جمله‌های مثبتی که باید هر روز به خودتان بگویید

گفتن چندین جمله مثبت به خودتان ممکن است به بهبود سبک زندگی و پیشرفت کمک کند. عبارات کلیدی مثبت حتی در تقویت روحیه و دادن انگیزه به شما موثر است.

کد خبر : ۲۰۴۸۵
بازدید : ۱۰۰۹۸
گفتن چندین جمله مثبت به خودتان ممکن است به بهبود سبک زندگی و پیشرفت کمک کند. عبارات کلیدی مثبت حتی در تقویت روحیه و دادن انگیزه به شما موثر است.

این روزها زندگی حرفه‌ای و زندگی شخصی همه‌ی آدم‌ها بسیار پر جنب و جوش است، و همین سبب شده‌است که فراموش کنید چه کسی هستید و چه کسی می‌خواهید باشید. درست همان‌طوری که به دیگران حرف‌های مثبت می‌زنید تا بتوانند به پیشرفت خود ادامه بدهند، صحبت کردن با خودتان نیز شیوه‌ای برای راهنمایی کردن و انگیزه دادن به خودتان است.

جملات تاکیدی مثبت و صحبت کردن با خود، می‌تواند نیروی قدرتمندی باشد برای این‌که مهم‌ترین چیزها را به یادتان بیاورید.

در این نوشتار ۱۵ عبارت مثبت را می‌بینید که باید مکررا به خودتان بگویید تا برای خود زندگی خلق کنید که کمک‌تان کند بهترین نسخه از خودتان باشید.

۱. ترجیح می‌دهم مهربان باشم تا آدمی که مرتکب هیچ اشتباهی نمی‌شود.
قرار نیست که همیشه باهوش‌ترین و تیزترین آدم باشید- گاهی اوقات بهترین کاری که باید انجام بدهید این است که در هر زمانی که امکان دارد، مهربان باشید و درک کنید که مهربان بودن گاهی اوقات چه‌قدر قدرت و خویشتنداری می‌طلبد. زمانی که مهربان بودن عادت شما شود، ۱۰ برابرش به شما بازخواهد گشت.

۲. من هرگز بیش از اندازه گرفتار نیستم.
موفق‌ترین آدم‌ها همیشه برای دیگران وقت دارند؛ آن‌هایی که گرفتارتر از این هستند که با همکاران و دوستان و خانواده وقت بگذرانند، در انجام کارهای‌شان نیز زمان سختی را می‌گذرانند. اولویت‌های‌تان را مشخص کنید و بکوشید آدمی باشید که می‌گوید، "من هرگز بیش از اندازه گرفتار نیستم."

۳. آن‌چه مورد نظرم است را می‌گویم و آن‌چه می‌گویم همانی است که در سرم دارم.
خط مشی بی‌چون و چرای‌تان این باشد که اطلاعاتی به آدم‌ها بدهید که لازم دارند نه این‌که انتظار داشته باشید خودشان ندانستنی‌ها را بفهمند.گفت‌وگو کلید روابط عالی است، و نبود گفت‌وگو سرمنشاءِ کشمکش‌های بسیار!

۴. من سرسخت هستم اما صبر زیادی دارم.
هم صبور باشید و هم سرسخت، زیرا یک روز این رنجی که امروز متحمل می‌شوید، برای‌تان سودمند واقع خواهد شد؛ یک روز این مبارزه معنا خواهدیافت. رنج، نشانه‌ای است بر این‌که چیزی باید تغییر کند، یک ندای بیداری که شما را به سوی آینده‌ای بهتر هدایت می‌کند. بنابراین قلب‌تان را باز بگذارید و هر کاری لازم است برای سرسخت بودن و صبور بودن انجام بدهید.

۵. من یک محصل هستم.
ذهن خود را همیشه کنجکاو، پذیرای سوالات، و خواهان یادگیری نگه دارید و به این ترتیب برای موفقیت آماده باشید. یادتان باشد اگر همیشه حاضر باشید، مجبور نیستید زمانی که فرصت‌ها در خانه‌تان را به صدا درمی‌آورند، تازه شروع به آماده شدن کنید.

۶. من دیگر یک حلال مشکلات نخواهم بود.
چند وقت یک بار خودتان را در حال رو به راه کردن چیزها برای دیگران، دادن مشاوره و دخالت دائمی در امور آنها می‌یابید؟ و در نهایت متوجه می‌شوید که به جای کمک به دیگران، ابزاری شده‌اید برای این‌که همه چیز را برای‌شان مهیا کنید. آدم‌ها بیش‌تر از نصحیت به گوش شنوا نیاز دارند؛ آنها می‌خواهند بدانند شایسته‌ی چه چیزی هستند، نه این‌که شما برای رو به راه کردن آنها چه کاری می‌توانید انجام دهید.

