دربی محرومیت!

دربی محرومیت!

بعد از گذشت ١٠ روز از برگزاری دربی پایتخت کمیته انضباطی آرای خود را درباره این دیدار نسبتا جنجالی اعلام و متخلفان را نقره‌داغ کرد.

کد خبر : ۴۵۳۷۳
بازدید : ۷۷۹
بعد از گذشت ١٠ روز از برگزاری دربی پایتخت کمیته انضباطی آرای خود را درباره این دیدار نسبتا جنجالی اعلام و متخلفان را نقره‌داغ کرد.
دربی محرومیت!
محرومیت ٢ استقلالی و یک پرسپولیسی
در آرای کمیته انضباطی مربوط به دربی شماره ٨٥، داریوش شجاعیان، ‌هافبک استقلال به دلیل رفتار غیرورزشی و اعتراضات مکرر به تصمیمات داور به یک جلسه محرومیت و پرداخت ٢٠‌میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین میلاد زکی‌پور، مدافع استقلال با محرومیتی مشابه مواجه شده که دلیل آن رفتار غیرورزشی و ضربه‌زدن به بازیکن حریف بدون توپ که منجر به تحریک و اغتشاش در تماشاگران شد، اعلام شده است.
شجاع خلیل‌زاده، مدافع پرسپولیس دیگر بازیکنی است که با محرومیت یک جلسه‌ای روبه‌رو شده و تخلف او رفتار غیرورزشی و هل‌دادن بازیکن حریف قبل از زدن ضربه پنالتی ذکر شده است. جالب این‌که هر ٣ بازیکن در مصاحبه‌هایی که انجام دادند، محرومیت خود را ناحق دانستند.
محرومیت تماشاگران استقلال
در جریان دربی شماره ٨٥ تماشاگران ٢ تیم به‌ویژه استقلالی‌ها شعارهای غیراخلاقی سردادند و اشیایی را به زمین پرتاب کردند. در همین راستا کمیته انضباطی حکم سنگین‌تری برای تماشاگران استقلال در نظر گرفته که در آن آمده است: «تیم استقلال تهران به خاطر فحاشی تماشاگرانش به تیم مقابل، پرتاب نارنجک که منجر به آسیب‌دیدگی یک عکاس شد، پرتاب اشیا که منجر به تأخیر در شروع مسابقه شد و با توجه به سابقه تخلفات متعدد این تیم در فصل جاری، تماشاگران تیم استقلال طبق بند‌های یک و سه ماده ٧٩ انضباطی از همراهی تیم خود در یک مسابقه رسمی محروم هستند.» البته این رأی قابل تجدیدنظر اعلام شده و پرسپولیسی‌ها نیز ١٠‌میلیون تومان به همین دلیل جریمه شده‌اند.
تذکر به مربیان و بازیکنان
کمیته انضباطی جدا از محرومیت و جریمه‌ای که برای بازیکنان و باشگاه‌ها در نظر گرفته، به برخی هم تذکر کتبی داده یا آنها را با جریمه‌هایی روبه‌رو کرده است. تیم استقلال به دلیل اعتراض به داور مسابقه به ١٠٠‌میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. شفر، سرمربی تیم استقلال به‌ خاطر رفتار غیرورزشی و غیرمسئولانه تذکر کتبی گرفت.
تیم استقلال تهران به خاطر داشتن بیش از ٥ بازیکن اخطاری، باید ٥٦‌ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. وریا غفوری، بازیکن تیم استقلال نیز به دلیل اعتراض به تصمیمات داور، با تذکر کتبی روبه‌رو شد. درمجموع به ‌نظر می‌رسد سهم تیم بازنده دربی در احکام کمیته انضباطی بیش از تیم برنده بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید