مرد ساختمان‌ساز سارق بود

مرد ساختمان‌ساز سارق بود

مرد ٤٠ساله که در زمینه ساخت‌وساز ساختمان فعالیت می‌کرد، در پوشش‌گرفتن حاجت، دست به سرقت از زنان می‌زد.

کد خبر : ۴۵۷۱۷
بازدید : ۱۴۲۹
مرد ٤٠ساله که در زمینه ساخت‌وساز ساختمان فعالیت می‌کرد، در پوشش‌گرفتن حاجت، دست به سرقت از زنان می‌زد.

مرد ساختمان‌ساز سارق بود

٢٨ مردادماه زنی با مراجعه به کلانتری ١٣٤ شهرک قدس به مأموران اعلام کرد که مردی حدودا ٤٠ساله با حیله و ترفند، در پوشش فردی خیر که قصد کمک‌رساندن به افراد نیازمند جامعه را دارد، اعتماد وی را جلب و اقدام به سرقت طلاجات او کرده است. مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ظهر بود که مردی ٤٠ساله سوار بر خودرو به من نزدیک شد؛ این شخص مدعی شد که قصد دادن خِیرات را دارد تا حاجت خود را ادا کند؛ او در ادامه گفت: «کسی را نمی‌شناسید؟»

زمانی که به او پاسخ دادم افرادی نیازمند را در همسایگی می‌شناسم، بسته‌ای پول به من نشان داد و از من خواهش کرد تا آن را به افراد نیازمند برسانم؛ در ادامه، بسته پول را در کیسه پلاستیکی مشکی که داخل آن مقداری البسه قرار داشت، گذاشته و آن را تحویل من داد؛ در همین زمان، این شخص با طرح این موضوع که قصد خرید طلا برای همسرش را دارد، از من پرسید: «به نظر شما چه طلایی برای همسرم خریداری کنم؟»

و به این بهانه از من خواهش کرد تا طلاجات همراهم را جهت بازدید در اختیارش قرار دهم. این شخص پس از بازدید طلاجات، آنها را داخل کیسه پلاستیکی گذاشت؛ درِ کیسه را محکم کرد و آن را به من تحویل داد؛ تأکید کرد که طلاجاتم را به همراه بسته پول که مدعی بود مبلغ آن سه‌میلیون تومان است، داخل کیسه گذاشته و پس از خداحافظی، با ماشین دور شد؛ حتی در زمان دورشدن از من خواهش کرد تا در زمان نماز او را نیز دعا کنم؛ پس از رفتن وی، کیسه پلاستیک مشکی را جهت برداشتن بسته پول و طلاجاتم باز کردم اما نه خبری از بسته پول بود و نه از طلاجاتم؛ تنها چند البسه کهنه در داخل کیسه پلاستیکی بود که انتهای آن نیز سوراخ شده بود».

وقوع سرقت‌های مشابه
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، وقوع سرقت‌های مشابه دیگر در مناطق غرب و شمال‌غرب تهران به‌ویژه در محدوده شهرک قدس و پونک به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد؛ در تمامی این سرقت شخصی «خیرنما» در پوشش کمک به افراد نیازمند اقدام به فریب زنان و در ادامه سرقت طلاجات آنها به شیوه بدل‌اندازی کرده بود که با بررسی اظهارات مالباختگان، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی این سرقت‌ها توسط یک‌نفر و با استفاده از خودروهای مختلف انجام شده است.

شناسایی متهم
با شناسایی دقیق محل ده‌ها سرقت و انجام تحقیقات میدانی و با بهره‌گیری از دوربین‌های مداربسته مراکز تجاری و...، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودروسواری پژو ٢٠٦ سفیدرنگ شدند. با شناسایی مالک خودرو در شهرستان سمنان، نیابت قضائی اخذ و کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی به این شهرستان اعزام شدند؛ یک خانم جوان حدودا ٢٥ساله به‌عنوان مالک خودرو در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش با شخصی به نام غلامرضا آشنا شده و پس از مدت کوتاهی تصمیم به ازدواج گرفتیم؛ طی این مدت نیز، خودرو من در اختیار وی قرار داشت و به تازگی خودرو را از او تحویل گرفتم».

دستگیری متهم
با شناسایی تصویر غلامرضا ٤٢ساله از سوی ده‌ها مالباخته، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی در ادامه اقدامات پلیسی موفق به کشف یک دستگاه پژو٤٠٥ سفیدرنگ متعلق به یک خانم جوان دیگری شدند که خودرو وی در اختیار غلامرضا قرار داشت. این خانم جوان در شهرستان شهرری شناسایی و تحقیقات از وی درخصوص غلامرضا انجام شد؛ وی در اظهاراتش ضمن معرفی غلامرضا به‌عنوان همسر سابقش مدعی شد که اطلاعی از غلامرضا نداشته و به تازگی از او متارکه کرده است. سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی، مخفیگاه «غلامرضا» در منطقه جنت‌آباد- میدان چهارباغ شناسایی و درحالی‌ که به همراه همسرش در خانه حضور داشت، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

اعترافات متهم
«غلامرضا» در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها سرقت از زنان سالخورده درمناطق مختلف شهر تهران با استفاده از انواع خودروهای سواری متعلق به دوستان و اطرافیانش اعتراف کرد و درخصوص انگیزه‌اش از این سرقت‌ها گفت: «من نیازی به پول سرقت‌ها ندارم و در زمینه ساخت‌وساز ساختمان در شهرستان فعالیت می‌کنم؛ چندی پیش و از طریق یکی از دوستانم که چندین‌بار به اتهام سرقت از زنان دستگیر شده و به تازگی از زندان آزاد شده بود، آموزش این نوع از سرقت را فرا گرفتم؛ ابتدا برای تفریح چند سرقت انجام دادم اما در ادامه به این کار عادت پیدا کرده بودم و پول فروش طلاجات سرقتی را نیز در ساخت‌وساز هزینه می‌کردم».

با اعتراف غلامرضا به ده‌ها سرقت در مناطق مختلف تهران و شناسایی ده‌ها مالباخته، وی با قرار قانونی از سوی دادیار پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. به این ترتیب بازپرس پرونده از کسانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند، خواست تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جنت‌آباد شمالی- خیابان کبیری‌طامه مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید