پرتاب ماهواره اسپیس ایکس دچار تاخیر شد

پرتاب ماهواره اسپیس ایکس دچار تاخیر شد

شرکت "اسپیس ایکس" چند ساعت قبل از پرتاب یکی از ماهواره‌های خود برای پوشش دهی اینترنت،اعلام کرد که پرتاب این ماهواره با تاخیر مواجه خواهد بود

کد خبر : ۵۰۹۳۹
بازدید : ۱۷۸۴

پرتاب ماهواره اسپیس ایکس دچار تاخیر شد

شرکت "اسپیس ایکس" چند ساعت قبل از پرتاب یکی از ماهواره‌های خود برای پوشش دهی اینترنت،اعلام کرد که پرتاب این ماهواره با تاخیر مواجه خواهد بود. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "اسپیس ایکس" پرتاب ماهواره پوشش‌دهی اینترنت خود را به تاخیر انداخت. درست چند ساعت‌ قبل از پرتاب این ماهواره در 17 فوریه شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که پرتاب این ماهواره به ساعت 9:17 صبح 21 فوریه به وقت ET (5:47 عصر به وقت تهران) موکول خواهد شد. گفته‌های این شرکت حاکی از آن است که پرسنل سکوی پرتاب "وندنبرگ" (Vandenberg) برای بررسی‌های نهایی این ماهواره به زمان بیشتری نیاز داشته‌اند.

این شرکت اخیرا از موشک‌هایی استفاده می‌کند که پس از پرتاب، کاملا قابل استفاده مجدد باشند و خواستار اطمینان در پیشرفت این عرصه است . شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که مخزن سوخت و خود موشک هر دو سالم هستند . هدف اصلی این موشک حمل یک ماهواره تصویربرداری راداری اسپانیایی تحت عنوان " Paz" است. همچنین قرار است که دو ماهواره اینترنتی این شرکت با نام‌های "Microsat-2a" و "Microsat-2b" را نیز در مدار زمین قرار دهد.اگر تمامی این اقدامات طبق اهداف تعیین شده پیش رود، این ماهواره‌ها به آغاز یک "صورت فلکی از ماهواره‌های باند پهن" کمک خواهند کرد که موجب افزایش سرعت اینترنت در سراسر جهان خواهد شد .

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید