear در پایین کادر رسم کلیک کنید و دوباره مراحل گفته شده را طی نمایید. همچنین هر خروجی دارای یک لینک اختصاصی است که با کلیک روی گزینه Copy link می‌توانید آن را در کلیپ‌بورد قرار دهید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید