توطئه برای حذف مسی از بارسلونا

یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل فرار مالیاتی در یک چالش بزرگ قرار گرفته که شاید در پایان این ماجرا، برای فوق ستاره آرژانتینی تبعات سنگینی به همراه داشته باشد.

کد خبر : ۱۸۷۷۸
بازدید : ۱۳۹۶
یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل فرار مالیاتی در یک چالش بزرگ قرار گرفته که شاید در پایان این ماجرا، برای فوق ستاره آرژانتینی تبعات سنگینی به همراه داشته باشد.

لیونل مسی که هم‌اکنون خودش را برای نخستین دیدار آرژانتین در کوپا آمریکا مقابل شیلی آماده می‌کند، چند روز قبل در دادگاهی در اسپانیا تهدید به ٢٢ماه حبس شد تا تمرکزش بیش ازپیش به خارج از زمین فوتبال معطوف شود.

٧‌سال درگیری با مسی
لیونل مسی و پدرش خورخه متهم هستند که در فاصله سال‌های ٢٠٠٧ تا ٢٠٠٩ از پرداخت بیش از ٤‌میلیون یورو مالیات درآمدهای خود سرباز زده و درواقع فرار مالیاتی کرده‌اند. این پرونده بعد از گذشت ٧‌سال از این موضوع همچنان درجریان است و حتی با پرداخت این میزان مالیات ازسوی فوق ‌ستاره بارسلونا باز هم دادگاه اسپانیا این ماجرا را پیگیری می‌کند. چند روز قبل نیز در دادگاهی در اسپانیا دادستان این پرونده به طرز عجیبی به مسی حمله و اعلام کرد، حتی یک کودک ١٠ساله نیز می‌داند باید مالیات درآمدهایش را بدهد. حالا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان به ٢٢ماه حبس تهدید شده که باید دید عملی می‌شود یا خیر.

نقشه از پیش طراحی شده؟
خوان لاپورتا که درفاصله سال‌های ٢٠٠٣ تا ٢٠١٠ مدیریت باشگاه بارسلونا را برعهده داشت و سال قبل رقابت انتخاباتی بر سر این پست را به بارتومئو باخت، در یک اظهارنظر عجیب و جنجالی اعلام کرده دادگاهی کردن مسی و احتمال زندانی‌شدن این بازیکن صرفا نقشه از پیش طراحی شده برای تضعیف بارسلونا و دورکردن لیونل مسی از آبی ‌و اناری‌پوشان است. او در بخشی از پیام خود آورده است: «برای من این‌طور به نظر می‌رسد که این بخشی از استراتژی سیاسی، قضائی، ورزشی و رسانه‌ای است که وکیل دولت هم جلادش است تا زمینه را برای جدایی مسی از بارسلونا فراهم کنند.»

جدایی قریب‌‌الوقوع از لالیگا
به نظر می‌رسد با ادامه ماجرای دادگاه ستاره آرژانتینی بارسا، جدایی او نه‌تنها از آبی و اناری‌پوشان بلکه خروجش از اسپانیا قریب‌الوقوع است. این پیش‌بینی درشرایطی صورت گرفته که باشگاه بارسلونا به کم‌کاری در دفاع از مسی متهم شده است. خوان لاپورتا در بخش دیگری از انتقادات خود به مدیران فعلی بارسلونا حمله کرده است: «احساس می‌کنم که باشگاه بارسلونا فاقد موقعیتی یکدل‌تر و قوی‌تر در امر دفاع از بازیکن‌مان، لیونل مسی، بهترین فوتبالیست جهان است.» با این وضع شاید از همین حالا مشتریان دست به نقد بهترین بازیکن‌ سال ٢٠١٥ جهان پیشنهادات خود را به باشگاه بارسلونا سرازیر کنند و این باشگاه نیز از میان آنها پیشنهاد مالی بهتر را برای خروج لیونل مسی انتخاب کند.

رونالدو آرام، مسی در تب‌وتاب
چند هفته قبل بود که خبر آزادی اولی هوینس، مدیر سابق باشگاه بایرن‌مونیخ در رسانه‌ها منتشر شد. شاید در روزهایی که مراحل دادگاهی وی انجام می‌شد، کسی باور نمی‌کرد، این مدیر باسابقه بعد از رساندن بهترین تیم آلمان به سه‌گانه راهی زندان شود. حالا ستاره فوتبال آرژانتین نیز درچنین شرایطی قرار گرفته و حداقل از نظر روحی مثل قبل آماده حضور در مسابقات نیست.

شاید یکی از دلایل افت مسی در‌سال ٢٠١٦ نیز به همین موضوعات خارج از فوتبال مربوط می‌شود. او درمقابل رقیب سنتی‌اش رونالدو که هر روز تصاویر از استراحتش در نقاط مختلف دنیا منتشر می‌شود، قطعا با چالش‌های بیشتری در زندگی شخصی خود مواجه است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید