راز اجسام پرنده مرموز که قوانین فیزیک را به چالش می‌کشند

راز اجسام پرنده مرموز که قوانین فیزیک را به چالش می‌کشند

دانشمندان هاروارد و پنتاگون می‌گویند بشقاب‌پرنده‌هایی که «قابلیت مانور بسیار بالا» دارند، ظاهراً قوانین فیزیک را به چالش می‌کشند، اما واقعیت ماجرا چیست؟

کد خبر : ۱۲۷۷۳۷
بازدید : ۶۴۵۵

به دنبال مشاهده چندین یوفو که توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده، و در حال بررسی توسط پنتاگون هستند، محققان نیز در حال تجزیه و تحلیل داده‌ها هستند و دریافته‌اند که موضوع کمی پیچیده است.

شان کرپاتریک، مدیر دفتر حل و فصل ناهنجاری‌های همه جانبه در پنتاگون، و آوی لوب، ستاره‌شناس جنجالی هاروارد، تحقیقات اخیر خود را به پدیده‌های هوایی ناشناس «با قابلیت مانور بالا»» (UAP)یا بشقاب پرنده‌ها» معطوف کرده‌ و در این مورد دیدگاه‌هایی را بیان کرده‌اند.

یافته‌های آنها که در قالب مطالعه‌ای منتشر شده، و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، بسیار شگفت‌انگیز و خیره‌کننده است.

در حالی‌که بخش زیادی از این مقاله به حدس و گمان‌هایی می‌پردازد که چگونه و چرا یک هوش فرازمینی، و یا صرفا کاوشگرهای خود تکثیر شونده آنها، در حیاط خلوت خانه ما فرود می‌آیند؛ بخش مهم‌تر آن در مورد جمع‌بندی و نتیجه‌گیری‌های این مشاهدات است که به علم فیزیک مربوط می‌شود.

به طور خلاصه، کرپاتریک و لوب، به اصطکاکی که باید بین یک بشقاب‌پرنده پرسرعت با آب و هوای اطراف آن باشد می‌پردازند؛ نظیر آنچه در فیلم‌های اولیه به تصویر کشیده شده توسط پنتاگون منتشر شد و باعث گیج شدن هواپیماهای نیروی دریایی شد که آنها را دیده بودند.

در واقع به نظر می‌رسد که بشقاب پرنده‌های مشاهده شده «با قابلیت مانور بسیار بالا» از نظر ظاهری از قوانین فیزیک پیروی نمی‌کنند. زیرا آنها باید در اثر اصطکاک یک «گلوله آتشین نوری درخشان» ایجاد کنند.

این گلوله آتشین، به نوبه خود، باید یک مشخصه رادیویی قابل تشخیص را نیز در رادار ثبت کند - اما این مشخصه هرگز در هیچ یک از آنها مشاهده نشده است.

آیا این بدان معناست که یوفوها، کشتی‌های بیگانه‌ای هستند که از مواد بدون اصطکاک ناشناخته برای انسان تشکیل شده‌اند؟ این احتمال خیلی کم است. به گفته کرپاتریک و لوب، موضوع خیلی ساده است: ابزارهای مورد استفاده برای دیدن بشقاب پرنده‌ها کافی نیستند.

آنها می نویسند: "فقدان همه این مشخصه‌ها، می‌تواند به معنی اندازه‌گیری فاصله نادرست (و در نتیجه سرعت مشتق شده) برای حسگرهای یک سایت باشد."

«تصاویر UAP معمولی آنقدر دور از دسترس هستند که نمی‌توان تصویری با وضوح بالا از آنها داشت و تعیین حرکت جسم به دلیل کمبود برد داده‌های موجود، محدود شده است.»

لوب در نظری جنجالی عنوان کرده که ممکن است چهار کوینتیلیون (یک کوینتیلیون برابر ۱۰ به توان ۳۰ می‌باشد) فضاپیمای بیگانه در منظومه شمسی ما وجود داشته باشد، و بر این امر اصرار دارد که سیارک مرموز بین ستاره‌ای به نام «اومو آموآ» Oumuamua ، ممکن است یک کاوشگر بیگانه باشد!

بنابراین، در حالی که لوب به طور کلی معتقد است که حقیقت هنوز کشف نشده، با در نظر گرفتن برخی از این اجسام مشاهده شده "با قابلیت مانور بالا" ، او فکر می‌کند که قبل از هر گونه نتیجه‌گیری قطعی به بررسی‌های قابل اعتماد و دقیق‌تری نیاز خواهیم داشت.

لوب و کرپاتریک می نویسند: «اگر برخی از UAP های مشاهده شده منشأ فرازمینی دارند، محدودیت‌های عملی برای تفسیر داده‌های مشاهده شده و اندازه گیری شده وجود دارند که از محدودیت‌های مبتنی بر علم فیزیک نشات می‌گیرد.»

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید