شگرد بزرگ‌تر جلوه دادن آپارتمان‌های کوچک

نقشه خوب یکی از شاخص‌های اصلی برای خرید آپارتمان است. معمولا آپارتمان‌هایی که بیش از متراژ حقیقی‌شان جلوه می‌کنند خریداران بیشتری دارند.

کد خبر : ۴۲۵۳
بازدید : ۱۷۷۵
نقشه خوب یکی از شاخص‌های اصلی برای خرید آپارتمان است. معمولا آپارتمان‌هایی که بیش از متراژ حقیقی‌شان جلوه می‌کنند خریداران بیشتری دارند.

به گزارش دنیای اقتصاد، برخی از سازندگان آپارتمان‌های کوچک متراژ به منظور بزرگ‌تر نشان دادن فضای داخلی آپارتمان، فضای سالن و آشپزخانه را در هم تلفیق کرده‌اند. محمدمهدی مافی، دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران درباره شگردهای سازندگان آپارتمان‌های کوچک برای بزرگ‌تر جلوه دادن این نوع آپارتمان‌ها گفت: دلپذیر جلوه دادن فضاهای کوچک اتفاق بدی نیست و یک نوع هنر معماری است. اینکه بتوانیم از فضاهای کوچک به شکلی استفاده کنیم که ساکنان آن احساس بهتری داشته باشند.

او ادامه داد: وقتی متراژ آپارتمانی کوچک است نباید با سنگ‌چین کردن و جداسازی قسمت‌های مختلف آن به کوچک‌تر جلوه دادن آن کمک کرده و یک دید بصری نامناسب ایجاد کنیم.

مافی توضیح داد: برخی طراحی‌های داخلی آپارتمان‌ها این امکان را به صاحبان ملک می‌دهد که کاربری چند‌گانه‌ای برای مکان‌های مختلف آپارتمانشان تعریف کنند؛ به طور مثال فضای آشپزخانه هنگامی که دیگر از آن استفاده نمی‌شود به بخش سالن اضافه می‌شود و از دید بصری هم محو می‌شود.

در برخی از کشورها مانند ژاپن حتی از درهای ریلی استفاده می‌شود که نیاز به فضای خالی در پشت درها وجود نداشته باشد. این نوع طراحی‌ها در کشورهایی که کمبود زمین وجود دارد و آپارتمان‌ها کوچک هستند، بسیار است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید