این ۵ خوراکی شما را جوان نگه می‌دارند

این ۵ خوراکی شما را جوان نگه می‌دارند

در این مطلب پنج غذایی را معرفی میکنیم که به شما در حفظ سلامت و داشتن عمر طولانی کمک میکنند.

کد خبر : ۱۲۶۸۰۶
بازدید : ۹۸۱۴

فرادید | دکتر مارک هایمَن، پزشک و نویسنده کتابی به نام «جوان برای همیشه: اسرار عمر طولانی و زندگی سالم» است. این کارشناسِ طول عمر در تیک تاک بیش از ۲۸۶۰۰۰ دنبال کننده دارد. او در صفحۀ خودش نکات مهم درباره عمر طولانی و سالم را به اشتراک میگذارد.

به گزارش فرادید؛ او در ویدئویی که اخیراً به اشتراک گذاشته، غذا‌هایی را توصیه کرده که اگر مردم آن‌ها را به صورت روزانه مصرف کنند، قدمی به سمت یک جوانی طولانی‌مدت برداشته‌اند. به گفته او این غذا‌ها مثل دارو هستند.

غذا‌هایی که شما را جوان نگه میدارند

نخستین غذایی که دکتر هایمن توصیه کرده سبزیجات خانواده کلم مانند بروکلی، کلم، کلم پیچ، کلم بروکسل (فندقی) است. او توصیه میکند این سبزیجات را هر روز حداقل به میزان یک یا دو فنجان مصرف کنید.

به عنوان دومین خوراکی، دکتر هایمن اکیداً توصیه میکند روغن زیتون بکر مصرف کنید که به عقیده او حاوی تمام انواع ترکیبات ضدالتهابی است. «حتماً باید مقادیر زیادی چربی‌های خوب مصرف کنید و روغن زیتون یک راه عالی دریافت این نوع چربی هاست که باید انتخاب اصلی شما باشد.»

سومین چیزی که دکتر هایمن توصیه میکند آجیل است. او درباره آجیل میگوید: «آجیل بسیار مهم است. ثابت شده است که آجیل عمر را طولانی میکند، سبب کاهش دیابت و افزایش سلامت و طول عمر میشود. سرشار از مواد معدنی، چربی، پروتئین و فیبر است. آجیل یکی از ابرغذا‌های طبیعی است.»

غذا‌هایی که شما را جوان نگه میدارند

غذای مهم دیگر توت‌ها هستند که دکتر هایمن آن‌ها را «منبع عالی آنتی اکسیدان» میداند. او خوردن روزانه چای سبز را هم توصیه میکند، اگرچه قبول دارد این نوشیدنی را نمیتوان غذا حساب کرد!

«چای سبز حاوی تمام مواد شیمیایی گیاهی و کاتچین‌ها است که ثابت شده سوییچ‌ها و گذرگاه‌های طول عمر را در بدن ما فعال میکنند و ما را جوان و سالم نگه میدارند.»

دکتر هایمن اشاره میکند که در ایکاریا شهری در استان اژه شمالی کشور یونان، یک منطقه معروف به منطقه آبی هست که مردمانش طولانی‌ترین عمر‌ها را دارند، چون چای wild sage مینوشند. Wild sage نام متداول چندین گیاه است از جمله: مریم گلی.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید