استقبال فرانسوی ها از فیلم «طبل» ساخته کیوان کریمی

فیلم «طبل» ساخته کیوان کریمی مورد استقبال تماشاگران فرانسوی قرار گرفت.

کد خبر : ۵۱۳۴۶
بازدید : ۱۰۸۷
فیلم سینمایی «طبل» به کارگردانی کیوان کریمی در سینمای کارگردانان پاریس اکران شد و مورد استقبال تماشاگران فرانسوی قرار گرفت.

کیوان کریمی که با دعوت انجمن کارگردانان، بازیگران و فیلمنامه‌نویسان فرانسوی LARP و وزارت فرهنگ ـ انستیتو فرانسه برای مراسم شروع اکران فيلم سینمایی «طبل» Drum در سینماهای فرانسه به این کشور سفر کرده است؛ در مراسم اکران نخستین ساخته بلند خود در سینماهای پاریس شرکت کرد که با حضور «فرانسوا د اختمار» François d'Artemare تهیه‌کننده فرانسوی این فیلم، «کریستیان کورن» کارگردان فرانسوی و تعدادی از سینمادوستان ایرانی و فرانسوی و همچنین با همکاری انجمن کارگردانان، بازیگران و فیلمنامه‌نویسان فرانسوی LARP، انجمن «ویزاش دوموند» L'Usage du Monde، کمپانی فرانسوی فیلمسازی Les Films de l'Aprés Midi، کمپانی پخش‌کنندگی فیلم «کانتر کورنتس» Contre Courants، وزارت فرهنگ ـ انستیتو فرانسه و «سیته دزارت» Cité Internationale des Arts در سینما «سینه‌استه» Cineastes سینمای کارگردانان شهر پاریس در کشور فرانسه اکران شد و مورد استقبال علاقمندان به سینما قرار گرفت به طوری‌که تمامی بلیت‌های آن به فروش رفت و صندلی‌های سالن مملو از جمعیت بود.

کیوان کریمی در مراسم اکران ویژه فيلم سینمایی «طبل» در سینمای کارگردانان پاریس گفت: نخستین باری است که چنین جمعی را برای دیدن فیلمم می‌بینم و باعث خوشحالی است و در واقع برای من لحظه وسف‌ناشدنی است که اینجا باشم. قبل از همه، باید از «فرانسوا د اختمار» تهیه کننده فیلم تشکر بکنم، دو سال است که در کنار هم هستیم ولی انگار 20 سال است که با همدیگر دوستیم. از همه کسانی که تلاش کردند من بعد از مشکلاتی که برایم پیش آمد در اینجا باشم؛ تشکر می‌کنم. امیدوارم که از آن لذت ببرید و بعد از پایان فیلم هم، علاقمندم که نظرات شما را بشنوم و با همدیگر به گفت‌وگو بنشینیم.

وی افزود: «طبل» نخستین فيلم سینمایی من است و قبل از آن، فیلمساز مستند بودم و بیش از 15 فیلم کوتاه مستند و داستانی ساخته‌ام. «طبل» بر اساس رمان علی‌مراد فدایی‌نیا ساخته شده است که در اینجا باید از ایشان تشکر کنم، این رمان را سال‌های قبل خوانده بودم و آن را دوست داشتم و تلاش زیادی کردم که فیلم ساخته بشود.
کیوان کریمی در پایان سخنانش با اشاره به مقاومت مردم عفرین گفت: به عنوان یک کُرد وظیفه خودم می‌دانم از مقاومت عفرین حرف بزنم؛ برای دنیا زشت و بی‌رحمانه است مردمی که در آن منطقه بر علیه داعش و ترور و برای آزادی مبارزه کردند هم اکنون نادیده گرفته بشوند. دوست دارم اینجا به صورت نمادین برای مقاومت مردم عفرین و کوبانی و جمله‌ای که «مقاومت؛ زندگی است» با احترام بایستید و آنان را تشویق کنید.
منبع: سلام سینما
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید