تصاویر/ عروسی مرگبار در ترکیه

تصاویر/ عروسی مرگبار در ترکیه
کد خبر : ۲۴۳۰۲
بازدید : ۳۰۹۰
در اثر یک انفجار انتحاری در یک مراسم عروسی در شهر کردنشین "غازی آنتپ" در جنوب شرق ترکیه دستکم 30 نفر کشته و 94 نفر زخمی شدند.

به گزارش رسانه های ترکیه استاندار غازی آنتپ این حمله را یک حمله تروریستی توصیف کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما برخی رسانه های ترکیه از احتمال دست داشتن برخی عناصر خودسر داعش در این حادثه خبر داده اند.

در این عروسی برخی از رهبران و اعضای حزب کردی صلح و دموکراسی (DHP) حضور داشتند که دولت و حزب حاکم ترکیه اعضای این حزب را به همدستی و هواداری از گروه پ.ک.ک متهم می کنند.

در اواخر هفته گذشته نیز چند انفجار تروریستی متوالی در مناطق کردنشین ترکیه به وقوع پیوست که دولت ترکیه شورشیان پ.ک.ک و آنچه که "گروه تروریستی حامی فتح الله گولن" (فِتو) می خواند را مسئول این انفجارها اعلام کرده است.

" محمد اردوغان " نماینده عضو حزب حاکم عدالت و توسعه شهر "غازی آنتپ " در مجلس ترکیه گفته است این حمله ممکن است از سوی عناصر پ.ک.ک و یا داعش صورت گرفته باشد.

عروسی مورد حمله قرار گرفته بر اساس سنت کردها با حضور انبوه مردم محلی به صورت همزمان در یک سالن و در منطقه ای باز - در خیابان - در حال برگزاری بود. انفجار در ساعت 10:50 شب (به وقت محلی) به وقوع پیوسته است.

شهر غازی آنتپ در 60 مایلی شمال شهر حلب سوریه واقع شده است.

حمله انتحاری به یک مراسم عروسی در شهر "غازی آنتپ" ترکیه
حمله انتحاری به یک مراسم عروسی در شهر
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید