استفاده از ادبیات در تبلیغات

استفاده از ادبیات در تبلیغات

در برخی از تبلیغات و آگهی‌های روزنامه‌ها در دهه بیست گاهی از تک‌بیت‌ها و اشعار معروف شاعران کلاسیک زبان، بهره‌گیری‌های خوب و بجایی می‌شد.

کد خبر : ۱۶۰۹۳
بازدید : ۱۷۵۹
در برخی از تبلیغات و آگهی‌های روزنامه‌ها در دهه بیست گاهی از تک‌بیت‌ها و اشعار معروف شاعران کلاسیک زبان، بهره‌گیری‌های خوب و بجایی می‌شد.

یکی از این بهره‌گیری‌ها در یک آگهی تبلیغاتی است که روز هفتم اردیبهشت سال 1328 در جراید به چاپ رسیده و در آن تصویر مردی را نشان می‌دهد که با هدیه کردن یک دسته گل به همسرش به خانه آمده است، اما همسرش با عشوه و طنازی به او می‌گوید: «گل همین پنج روز و شش باشد» آخه عزیزم گل به چه درد من می‌خوره؟ اگه راست میگی و دوستم داری یک دستگاه «رادیو فادا» برام بخر. زیر این آگهی نیز نوشته شده است «فادا» برق لازم ندارد و هر کس با هر بودجه‌ای می‌تواند یک رادیو «فادا» داشته باشد.

استفاده از ادبیات در تبلیغات
در آگهی دیگری نیز از صدای «موذن‌زاده اردبیلی» به عنوان تبلیغ استفاده شده و نوشته شده است: دقت فرمایید- امشب ساعت 3 بعد از نیمه شب در هر نقطه از تهران که باشید می‌توانید مناجات و اذان موذن‌زاده اردبیلی را از مسجد شاه استماع فرمایید، اما توجه فرمایید که این صدا از «آمپلی فیکاتور» و بلندگوهای قوی مخصوص آن پخش می‌شود و علاقه‌مندان به این نوع دستگاه‌های قوی می‌توانند برای هر نوع اطلاع به فروشگاه بازرگانی «سوئد» در خیابان نادری- چهارراه قوام‌السلطنه و تلفن 790 مراجعه فرمایند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید