تاثیر ویتامین c بر کاهش وزن

تاثیر ویتامین c  بر کاهش وزن

هنگامی که با کمبود ویتامین C. مواجه هستید، گلوکز بیشتری نسبت به آنچه بدن برای تامین انرژی روزانه خود نیاز دارد، وارد سلول‌ها می‌شود. این شرایط موجب تحریک تولید انسولین می‌شود. انسولین به بدن در جذب گلوکز کمک می‌کند، در شرایطی که به‌طور همزمان به بدن شما می‌گوید سوزاندن چربی ذخیره شده را متوقف کرده و توجه خود را به جذب آنچه وارد می‌شود، معطوف کند.

کد خبر : ۴۸۲۲۱
بازدید : ۲۲۲۴
تاثیر ویتامین c بر کاهش وزن
به‌نظر می‌رسد در فصل زمستان تمام درد‌ها به‌ویژه اگر مساله آرتریت یا ورم مفاصل در میان باشد، تشدید می‌شوند. اما ویتامینی وجود دارد که می‌تواند در تسکین این درد‌ها موثر باشد. یکی از روش‌هایی که برای حصول اطمینان از سلامت مفاصل می‌توان مد نظر قرار داد، حفظ وزن سالم است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که کاهش وزن به میزان تنها ۱۰ پوند (۴.۵ کیلوگرم) طی ۱۰ سال می‌تواند خطر ابتلا به آرتریت را تا بیش از ۵۰‌درصد کاهش دهد.
نحوه کمک ویتامین C
ویتامین C. همانند یک سلاح مخفی برای کاهش وزن است. این ویتامین و گلوکز دارای ساختار‌های شیمیایی مشابه هستند. آن‌ها پیوسته در حال رقابت برای ورود به سلول‌های شما هستند و در این میان شرایط برای ویتامین C. دشوارتر است. یک گیرنده به نام Glut-۱ وجود دارد که هم به گلوکز و هم به ویتامین C. اجازه ورود به سلول‌ها را می‌دهد. متاسفانه، این گیرنده بیشتر به گلوکز علاقه دارد. این به معنای آن است که ویتامین C. برای ورود باید به تعداد بیشتری ظاهر شود.

هنگامی که با کمبود ویتامین C. مواجه هستید، گلوکز بیشتری نسبت به آنچه بدن برای تامین انرژی روزانه خود نیاز دارد، وارد سلول‌ها می‌شود. این شرایط موجب تحریک تولید انسولین می‌شود. انسولین به بدن در جذب گلوکز کمک می‌کند، در شرایطی که به‌طور همزمان به بدن شما می‌گوید سوزاندن چربی ذخیره شده را متوقف کرده و توجه خود را به جذب آنچه وارد می‌شود، معطوف کند.

تاثیرگذاری ورزش با ویتامین C
کارشناسان در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد فعالیت جسمانی با شدت متوسط به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در روز را برای کاهش مطلوب چربی شکم توصیه می‌کنند. اگر با درد آرتریت مواجه هستید ممکن است در این زمینه با محدودیت مواجه شوید. در نتیجه، اهمیت میزان کافی از ویتامین C. هرچه بیشتر خود را نشان می‌دهد. سطوح ناکافی از ویتامین C. امکان چربی سوزی کارآمد را حتی در صورت دنبال کردن یک رژیم ورزشی خوب از بدن سلب می‌کند. ویتامین C. برای سوخت و ساز چربی نیاز است.

از این‌رو، شما بدون مقدار کافی از آن قادر به کاهش چربی شکم خود حتی در صورت انجام ورزش نخواهید بود. نتایج یک مطالعه نشان داده است افرادی که به میزان کافی ویتامین C. مصرف می‌کنند، طی انجام ورزش با شدت متوسط ۳۰‌درصد بیشتر از افرادی که به میزان کم ویتامین C. مصرف می‌کنند، چربی می‌سوزانند.

ویتامین C و پیشگیری از افزایش وزن
پشتیبانی از غدد آدرنال با مقادیر کافی از ویتامین C. می‌تواند موجب کوتاه شدن چرخه دیگری از رویداد‌ها شود که به افزایش وزن منجر می‌شود. غدد آدرنال میزبان بالاترین میزان تراکم ویتامین C. در بدن هستند. ویتامین C. برای تولید کورتیزول، هورمون استرس مسئول واکنش جنگ یا گریز ضروری است. بدون مقدار کافی از ویتامین C، غدد آدرنال دچار تنش شده و کورتیزول بیشتری ترشح می‌کنند. این شرایط اثر منفی بر سطوح قند خون می‌گذارد و به صورت مستقیم تجمع چربی شکمی ناسالم را موجب می‌شود.

البته، کاهش وزن نمی‌تواند آسیب وارده به مفاصل در نتیجه ابتلا به آرتریت را بهبود ببخشد، اما می‌تواند در کاهش درد و کند کردن آهنگ پیشرفت بیماری موثر باشد؛ و شاید موجب شگفتی شما شود اگر بدانید ویتامین C. تا چه اندازه می‌تواند کمک حال شما در این زمینه باشد. حمل وزن بیش از اندازه افزون بر ایجاد درد در مفاصل دچار آرتریت، شما را در معرض پیامد‌هایی جدی که حتی زندگی انسان را با خطر مواجه سازند، قرار می‌دهد.

چربی شکمی بیش از اندازه نه تنها موجب ترشح مقدار بیش از حد هورمون‌هایی می‌شود که سطوح کلسترول را تغییر می‌دهند، فشار خون را افزایش می‌دهند و استفاده از انسولین را کاهش می‌دهند، بلکه عملکرد ضعیف این هورمون‌ها افزایش وزن را نیز تسهیل می‌کند. این شرایط شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی قرار می‌دهند و این کابوس متابولیکی موجب شکل‌گیری چرخه‌ای می‌شود که شرایط را برای سیستم‌های بدن به منظور حفظ سلامت شما دشوار می‌سازد.

ویتامین C در رژیم غذایی روزانه
ویتامین C. در طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. از جمله بهترین منابع برای این ویتامین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:فلفل قرمز شیرین، نصف فنجان خام، ۹۵ میلی گرم. کیوی، یک عدد، ۹۱ میلی گرم. توت‌فرنگی، یک فنجان، ۸۵ میلی‌گرم. پرتقال، یک عدد اندازه متوسط، ۷۰ میلی‌گرم. بروکلی، نصف فنجان پخته، ۵۱ میلی گرم. گریپ‌فروت، نصف یک میوه اندازه متوسط، ۳۸ میلی گرم. گوجه‌فرنگی، یک عدد اندازه متوسط، ۱۶ میلی گرم. اسفناج، یک فنجان خام، ۸ میلی گرم.
منبع : آرمان امروز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید