(عکس) این پهپاد نظامی غول‌پیکر، ۱۶۰ کیلوگرم بار حمل می‌کند!

(عکس) این پهپاد نظامی غول‌پیکر، ۱۶۰ کیلوگرم بار حمل می‌کند!

«استریکس» در اندازه‌های ۲.۶ × ۴.۵ متر تا می‌شود، به طوری که می‌توان به راحتی آن را در کانتینری با اندازه استاندارد قرار داد، بنابراین به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد.

کد خبر : ۱۲۴۴۹۸
بازدید : ۲۳۵

«استریکس» قادر است ۱۶۰ کیلوگرم بار را در مسیری در طول بیش از ۸۰۰ کیلومتر حمل کند.

پهپاد «استریکس» در نمایشگاه هوایی «آوالون» استرالیا، در برابر دیدگان فرماندهان نیروی هوایی بسیاری از کشورهای دنیا به نمایش درآمد. البته در این نمایشگاه نمایندگان نظامی از چین و روسیه حضور نداشتند و اساسا به این نمایشگاه دعوت نشده بودند.

پهپاد تاشو

کمپانی «بی آی‌ای سیستمز» (BAE Systems) این هواپیما را با همکاری شرکت «ینووآئرو» مستقر در شهر پرت استرالیا توسعه داده است. «استریکس» را به عنوان یک پهپاد هیبریدی، با بال‌های پشت سرهم پیکربندی شده، چند دامنه‌ای و چند منظوره توصیف می‌کند، که قادر به انجام ماموریت‌هایی از جمله حمله هوا به زمین، ارسال و دریافت اطلاعات مداوم، نظارت و شناسایی است.

پهپاد تاشو

بدنه هواپیما یک طراحی ظریف و نازک دارد، با بال‌هایی با عرض متوسط در جلو و عقب. بال‌های جلو به سمت پایین و بال‌های عقب به سمت بالا متمایل شده‌اند، که وقتی مستقیما از جلوی پهپاد مشاهده می‌شود، این طور به نظر می‌رسد که دارای یک نوع پیکربندی بال به شکل X است. ملخ‌هایی با قطر بزرگ در نوک چهار بال این پهپاد نصب شده‌اند. ابزار فرود «استریکس» مستقیما به دم هواپیما و روی پایه‌های بلند جلوتر از مرکز وصل می‌شوند و به ابن پهپاد اجازه می‌دهند روی چرخ عقب خود در زاویه ۹۰ درجه بلند شود و فرود بیاید.

بال‌ها تاشو هستند و با پایه‌ها در جهت درست قرار گرفته‌اند، «استریکس» در اندازه‌های ۲.۶ × ۴.۵ متر تا می‌شود، به طوری که می‌توان به راحتی آن را در کانتینری با اندازه استاندارد قرار داد، بنابراین به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد.

می‌توان آن را به صورت عمودی بدون نیاز به باند پرتاب کرد و فرود آورد. شیب این پهپاد به سمت بالا در حالت سکون به آن اجازه می‌دهد تا با استفاده از نیروی ملخ‌ها روی چرخ‌های عقب خود بایستد و سپس به تنهایی از طریق چرخ‌های عقب بلند شود.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید