«ژن خوب» خارجی!

«ژن خوب» خارجی!
کد خبر : ۴۷۰۰۶
بازدید : ۲۴۰۸
«ژن خوب» خارجی!
این روزها وینفرد شفر درحالی در استقلال مشغول به‌کار است که پسر او نیز کار آنالیزوری را برای این تیم انجام می‌دهد. ساشا شفر مدت کوتاهی پس از پدرش به ایران آمد و این در حالی است که او سابقه خاصی در زمینه آنالیزوری ندارد و حتی جست‌وجو در صفحه شخصی‌اش نشان می‌دهد پیش از این چندان به فوتبال علاقه‌مند هم نبوده؛ چراکه بیشتر پست‌هایش مربوط به گل و گیاه و مناظر طبیعی بوده است! همین مساله در این مدت باعث انتقادهایی از سرمربی و مدیران باشگاه استقلال شده است؛ تا جایی که دیروز محمد مومنی، یکی از پیشکسوتان این تیم پرسیده بود چرا این پست نباید در اختیار یکی مثل فرهاد مجیدی قرار بگیرد؟ البته بد نیست بدانید مساله حضور بستگان مربیان خارجی در ایران اصلا جدید نیست و طی سال‌های اخیر شاهد رواج یافتن این موضوع در فوتبال کشورمان بوده‌ایم.
پسر تونی
تونی اولیویرا مربی پا به سن گذاشته پرتغالی که در چند دوره هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشته، در لیگ چهاردهم از پسرش به‌عنوان آنالیزور تیم استفاده کرد. پسر تونی اما در هفته آخر در متن یکی از بزرگ‌ترین جنجال‌های تاریخ معاصر فوتبال ایران قرار گرفت. زمانی که تراکتورسازی در هفته پایانی آن فصل برتری ۲برصفر مقابل نفت تهران را از دست داد و در آستانه واگذاری عنوان قهرمانی به سپاهان قرار گرفت، اولین بار این پسر تونی بود که با دست به بازیکنان، نیمکت‌نشینان و تماشاگران علامت داد سپاهان نیز در بازی همزمان با نتیجه ۲-۲ متوقف شده است! پخش این شایعه غیرحقیقی در ورزشگاه چنان بلوایی به پا کرد که موضوع تا هفته‌ها سوژه مطبوعات بود.
پسر بگوویچ

وینکو بگوویچ یک مربی کروات است که از همه مربیان ایرانی بیشتر در ایران کار کرده! او که سابقه سرمربیگری در پرسپولیس لیگ سوم را هم در کارنامه دارد، در این سال‌ها حضور روی نیمکت بسیاری از تیم‌های ایرانی را تجربه کرده که اغلب هم با دستاورد خاصی همراه نبوده است. بگوویچ سابقه هدایت فولاد خوزستان، پگاه گیلان، تیم‌ملی امید، پاس همدان، آلومینیوم هرمزگان، مس رفسنجان، مس کرمان و گل‌گهر سیرجان را در کارنامه دارد که این اواخر پسر او هم در ایران آنالیزور تیم‌هایش شده است! درحال‌ حاضر وینکو به دلیل کسب نتایج بد در گل‌گهر در آستانه اخراج از این تیم است و احتمالا با پسرش به یک باشگاه ایرانی دیگر کوچ خواهد کرد.
برادر برانکو

این برانکو ایوانکوویچ که حالا بهترین نتایج ممکن را در پرسپولیس کسب کرده و همه حدنصاب‌ها را تکان داده، روزگاری برادرش را به ایران فرستاد تا هدایت تیم فراموش‌شده برق شیراز را بر عهده بگیرد. با این وجود زلاتکو ایوانکوویچ درست بر خلاف برادرش بدترین نتایج را در برق گرفت و در لیگ پنجم زمینه سقوط برق به دسته پایین‌تر را فراهم کرد. زلاتکو پس از آن از ایران رفت و به‌طور کلی از دنیای مربیگری محو شد. زمان خداحافظی او با ایران با روزهای وداع خود برانکو بعد از جام‌جهانی آلمان مقارن شد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید