حمله کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام اوباما

کد خبر : ۲۱۶۲۷
بازدید : ۲۰۵۸
پس از حمله دسته جمعی کاربران ایرانی به صفحه چند فوتبالیست فرانسوی، این بار نوبت به باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا و دخترش رسید.

به گزارش خبرآنلاین دقیقه ۲۵ بازی فرانسه-پرتغال در فینال یورو ۲۰۱۶، صفحه دیمتری پایت، هافبک تیم ملی فرانسه مملو از کامنت های فارسی شد؛ کاربران ایرانی او را مقصر مصدوم شدن کریستیانو رونالدو می دانستند و به همین بهانه تا توانستند، او را با الفاظ ناشایستی نواختند.

کار به جایی رسید که در شروع نیمه دوم، عادل فردوسی پور از مردم خواست دست از این کار بردارند و تا پایان بازی هم چنین درخواستی داشت. اما این درخواست ها فایده ای نداشت و حتی این حمله به صفحه اوم‌تیتی هم سرایت کرد. در روزهای بعد کار به روزنامه های اروپایی هم کشید که روایت صفحه اینستاگرام پایت تیتر یک تعدادی از آنها شد.

اما دو روز گذشته، کاربران ایرانی به صفحه مالیا اوباما، دختر رییس جمهور آمریکا و از شب گذشته، به صفحه باراک اوباما حمله کرده اند و این دو را هم نواخته اند.

این درحالی است که مالیا اوباما پس از حمله کاربران ایرانی، صفحه خود را به حالت خصوصی درآورد.

پدیده حمله به صفحه اشخاص مشهور از سوی کاربران ایرانی در یکی دو سال گذشته، سربرآورده است؛ حمله به صفحه لیونل مسی، حمله به صفحه هنرپیشه ها و ورزشکاران ایرانی و خارجی، حمله به صفحه لئوناردو دی‌کاپریو و موارد مشابه و فحاشی به آنها، کاربران ایرانی فضای مجازی را بسیار سرزبان ها انداخته است.

این پدیده با واکنش های عمدتا منفی از سوی کارشناسان و حتی چهره ها مواجه شده است. تا حدی که رامبد جوان وسط برنامه خندوانه، گفت: «از این کارها خجالت بکشیم».

کاربران ایرانی درحالی در صفحه‌های اینستاگرام چهره های مشهور کامنت های توهین آمیز ثبت می کنند که اینستاگرام به تازگی، مترجم هم برای کامنت ها و متن های منتشر شده زیر عکس‌ها، فعال کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید