تویوتا بازهم با ارزشترین برند جهان شد
پس از تویوتا باز هم دو خودروساز آلمانی یعنی بنز و ب.ام.و بودند که توانستند به رتبههای دوم و سوم فهرست باارزشترین برند صنعت خودروی جهان دست یابند. مرسدس بنز در سال 2017 با رشد 10 درصدی در ارزش برند خود، هماکنون بیش از 47.829 میلیارد دلار ارزش دارد در حالیکه برند ب.ام.و بدون هیچگونه رشد یا نزولی، همچنان 41.521 میلیارد دلار ارزش دارد. رتبههای بعدی این جدول در حالی به هوندا، فورد و هیوندای رسیده که این سه شرکت با اختلافی فاحش نسبت به سه شرکت اول، به ترتیب 22.696، 13.643 و 13.193 میلیارد دلار ارزش دارند.
فرادید | با اعلام فهرست 100 برند برتر جهان در سال 2017، مشخص شد 16 برند مختلف صنعت خودرو در لیست 100 برند برتر جهان قرار دارند و تویوتا موتورز ژاپن باز هم موفق شد عنوان باارزشترین برند صنعت خودروی جهان را بدست آورد. این شرکت گرچه امسال با 6 درصد کاهش ارزش کل برند خود مواجه شده اما همچنان با ارزشی بالغ بر 50.290میلیارد دلار، بالاتر برندهایی نظیر فورد، فولکسواگن و هیوندای به عنوان گرانترین و باارزشترین برند جهان به دست آورد. این ردهبندی با نگاه به مجموعه فعالیتهای هر شرکت در سال 2016 تهیه شده است.
پورشه، کیا، لندروور، هارلی دیویدسون، مینی، فراری و تسلا با نرخهای رشدی به ترتیب معادل 6، 6، 7، 3، 3، 1 و 0 درصد درردههای 11 تا 16 باارزشترین برندهای جهان با ارزشی به ترتیب معادل 10.129، 6.681، 6.095، 5.671، 5.114، 4.876 و 4.009 میلیارد دلار قرار گرفتهاند. نکته جالب دیگر این فهرست قرارگرفتن نام برند فراری برای نخستین بار در فهرست 100 برند برتر جهان و 15 برند برتر صنعت خودرو است. در عین حال تسلا با تولید سالانه تنها 150 هزار دستگاه خودرو، ارزشی به مراتب بیش از میران درآمد و سودش داشته که نشان از آینده درخشان این برند و تکنولوژی تولیدش دارد.