۷. دست از قضاوت و انتقاد کردن دیگران برخواهم داشت.
هر کسی به نوعی مشغول مبارزه است، و اگر بخواهیم صادق باشیم شما درباره‌ی آن‌چه آدم‌هایی که هر روز با آنها روبه‌رو می‌شوید، تحمل می‌کنند، چیزی نمی‌دانید. اگر دوست ندارید مورد قضاوت و انتقاد دیگران قرار بگیرید، پس خودتان هم چنین موضعی در قبال دیگران نداشته باشید.

۸. من در انتخاب‌ها و فعالیت‌های روزانه‌ی خودم ثبات خواهم داشت.
زندگی خود را به شیوه‌ای طی کنید که هیچ جایی برای پشیمانی باقی نماند؛ اجازه ندهید احتمالات مانعی باشند در راه انجام آن‌چه قلبا قصد انجام‌اش را دارید. همیشه در انتخاب‌های‌تان پیگیر باشید و هر روز فعالیت کنید و سخت برای آن‌چه عاشق‌اش هستید، بکوشید، مهم نیست با کدام چالش‌ها را روبه‌رو خواهید شد.

۹. من قبول دارم که اشتباهات، بخش بزرگی از موفق بودن هستند.
همه‌ی ما مرتکب اشتباه می‌شویم، اما قرار نیست اشتباهات‌تان سرنوشت شما باشند. در عوض، درک کنید که اشتباهات بخشی از داستان موفقیت هستند. اگر از آنها درس بگیرید و با آنها سازگار شوید، می‌توانید به یک منبع یادگیری تبدیل‌شان کنید. برای این‌که اشتباهات‌تان اشکالی ایجاد نکنند، باید چه کار کنید؟

۱۰. دیگر قولی که قادر به انجام‌اش نباشم، نخواهم داد.
اگر می‌گویید فلان کار را قطعا انجام خواهیدداد، پس انجام‌اش بدهید. قول دادن آسان است، اما به انجام رساندن آن‌ سختی زیادی می‌طلبد. اگر می‌خواهید آدم‌ها به شما اعتماد کنند، پس قولی بدهید که قادر به آنجام آن باشید.

۱۱. می‌دانم که تجربه‌ی من، بهترین معلم من است.
به دنبال تجربیات دیگران نباشید و سعی نکنید آموزه‌های آنها را حفط کنید. البته که می‌توانید از دیگران درس بگیرید اما یادتان باشد که این زندگی شما و شرایط خود شماست. برای خودتان از تجربیات خودتان درس بگیرید، بهترین عمل را مشخص کنید، و بعد کارتان را انجام دهید.

۱۲. من اجازه خواهم داد که شخصیت‌ام خودش را نشان بدهد.
مطمئن شوید که به شیوه‌ای زندگی می‌کنید که اگر کسی تصمیم بگیرد درباره‌ی شما بد حرف بزند، کسی حرف‌های او را باور نکند. اجازه بدهید شخصیت‌تان خودش را نشان بدهد.

۱۳. من نمی‌توانم همه چیز را کنترل کنم، اما همیشه می‌توانم واکنش خودم را کنترل کنم.
ما نمی‌توانیم خیلی چیزها را کنترل کنیم، اما یک چیز را می‌توانیم کنترل کنیم- واکنش‌مان را! به جای تلاش برای تغییر دادن آن‌چه نمی‌توانید کنترل کنید، روی نظارت بر حالات و اعمال‌تان کار کنید. به خودتان بگویید، من روی واکنش‌های‌ام کنترل دارم. آنها ممکن است برای من بد یا خوب باشند، اما این انتخاب خود من است.

۱۴. از مقایسه‌ی خودم با دیگران دست برخواهم داشت.
هیچ‌وقت دونفر شبیه هم نیستند، و استعدادها و توانایی‌های یکسانی ندارند. در پایان روز، شما فقط با خودتان رقابت می‌کنید، نه با هیچ کس دیگر. هرچه زودتر این را درک کنید، در شرایط بهتری خواهید بود.

۱۵. روی روابطی که برایم اهمیت دارند، کار خواهم کرد.
روی همه‌ی روابط موفق باید کار کرد؛ آنها خود به خود ایجاد نمی‌شوند. آنها وجود دارند و زمانی رشد می‌کنند که همه، قلب و ذهن‌شان را در آن بگذارند. در روابط انسانی، فاصله‌ها نه بر اساس کیلومتر بلکه بر اساس عشق اندازه‌گیری می‌شوند. دو نفر می‌توانند دقیقا کنار هم باشند ولی یکدیگر را کاملا نادیده بگیرند. با کسانی که در زندگی برای شما مهم هستند، تماس روزانه داشته باشید- نه به این دلیل که آسان یا راحت است، بلکه به این دلیل که آنها ارزش این تلاش را دارند.

منبع: بیزنس اینسایدر
ترجمه: بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید