۵ نکته کاربردی برای پخت دسر ماقوت؛ دسر مقوی برای افطار

۵ نکته کاربردی برای پخت دسر ماقوت؛ دسر مقوی برای افطار

دسر ماقوت یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و لطیف است که نشاسته مواد اصلی تشکیل دهنده آن به شمار می‌رود و برای افطار مناسب است.

کد خبر : ۱۲۹۳۵۳
بازدید : ۴۴۵۳

فرادید | همانطور که می‌دانیم در ماه مبارک رمضان تغذیه اهمیت بسیاری دارد. توصیه پزشکان و مشاوران تغذیه به روزه داران این است که در وعده افطار بیشتر غذا‌های کم حجم، مقوی و سبک‌تر را مصرف کنند. در این میان دسر‌های شیرین برای وعده افطار و جبران قند از دست رفته بدن در زمان روزه داری بسیار مناسب هستند.

به گزارش فرادید، دسر ماقوت یکی از انواع دسر‌های سنتی شهر یزد است که در سایر نقاط ایران نیز با روش‌های مختلف تهیه می‌شود. این دسر خوشمزه و مقوی معمولا برای ماه مبارک رمضان و وعده افطار تهیه می‌شود. ماقوت علاوه بر طعم عالی روش پخت بسیار آسانی دارد و در کم‌تر از بیست دقیقه آماده سرو می‌شود.

در ادامه این مطلب طرز تهیه مرحله به مرحله دسر ماقوت همراه با ارائه نکات مهم مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم

نشاسته گل: ۲ قاشق غذاخوری سرپر
آب: ۲ لیوان
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
گلاب: یک چهارم لیوان
زعفران دم کرده: نصف فنجان
خلال بادام یا مغز پسته: به مقدار لازم

طرز تهیه دسر ماقوت + نکات مهم تهیه این دسر

۵ نکته کاربردی برای پخت دسر ماقوت؛ دسر مقوی برای افطار

۱ ـ ابتدا نشاسته را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و آب را کم کم به آن اضافه کنید تا نشاسته کاملا در آب حل شود؛ سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. حتما از نشاسته گل حجیم استفاده کنید.

۲ ـ قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا قوام بیاید و بوی خامی نشاسته از بین برود.

۳ ـ حدود پانزده دقیقه طول می‌کشد تا ماقوت کم کم به جوش بیاید و نشاسته بپزد. بعد از این مدت زمان خلال بادام یا پسته را همراه با گلاب به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. یک دقیقه بعد زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید و ده دقیقه دیگر با حرارت ملایم هم بزنید تا زعفران کاملا با همه مواد مخلوط شود و ماقوت جا بیافتد.

۴ ـ توجه داشته باشید که ماقوت یک دسر نرم و روان است و نباید هنگام پخت بیش از حد غلیظ شود؛ زیرا بعد از سرد شدن بیش از حد سفت می‌شود؛ پس به غلظت آن در هنگام پخت توجه کنید.

۵ ـ در مرحله آخر ماقوت آماده را داخل ظرف مخصوص سرو بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود. می‌توانید روی ماقوت را با خلال پسته یا غنچه گل محمدی تزیین کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید