داستانی از یک الهام عجیب

داستانی از یک الهام عجیب

اخیرا تصاویر یک «کلیسای مرغی» در فضای مجازی منتشر شده که سال‌ها پیش در جنگل‌ اندونزی ساخته شده است. معمار آن کسی است که ادعا می‌کند: «با خدا در ارتباط بوده است.»

کد خبر : ۱۴۵۲
بازدید : ۳۱۸۱
فرادید | اخیرا تصاویر یک «کلیسای مرغی» در فضای مجازی منتشر شده که سال‌ها پیش در جنگل‌ اندونزی ساخته شده است. معمار آن کسی است که ادعا می‌کند: «با خدا در ارتباط بوده است.»

به گزارش فرادید به نقل از دیلی‌میل، تصاویر یک کلیسای بزرگ و عجیب در اعماق جنگل اندونزی منتشر شده که شبیه یک «مرغ» بزرگ است. در زبان محلی به این سازه «گریا آیام» گفته می‌شود که معنای کلیسای مرغی است. کلیسای مرغی اندونزی به یکی از جذابیت‌های گردشگری اندونزی تبدیل شده است.

درست است که سازنده این بنا کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما این بنا نه یک کلیسا است و نه یک مرغ! «دنیل آلامسا» 550 کیلومتر آن‌طرف‌تر در جاکارتا کار می‌کرد که به قول خودش به ناگهان «پیامی از خدا دریافت کرد» تا محلی برای دعا خواندن به شکل یک کبوتر بسازد.

دنیل آلامسا که حالا 67 ساله شده به جاکارتا گلوب می‌گوید: «از نظر اعتقادی من مسیحی هستم، و به همین دلیل برخی فکر می‌کنند که این بنا یک کلیسا است. اما واقعا کلیسا نیست، من فقط محلی برای دعا کردن ساختم... برای تمام کسانی که به خدا اعتقاد دارند.»

در سال 1989، او در منطقه ماگلانگ، محل زندگی خانواده همسرش، پیاده‌روی می‌کرد و منظره‌ای را دید. آن منظره دقیقا همان چیزی بود که در خواب‌هایش دیده بود. او گفت: «تمام شب را آنجا ماندم و دعا کردم. انگار کسی به من گفت که درست در همان‌جا باید جایی برای دعا کردن بسازم.»

سال بعد از آن، برخی از مالکان محلی زمین‌ها حدود 3000 متر مربع از زمین‌هایشان را در اختیار او گذاشتند و تنها 110 پوند از او پول گرفتند. دنیل حتی در طول چهار سال پول آن را پرداخت کرد. حالا سال‌ها از ساخت آن می‌گذرد و مسلمانان، مسیحیان و حتی بودائی‌ها برای دعا به آنجا می‌روند.

این ساختمان پیش‌تر به عنوان مرکز توان‌بخشی نیز استفاده می‌شد. کودکان معلول، معتادان و افراد روانی به اینجا می‌آمدند تا اوضاع روحی‌شان بهتر شود. این ساختمان به دلایل هزینه‌های بالا در سال 2000 تعطیل شد، اما گردشگران همچنان از این بنا دیدن کرده‌اند.

برای مشاهده ابعاد بزرگتر تصاویر بر روی آن‌ها کلیک کنید

سالانه هزاران گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند
سالانه هزاران گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند
دوازده اتاق ناتمام برای درمان بیماران در پایین کلیسای حفر شده بود
دوازده اتاق ناتمام برای درمان بیماران در پایین کلیسای حفر شده بود
30 نفر از افراد روستا به دنیل در ساخت این بنا کمک کردند و حالا از درآمد گردشگران سود خوبی به جیب می‌زنند
30 نفر از افراد روستا به دنیل در ساخت این بنا کمک کردند و حالا از درآمد گردشگران سود خوبی به جیب می‌زنند


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید