هشدار درباره وقوع زلزله ۱۰ ریشتری در استانبول

هشدار درباره وقوع زلزله ۱۰ ریشتری در استانبول

در برخی مناطق استانبول زلزله احتمالی می‌تواند ۱۰ درجه در مقیاس ریشتر قدرت داشته باشد که به دلیل شدت بالای آن می‌توان آن را در حد وقوع چهار زلزله جداگانه ارزیابی کرد.

کد خبر : ۱۲۴۹۶۳
بازدید : ۵۱۴

یک زلزله شناس ترکیه‌ای درباره احتمال وقوع زلزله ویرانگر ۱۰ ریشتری در شهر استانبول هشدار داد. در روز‌های اخیر پس از زلزله ششم فوریه در ترکیه، برخی محافل درباره وقوع زلزله‌های شدیدتر از آن در برخی مناطق این کشور از جمله استانبول هشدار داده‌اند.

در همین رابطه، «ناجی گورور» کارشناس زمین شناسی و زلزله شناس ترکیه‌ای با هشدار درباره وقوع زلزله ۱۰ ریشتری در شهر استانبول، گفت: گسل خطرناکی زیر شهر استانبول وجود دارد که در صورت به حرکت درآمدن می‌تواند زلزله‌های قوی و ویرانگری را رقم بزند.

وی افزود: در برخی مناطق استانبول زلزله احتمالی می‌تواند ۱۰ درجه در مقیاس ریشتر قدرت داشته باشد که به دلیل شدت بالای آن می‌توان آن را در حد وقوع چهار زلزله جداگانه ارزیابی کرد.

زلزله شناس ترک تاکید کرد: این زلزله در منطقه آسیایی استانبول ضعیف‌تر و در منطقه اروپایی آن به ویژه مناطق ساحلی بسیار قوی و ویرانگر خواهد بود.

پیش از این نیز «اکرم امام اوغلو» شهردار استانبول درباره وقوع زلزله‌ای قوی در شهر استانبول هشدار داده بود. استانبول مهمترین و مشهورترین شهر ترکیه است که ۱۶ میلیون نفر جمعیت دارد و دارای آثار تاریخی و باستانی متعددی است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید